Onkos noita paljonkin mennyt? Millä kilometreillä ja vuosilla?
Paljon ajetuissa menee enemmin tai myöhemmin rikki. Citroen C5 III sisarmallissa ihan samat ongelmat. Vanhempana mallina niistä alkoi ensin tulla foorumeille juttua. Nyt alkanut tulla 508 malleista alkanut enemmissä määrin tulla sama ongelma vastaan. Perus/tyyppivika kuten joku toinen tässä jo mainitsi.
Minulla ja veljellä kaksi 2016 vuoden 508 autoa joissa molemmissa ohjausvaihde alkoi vuotamaan nesteitä noin 350 000 km kohdilla.
Pitkään pystyy ajamaan vain lisäilemällä lisää ohjaustehostinnestettä, mutta aika likaiseksi tuo konehuoneen alaosa menee. Samoin alkaa pidemmän päälle ärsyttämään, että tehostinnesteitä täytyy jatkuvasti seurata/lisätä.
Hammastankoon/ohjainvaihteeseen tulee jotain hiusmurtumia niin siksi alkaa nesteet vuotaa pihalle. Ei korjaannu tiivisteiden vaihdoilla vaan paras ostaa koko osa uutena. Tai siis tehdaskunnostettuna jos haluaa saada sen järkevään hintaan. Maksaa uutena noin 1300€ ja tehdashuollettuna noin 200-400€ (+ pantti).