Kirjoittaja Aihe: PSA teki voittoa ensimmäisellä puolikkaalla 2020, koronasta huolimatta  (Luettu 3539 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 449
Minä olen lopettanut noihin talkoisiin osallistumisen.
Kyllä sitä pitää kymmenen vuoden välein uusi auto ostaa. Se mitä tapahtuu siinä välissä ratkaisee.  ;D
Kuinkahan moni on käytettynä löytänyt juuri oikean mallin, juuri oikean moottorin, varusteet, värin, ajokilometrit, kunto, sopiva hinta... Ei se ole helppoa.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Puhutaanko nyt mistä varustetasoista? En ole varma, mutta luulen 508:n olevan paremmin varusteltu hinnat alkaen malleissa. Myydäänkö Passatit ulos sitten varustelun jälkeen "kalliimmalla"? Eli onko ostetut Passatit kuitenkin kalliimpia, kuin ostetut 508 Peugeotit?

Vaikea noita on uutena niin tarkasti verrata. Erilaisia koneita, kankaita ja varusteita. Muutaman vuoden vanhana noiden arvo lähes nolla eli samalla hinnalla saa hienoimman varustelun kuin karvalakin, poislukien jotkut erikoismallit. Passatin perusdiesel 2,0 ja 508:n 1,6. Ovatko vertailukelpoisia?

Eroja tulee myös uusien mallien ja FL myötä. Noissa yleensä varustelu paranee, mutta hinnat ei nouse.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 449
Esim. Audin varusteleminen 508gt:n tasolle nostaa Audin hinnan reippaasti. Eikös A4 Audin navi maksanut n 3000€? Onko Passattimien varusteet samaa luokkaa? Noilla hinnoilla saadaan "kymppi" nopeesti kasaan, ja tosiaan, käytetyissä niille ei paljoakaan arvoa anneta.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Lisäksi sen 20 tonnia eroa ostohinnassa voi laittaa vaikka osakkeisiin.
Itse aikoinaan (n. 20 v. sitten) olin vaihtamassa 605:sta uudempaan facelift-malliin ja oli siinä kovasti työkiireitä ja jäi kaupat sen takia tekemättä. Ajattelin sitten ajaa vielä vanhalla ja sijoitin vaihtorahat Fortumin osakkeisiin. Nyt näillä vaihtorahoilla saisi kalleimman 508:n mitä kaupasta löytyy, tuotto ollut huimaavat 1300 %.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Kyllä sitä pitää kymmenen vuoden välein uusi auto ostaa. Se mitä tapahtuu siinä välissä ratkaisee.  ;D
Kuinkahan moni on käytettynä löytänyt juuri oikean mallin, juuri oikean moottorin, varusteet, värin, ajokilometrit, kunto, sopiva hinta... Ei se ole helppoa.

Kesällä 2009 ostin vuoden vanhan esittelyautona olleet 308 GT:n, jossa oli 34 km mittarissa. Malli, korimalli, moottori, varusteet, väri, kunto ja hinta sopivat. Ei noista kilometreistäkään valittamista ollut.

Lokakuussa 2012 ostin vuoden vanhan esittelyautona olleen 508 GT:n, jossa oli 1090 km mittarissa. Nelialueilmastointi siitä puuttui, muuten siinä oli kaikki mitä siihen halusin.

Heti edellisen perään ostin vuonna 2012 kaksi kuukautta esittelyautona olleen 208 Allure Urban Vintagen. Sillä oli ajettu 673 km. Varusteissa oli ihan kaikki mitä siihen halusi ja paljon lisää. Onneksi sille lisälle ei löytynyt hintaa. Moottori oli se mopo, joka haluttiinkin ja värikin juuri mitä haluttiin.

Syyskuussa 2018 ostin Saksasta merkkiliikkeestä yhdellä omistajalla olleen käytetyn 508 GT faceliftin. Kilometrit olivat kolme vuotta vanhaan autoon kohtuulliset 52 tkm ja GT:n varustelu riittävä. Se nelialueilmastointi jäi tälläkin kertaa saamatta, mutta olihan tuota ilman pärjätty, niin en tehnyt siitä kynnyskysymystä. Onhan tässä sitten tullut kaikenlaista pientä kulumaa vastaan mitkä oli liikkeessä taitavasti meikattu piiloon, mutta olisiko niiden puuttuminen kaikkien niiden kymppitonnien arvoista, mikä tuli hintaeroa uuteen.

Helmikuussa 2020 ostin puolivuotta esittelyautona olleen 3008 Alluren. Hinta oli erittäin ok, varustelussa jotain puutteita, jotka tehdastilauksella olisi saanut kuntoon, mutta hinta huomioiden olisi tullut hiton kalliita varusteita. Kilometrejä oli edellisiin verrattuna paljon, 3200,, mutta muuten autosta ei kyllä mistään huomannut ettei se ollut uusi. Siellä oli vielä uuden auton hajukin tallessa.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 449
Et sä ihan heti löytänyt FL 508gt 2.2 koneella. Ei ollut helppo. Pääasia kuitenkin, että saa mitä haluu.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
No miten sen ottaa. Olin Pariisissa ja piti keksiä seuraavaksi päiväksi jotain tekemistä. Tein mobile.de:hen haun ja siellä oli pari sopivaa yksilöä, jotka kumpikin 2 h junamatkan päässä Pariisista Saksan puolella. En saanut päivän aikana sähköpostilla vastausta, niin ostin aamulla junalipun Pariisista Saarbrückeen ja ensimmäisestä katsomastani ja koeajamastani yksilöstä tein kaupat. Ei tuo niin hirveän vaikeaa ollut. Samassa liikkeessä olisi ollut myös farkku ja sekä sedan että farkku GT BlueHDI 180 -koneella. Niihin en osoittanut kiinnostusta.

