Kirjoittaja Aihe: Peugeot Rifter  (Luettu 16094 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 027
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Peugeot Rifter
« Vastaus #15 : 02.09.2018, 21:03:29 »
Luulisi että CO2 arvot pomppasi nyt WLTP/RDE aikakaudella koska eikö tuo ole aika korkea vai hämääkö?

Korkeutta on n. 1.9m ja leveyttä 2.1m, sekä pituutta korimallista riippuen 4,40-4,75m 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: Peugeot Rifter
« Vastaus #16 : 05.09.2018, 18:11:02 »
Ajatus Rifter-caravaanarista sai nyt pikkasen takapakkia, sillä malliston maksimi vetomassat näyttäisi olevan vain melko vaatimattomat 1500kg ja sekin vain pätkä-korisella 1.5 BlueHDi 130 manuaalilla - ja kun itse ajattelin pitkää aut.askissta bensa-peliä :'(

Eikös tuo ole ton kokoiselle autolle ihan ok arvo kuitenkin? Eihän 3008:llakaan saa vetää ku 1300kg. Kuitenkin "pikkuautohan" tuo on jossa oma massa aika alhainen.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 027
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Peugeot Rifter
« Vastaus #17 : 05.09.2018, 19:26:23 »
No kun verrokkina on tietysti nykyinen hinuri 1800kg vetokyvyillään, niin... :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 027
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Peugeot Rifter
« Vastaus #18 : 08.12.2018, 14:55:33 »
Kävin sitten kylmätyyppäämässä Rifretin vihdoinkin Metro-Auto Herttoniemessä kun satuin kulmille ja oli tovi ylimääräistä aikaa. Myyntihallissa vieläpä seisoivat man.vaihteinen Rifter ja aut.vaihteinen Berlingo vieretysten, niin oli vertailukin varsin helppoa :)
- etujakkaroiden välinen keskilokerikko aika onneton kapistus, kuvissa näyttää kuskin jakkara melko poterolta, mutta tuo lokero on vain jakkaroiden korkuinen (ei kyynärnojan) ja takaosastaan vieläpä todella matala sisältä. Berlingossa ei tuota lokerikkoa ollut ja korkeussuunnassa tilaa olisi kyllä ollut tehdä tuosta lokerikosta todella tilavakin sisältä, mutta...
- mittaristo on Rifterissä huomattavasti onnistuneempi, mutta Berlingossa oli mittariston päällä näpsä kannellinen lokero
- kuskin jakkaran säätövarat ovat melko mittavat, korkeussuunnassakin varsin huomattava mitta äärilaidasta toiseen, erilliset kyynärnojat etujakkaroiden välissä varsin sopivat
- pituussuunnassa mahduin hyvin oman ajoasentoni taaksekin istumaan, vaikka takajakkarat eivät mihinkään liikkuneetkaan. Ne sai kyllä kipattua alas yksi kerrallaan, mutta ihan lattiatasoon ne eivät silti hautautuneet mutta melkein
- ulkonäöllisesti Rifter muovisine pyöräkaarineen ja tyylikkäine etumaskeineen veti kyllä selkeän voiton 6-0 Berlingosta
- kattokaiteet oli kiinnityksiltään erilaiset, Rifterissä perineteisempi kaari, Berlingossa ikäänkuin profiiliputki ja erilliset jalat
- alustassa oli muovin käyttö melko runsasta, kuten myös pyöräkotelot oli muovitettu sisälokareilla, jopa yhdystukiakseli oli saanut oman muovisuojansa koko matkalle
- konehuoneessa pääsy mm. polttimoille oli esteetöntä, mutta erityisesti tuossa pisti silmään kuinka paljon tilaa on tuhlattu, Rifterissäkin varmaan 20cm tyhjää tilaa moottorin ja konepellin välissä = keulasta oltaisiin helposti saatu myös matalampi

Avaimia autoon ei kuitenkaan ollut kuin 1 oikea + 1 dummy, wanha nihilistinen käytäntö josta toivoisi jo Pökönkin vihdoinkin pääsevän eroon, tuo toinen älyavain kun ei kuitenkaan kovin kallis ole 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: Peugeot Rifter
« Vastaus #19 : 09.12.2018, 14:14:47 »
Avain juttuhan on monessa mallissa varustetaso kohtainen, näistä en kyllä osaa sanoa vaikuttaako tässä mitenkään.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: Peugeot Rifter
« Vastaus #20 : 09.12.2018, 15:10:51 »
Rasti kohtaan hälytin ja auto toimitetaan kahdella kauko-ohjain avaimella. En nyt muista onko Rifteriin tarjolla avaimetonta käyntiä, jos on, niin siinä on toinen varuste, jolla avaimet päivittyvät keskenään samanlaisiksi. Kolmas tapa on tilata se yksi avain lisää. Ei maksa mahdottomia, kun tilaa sen uuteen autoon jo heti kaupanteossa.

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 027
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Peugeot Rifter
« Vastaus #21 : 09.12.2018, 20:17:20 »
En nyt muista onko Rifteriin tarjolla avaimetonta käyntiä, jos on, niin siinä on toinen varuste, jolla avaimet päivittyvät keskenään samanlaisiksi.

