Moottori käy hetken n1km. Ja voi vaihtaa electric tilaan. Tosin tänään - 11 pakkasella oli moottorilämmitin (öljypohjan lämmitin) päällä, niin lähti electric tilalla heti.
Moottorinlämmittimen ajattelin asentaa, kunhan pohjolantallista lumet sulaa, tai sitten kun saan autotallin siivottua. Jos se auttaisi tuota sähköajon pysymistä paremmin pakkaskeleillä.
Kaikista kunnianhimoisin suunnitelma ja samalla epätodennäköisin asennukselle on seuraava:
Latauskaapelistahan tulee ymmärtääkseni ihan vaihesähköä. Jos siitä saisi heti autopuoleisen pistokkeen jälkeen ryöstettyä 230ac öljypohjan lämmittimelle. Öljy lämpiäisi samalla kun auto latautuu.
Ja väliin vaikka defan bluetooth ohjattu kontaktori, jos haluaa välillä säädellä lämmitysaikaa tai jättää lämmityksen helposti pois.
Tässä vaan tarvisisi latauksen ja lämmityksen ajastuksien kanssa tarkkana.
Tämän asennuksen todennäköisesti viimeistään latausautomatiikka torppaa, varmaankin seuraa aika tarkasti mitä seinälaturi syötää ja mitä auton laturi ottaa vastaan. Ja sähköjen liitokset ovat tod.näk hyvin suojattuja ja/tai plugi tyyppisiä.
Myös täytyisi tutkia jos vaikka tuo 230ac tulisi jo valmiiksi konehuoneen puolelle 12v akkulaturia varten. Mutta jos tuleekin niin johdotus ei varmaankaan ole mitoitettu satojen wattien kulutukselle.
Plan B:
Defan lämmittimen miniplug kojepistorasian asennus auton latausluukun alle. En ole mittaillu mahtuuko se luukun alle tai onko verhoilun alla sisäpuolella edes tuolle tilaa.
Mutta tässä ei tarvitsisi kierrellä autoa kytkemässä johtoja. Ja lämmitysjohdon kiinni unohtumisen riski olisi todella pieni.
Tässä voisi myös käyttää tuota Defan Bluetoothia tai normi pistorasia-ajastinta.
Luksusversiossa vaihtaisin tuon nykyisen kotilatausaseman
Wallbox Pulsar Plussan
Charge Amps Haloon. Siinä on schuko pistorasia samassa ja veikkaisin, että sitä saa myös ajastettua
Charge Ampsin apilla.
Tuosta
Pulsaristakin voisi ehkä saada otettua syöttö schukopistorasialle, jolloin lämmitys toimisi samalla kun auto ottaa latausta vastaan.