Kirjoittaja Aihe: 206 - Lasinpesunesteen runsas kuluminen  (Luettu 2416 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Axevilhelm

  • Vieras
206 - Lasinpesunesteen runsas kuluminen
« : 21.11.2017, 16:32:28 »
Auto: 2006 206 1,4 Trendy (8-ventt).

Pikkupösössäni lasinpesuneste hupenee epäillyttävän nopeasti. Esim toissapäivänä täytin kolmisen litraa nestettä, ja varmaan alle kymmenen parin kolmen sekunnin suihkutusta sen jälkeen, niin nestettä ei enää tullut, ja loppumatka meni sitten ilman lasinpesua. En epäile että itse säiliö vuotaa, koska voin täyttää nestettä, ja olla käyttämättä sitä pari viikkoa, ja kunhan käytän pesuria, niin nestettä tulee. Mutta heti kun ajan pidemmän matkan, jossa joudun vähän väliä suihkuttaa pesuainetta, niin hyvin pian nestettä ei enää tulekaan, vaikka olisin lisännyt nestettä juuri ennen matkaanlähtöä. Eli ihan kun nestettä vuotaisi kun pumppua käyttää. Miten hankala on päästä käsiksi säiliöön, pumppuun ja letkujen liitoksiin, jos asiaa haluaisi itse hieman tutkia?

TEMP_ARKISTOON

Heikkinor

  • Vieras
Vs: 206 - Lasinpesunesteen runsas kuluminen
« Vastaus #1 : 21.11.2017, 20:51:08 »
Itse aikanaan huomasin samanlaisella autolla ajaessa, että valonpesimet kuluttavat aika reippaasti vettä. Otinkin valonpesimen sulakkeen pois ja pissapoikaa ei tarvinnut olla jatkuvasti täyttämässä.

Axevilhelm

  • Vieras
Vs: 206 - Lasinpesunesteen runsas kuluminen
« Vastaus #2 : 23.11.2017, 09:12:05 »
Tuon voisin kyllä tehdä, täysin turha nuo ajovalonpesimet mun mielestä. En kuitenkaan usko että ne tyhjentäisivät säiliön ihan noin nopeasti. Ja kun mielestäni sitä ei ole aina tarvinnut täyttää noin usein.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: 206 - Lasinpesunesteen runsas kuluminen
« Vastaus #3 : 23.11.2017, 13:56:55 »
206 - Ajovalopesurien sulake
206 - Päivävalot ja takavalot eivät pala

Vanhemmissa 206ssa saman sulakkeen takana oli myös valot joten sulakkeen poistaminen ei mahdollista. Pesurit saa noissa vanhoissa pois merkkihuollon testerillä tai ottamalla pesurin liittimen irti ja suojaamalla liittimen hyvin.

Sisätiloissa oleva sulake liittyi muistaakseni lasinpesun ajastukseen. Ei nyt ole ohjekirjaa esillä, mutta juuri samanlaisesta ajoneuvosta ajastukseen liittyvän sulakkeen poistaminen disabloi lampunpesimet vaikuttamatta takavalojen tai lasinpesun toimintaan.
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

206peukutti

  • Vieras
Vs: 206 - Lasinpesunesteen runsas kuluminen
« Vastaus #4 : 23.11.2017, 23:05:32 »
Mulla yhdessä 206 pösössä ajovalonpesurin moottori oli halki ja sieltä vuoti aika paljon pissapoikaa ulos eli se kannattaa varmaankin tarkistaa.

Axevilhelm

  • Vieras
Vs: 206 - Lasinpesunesteen runsas kuluminen
« Vastaus #5 : 24.11.2017, 11:47:14 »
Joo, tuo pitääkin tsekata. Tuossa tapauksessa voisin kuvitella, että aina suihkuttaessa pesuainetta valuu ylenmäärin pihalle, mutta auton seistessä käyttämättömänä nestettä ei välttämättä vuoda lainkaan. Kun mulla tosiaan näyttäisi olevan se tilanne, että jos auto seisoo monta päivää nesteen lisäämisen jälkeen, niin nestettä kyllä on, seuraavan kerran kun lähden liikkeelle. Mutta jos esim täytän säiliön juuri ennen matkaan lähtöä, ja joudun käyttämään pissapoikaa paljon, niin neste voi loppua muutamassa kymmenessä kilometrissä.

206peukutti

  • Vieras
Vs: 206 - Lasinpesunesteen runsas kuluminen
« Vastaus #6 : 24.11.2017, 21:04:48 »
Mulla vuosi jonkusen verran paikallaankin mutta kun pissapoikaa käytti niin sitä rupesi valumaan enemmän sieltä pesurin juuresta.

Axevilhelm

  • Vieras
Vs: 206 - Lasinpesunesteen runsas kuluminen
« Vastaus #7 : 14.01.2018, 16:34:56 »
Tämä selvisi. Ajovalopesuripumpun perässä on T-liitin, jossa yksi letku kolmesta oli kokonaan irti. Tämä sijaitsee siis säiliön edessä, ja siihen on erittäin hankala päästä käsiksi, ellei puskuri ole irti. Yhdellä kädellä onnistuin kuitenkin saamaan irronneen letkun vedettyä ehkä sentin verran liittimen päälle. Tämä tuntui ainakin toistaiseksi olevan tarpeeksi ettei enää vuoda. Poistin lasinpesurin pumpun sulakkeen, niin letkuissa ei enää myöskään ole painetta, joka työntäisi letkun irti liittimestä. Jos/kun joskus jaksan, irrotan puskurin, jotta saan letkun kiinni kunnolla, ja vielä kiristimellä.