Itse irrottanut lähinä vain alaletkun, jotta saa systeemin tyhjäksi ja yläletkun termarin juuresta, jotta on helpompi täyttää. Joskus joutuu myös termarin irroittamaan, jotta saa esteettömän väylän moottoriin päin. Sieltä se helposti menee huuhtelukin kun kippaa yläletkusta vettä moottorin puolelle ja syylarin korkista sillekin puolelle, sieltä ne valahtaa irtonaisesta alaletkusta vatiin ja asianmukaiseen hävitykseen. Ei, viemäriin noita ei saa kipata, koska paikallisen jätevedenpuhdistamon bioprosessi ei niistä oikein tykkää
Täyttöön ihan Motonetin pinkki long-life neste tavallisella hanavedellä lantrattuna. En ole jaksanut alkaa akkuvesillä lutraamaan, koska nykyisten muovisten PEX-putkien aikaan varsin puhtosta tuo Hki juomavesi on, myös sähköisesti. Akkuun tuota en kuitenkaan lisäisi, niin puhdasta se ei ole, mutta syylarissa ... juuri siksi tuossa jäähdytysnesteessä on se lisäaineistus, ettei tuo hanaveden "likaisuus" käytännössä haittaa yhtään mitään
Samaa prosessia olen käyttänyt niin autoissa kun prätkissänikin jo vuosikymmeniä eikä mitään ongelmia ole esiintynyt ikinä. Ainoa ero että aikaisemmin käytettiin vihreitä nesteitä kun nuo paremmista pinkeistä ei vielä tiedetty. Aluminiosien käyttö moottorissa oli tuolloin vielä 70-luvun autoissa harvinaista ja siksi vihreätkin vielä toimivat ihan hyvin. Miksi siis tehdä asioista vaikeampia kuin ne aidosti onkaan, lähteä nyt tuollakaan turhia hifistelemään