Homma etenee. Nasta C2 ei reagoinut, mutta C3:n maadoittamalla (yleismittarin mA-linjan läpi ovisaranaan) rupesi koodit vilkkumaan. Tuloksena oli koodien 12 ja 11 välissä järjestyksessä: 26, 25, 62, 52.
http://cit-faq.de -sivustolta aikoinaan nappaamastani Fenix 3B-koodilistasta löytyi nämä:
62 = Rear anti-knock sensor .... Knock sensor No. 2
52 = Air/fuel mixture control loop .... Lambda system control
Moottorinohjainhan tosin tässä lienee Fenix 4.
Dokumentista
http://www.diaaut.home.pl/dtc04_citroen.pdf löysin listan, jonka mukaan koodit 25 ja 26 olisivat Intake manifold air control solenoid 1 ja 2.
Näistä nyt ei voi tietää, kuinka vanhoja ne oikeasti ovat. Nakutusta ilmeni varmasti silloin, kun MAP-letkun vika oli päällä. En ole vielä nollannut koodeja irroittamalla akkua ja olen ajanut autolla vasta kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla aluksi kylmänä toiminta vaikutti normaalilta, mutta sitten alkoi tasakaasulla pieni heijaus ikään kuin bensansyöttöä katkottaisiin ja lopulta syttyi vikavalo.
Ennen MAPin vaihtoa tutkin kyllä erinäisiä liittimiä, joten voisikohan joku olla jäänyt löysälle? Uuden vian ajoitus tuntuu kyllä muuten turhan sopivalta.
Koodeihin 26 ja 25 löysin cit-faq.de:n Klima Codes -listasta nämä: 26 = Outdoor temperature sensor short-circuit ja 25 = Outdoor temperature sensor signal, mutta ne taitavat olla erillisiä ilmastoinnin ohjaimen koodeja, koska siellä oli myös 52:lle selityksenä Recirculation flap motor line short-circuit.
Koodeja etsiessäni tuli vastaan tällainen kauppa, jossa on englannin kielisiä huoltomanuaalejakin alennuksessa vielä tänään:
http://stores.ebay.co.uk/Jacks-Car-Parts-And-More/Peugeot-/_i.html?_fsub=2331367013