Toki olin noita joskus aiemmin katsellut mobile.de:stä ja tuleehan sitä nytkin aika usein selailtua ihan uteliaisuudesta. Mistä sitä tietää mitä siellä tulee vastaan. Tämän kyseisen yksilön olin jo aiemminkin bongannut ja siten tiesin, että auto on muutaman kuukauden liikkeessä seisonut.

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 027
  • Eipä turhia höttyillä :)
Kuinkahan moni on käytettynä löytänyt juuri oikean mallin, juuri oikean moottorin, varusteet, värin, ajokilometrit, kunto, sopiva hinta... Ei se ole helppoa.

No kun noita ei saa uusissakaan :-\ Nytkin olisin halunnut bensa-version automaatilla, mutta jouduin ottamaan dieselin manuaalilla, koska muutoin olisi tuo meitin as.vaunu jäänyt vetämäti :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 449
3008:a ostaessa jäin kaipaamaan 2.0HDI150 moottoria automaatilla. Sen moottorin sai vain manuaalilla! 308 tuolla hdi150 automaatilla on kiva.
3008 Hdi180 saa vain gt mallina, ja silloin pomppaa hinta liikaa, kun gt malliinkin ois pitänyt saada lisää varustetta.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Eipä siihen 3008 GT:hen mitään lisävarusteita tällä hetkellä saa, kun yhtään 3008-mallia ei saa tehdastilauksena. Sama homma 308:n ja 5008:n kohdalla ja kaikkia hinnaston malleja ei edes löydy. 508 dieseleistä vain GT:tä saa tehdastilauksena. Bensa ja hybridimalleissa kaikki vaihtoehdot saa myös tehdastilauksena.

Tuollaisella saatavuudella varmaan kauppa käy hyvin. Joku hölmöyksissään tilannut liikaa autoja varastoon ja nyt tällä tavalla yritetään pakkomyydä niitä pois? Alkaa vaikuttaa Fiatin maahantuojan touhuilta.

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 027
  • Eipä turhia höttyillä :)
Joku hölmöyksissään tilannut liikaa autoja varastoon ja nyt tällä tavalla yritetään pakkomyydä niitä pois? Alkaa vaikuttaa Fiatin maahantuojan touhuilta.

Ai, minusta tuo vaikuttaa ihan Nissanin touhuilta, näin kikkailemalla kun saadaan joku kk näyttämään myyntimäärät melkoisilta piikeiltä, maahantuojan tilatessa sitä tavaraa vaan varastoon seisomaan "heti toimitukseen" ::) Ja kyllähän tuota omaa Berlingoakin tämän vuoden alussa tilatessa mainostivatten rah.kamppista, joka koskisi vain maassa jo olevaa tavaraa, joten kai tuota tavaraa on tilattu jo aikaisemminkin "nopeaan toimitukseen." Ei sillä, saman kamppiksen sain toki mukisemati myös tuohon tehdastilaukseenikin ja nyt kesäkamppiksena olisi saanut vähän enemmänkin kun olivat vaan petranneet tuota kamppista yhä paremmaksi, kenties koronankin vuoksi jotta ei uusien kauppa ihan stoppaisi, kesä kun muutenkin on hiljaiempaa myyntiä kesälomien aikaan ???

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
En tiedä Nissanista, mutta Peugeotit eivät ole valmiiksi rekisteröityjä, kun odottavat varastossa, joten ne eivät kirjaudu rekistereröintitilastoon piikkinä.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
VW ollut mestari tuossa myös, tilastojen ”sumuttamisessa”.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Autoteollisuudessa Volkswagenin tappiot syvimmät

Myös autoteollisuus on sukeltanut syvälle. Suurista yhtiöistä Volkswagen-konsernin operatiivinen liiketulos sukelsi huhti-kesäkuussa 2,4 miljardia euroa tappiolle. Vuosi sitten VW:n voitto oli 5,1 miljardia euroa. Liikevaihto supistui 41 miljardiin euroon 65 miljardista eurosta.

Autokauppa lähes pysähtyi koronakeväänä Suomessa ja muualla maailmassa. Syviä tappioita ovat kärsineet Volkswagenin lisäksi lukuisat muut autovalmistajat.

General Motorsin nettotulos painui huhti-kesäkuussa 0,8 miljardia dollaria tappiolle. Tulos ropisi alas 132 prosenttia ja liikevaihto 53 prosenttia. Fordin vertailukelpoinen tulos ennen rahoituseriä oli 1,9 miljardia dollaria pakkasella. Vuosi sitten voittoa tuli 1,7 miljardia dollaria.

Renault ja Fiat Chrysler putosivat niin ikään miljarditappioille. Renaultin tulosta painoi kuitenkin eniten syvällä kyntävä japanilainen konserniyhtiö Nissan.

Toyota ja ranskalainen PSA olivat ainoat suuret autovalmistajat, jotka pysyivät hienoisesti plussalla koronakeväänä.
Toyotan operatiivinen liiketulos putosi kuitenkin 98 prosenttia ja liikevaihto 40 prosenttia. Citroen-, Peugeot- ja Opel -merkkisiä autoja valmistavan PSA:n vertailukelpoinen liiketulos supistui 35 prosenttia.

https://www.savonsanomat.fi/talous/Koronakev%C3%A4t-runteli-pahoin-%C3%B6ljy-yhti%C3%B6it%C3%A4-ja-autoteollisuutta-%E2%80%93-Shellin-tappiot-nousivat-huhti-kes%C3%A4kuussa-181-miljardiin-dollariin/1591902
Peugeot RCZ HDI FAP