Allureen sen saa 400€ (+verot) kun GT Linessa avaimettomuus on vakiona 8)
https://peugeot.bassadone.fi/peugeot/docs/Peugeot_rifter_hinnasto.pdf

Sinällään vaan harmillista että suurin vetokapasiteetti on vain 1500kg ja sekin vain BlueHDI 130 L1 man.vaihteisena, joka ei kuulu Rifterin, mutta kuuluu Berlingon tuontiohjelmaan, mutta kun Berlingo on niin julmetun hölmön näköinen Rifteriin vrt :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: Peugeot Rifter
« Vastaus #22 : 09.12.2018, 20:26:30 »
Mitä sinä veditkään, asuntovaunua? Itse tykkään automatkailusta jossa yövytään hotelleissa mutta varmaan joku hohto asuntovaunuilussakin on pakko olla, mutta ei todellakaan minulle.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: Peugeot Rifter
« Vastaus #23 : 09.12.2018, 22:10:23 »
Odotahan kun saadaan nelivetoisen tekniset tiedot, jos sieltä vaikka tulisi apuja tuohon asiaan, tosin se nelivetoinen on aina manuaalilaatikolla.

Kyllä Rifterkin on saatavana manuaalilaatikolla 1500 kg perävaunupainolla, mutta sitä ei vaan ole Suomen hinnastossa. Toki siitä 1800 kg perävaunupainosta saa varmaan vaan haaveilla, sitä tuskin tuohon pikkuautoon tulee koskaan.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2018, 22:19:01 kirjoittanut Penguin »

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 027
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Peugeot Rifter
« Vastaus #24 : 10.12.2018, 10:38:28 »
Toki siitä 1800 kg perävaunupainosta saa varmaan vaan haaveilla, sitä tuskin tuohon pikkuautoon tulee koskaan.
No sinällään nuo kulkevatkin hieman ns. käsi kädessä; jos vaunu vaihtuu suurempaan kuten olisi kaavailuissa, saa Rifterin meillä unohtaa ja taas jos Rifter tulisi taloon, saisi vaunun suurentamisen puolestaan unohtaa. Ja emännältä jos kysyy, niin kuulemma molemmat tarttisi saada ;D

No mutta jokunen vuosi tässä kuitenkin varmaan mennään, katsotaan mihin suntaan asiat kehkeytyy ja tuosta Rifteristäkin saattaa tuolloin jo kaavailtu plugarikin tulla markkinoille. We'll see 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: Peugeot Rifter
« Vastaus #25 : 11.12.2018, 03:14:56 »
ja plugarin perävaunupaino 650 kg, jos hyvä tuuri on.

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 027
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Peugeot Rifter
« Vastaus #26 : 11.12.2018, 08:57:19 »
No näinhän noissa usein (vielä) tuppaa käymään :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: Peugeot Rifter
« Vastaus #27 : 11.12.2018, 20:42:31 »
Kyllä asuntovaunun vetäjän autovaihtoehdot on aika rajalliset ja osa muuten sopivista on hinnaltaan ulos rajautuvia, kun ei itselläkään sitä paalua ole rajattomasti. Melkein on lähdettävä siitä, että listaa ensin ne autot, joissa vetopaino riittää, karsii ehdottomasti liian kalliit pois ja sen jälkeen voi katsoa, jäikö listalle vielä jokin mielenkiintoinen malli.

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 027
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Peugeot Rifter
« Vastaus #28 : 12.12.2018, 09:22:56 »
Melkein on lähdettävä siitä, että listaa ensin ne autot, joissa vetopaino riittää, karsii ehdottomasti liian kalliit pois ja sen jälkeen voi katsoa, jäikö listalle vielä jokin mielenkiintoinen malli.

No näinhän sitä itsekin tämän vimosimman kanssa menin, vetomassa 1800kg ja markkina olikin jo todella kaponen. Vielä kurkkaus lompakon pohjalle ja näin tuli jo merkki & mallikin lukittua. Sitten sopivaa yksilöä hakemaan ja tuo nykyinen natsasi niin silmään kuin varusteisiinkin, koukkukin jo valmiina. No tuo nelivetoisuus tuli tässä kohdin "kaupanpäällisenä" kun ko. yksilössä nyt vain sellainenkin sattui olemaan vaikka tuota ominaisuutta ei vaadittukaan. Tokihan markkina olisi ollut laajempi esim. 1500kg vetomassalla, mutta koska ex. C5 III 2.0Hdi 136 Tourer Aut. oli jo 1500kg kykenevä ja muistelee kuinka tiukoille se tuon vaunun kanssa joutui, niin meinasin että nyt ei jää enää tuosta kiinni, tartte noilla massoilla enää jatkossa kittuuttaa - ja sen verran reippaammin tuo koppi nyt kyllä liikkuu että ihan oli tuo ajatus tässä kohdin paikallaan, vaikka paperitehossa 6hv alas (136>130) mukamas nyt tultiinkin 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

SEL

  • Vieras
Vs: Peugeot Rifter
« Vastaus #29 : 12.12.2018, 11:07:40 »
"ja muistelee kuinka tiukoille se tuon vaunun kanssa joutui"
Toista se oli aikoinaan kun vedin 5 metristä Cabbyä Toyota Crownilla jossa oli 54hp indenorin diisseli nokalla.