Kirjoittaja Aihe: Partner - Epämääräinen öljyvuoto (diesel)  (Luettu 6205 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Endura-DE

  • Vieras
Partner - Epämääräinen öljyvuoto (diesel)
« : 01.09.2013, 19:41:58 »
Auto: 1999 Partner 1,9 (DW8, 347 000 km).

Epämääräinen öljyvuoto moottorista kiusaa jo kolmatta vuotta. Vuoto on sikäli vähäinen että se ei näy öljyn mittatikussa, mutta sotkee pihan. Koko moottorin takareuna on öljyssä.

Pyyhin moottorin alapuolen puhtaaksi öljystä, käynnistin moottorin ja makasin 10 minuuttia taskulampun kanssa tarkkailemassa vuotoja, ei näkynyt mistään tihkuvan. Puolen tunnin ajon jälkeen öljypohja on sitten taas sotkussa.

Seuraavat asiat on käyty läpi ja tarkastettu:
- öljypohjan tiiviste on vaihdettu uuteen ja ruuvit on tiukassa
- öljynsuodatin on tiukassa eikä vuoda
- öljypohjan tulppa ei vuoda
- vetoakselien tiivisteet on vaihdettu eikä vuoda
- vauhtipyörässä ei ole öljyä, mitään erikoista ei huomattu kytkinremontissa keväällä, vauhtipyörää ei irrotettu
- jarrujen alipainepumpun tiivisteet on vaihdettu uuteen
- venttiilikopassa oleva öljynerotin ei ole tukossa
- huohotinputki moottorilohkosta venttiilikoppaan ei ole tukossa
- huohotinputki venttiilikoppaan imusarjaan ei ole tukossa
- EGR venttiili ja imusarja on kaavittu puhtaaksi öljyisesta kuonasta
- EGR venttiilin alipaineletku oli murtunut, se on korjattu
- pari kuukautta sitten ilmakanavassa olevasta resonaattorikotelosta löytyi noin 0.5 L öljyä, nyt ei ollut

Vieläkö jotain pitäisi kokeilla? Voiko viallinen EGR -venttiili tehdä sen että pakokaasut työntävät painetta imusarjan kautta huohotinputkeen ja siitä edelleen kampikammioon?

Öljyinä on käytetty Motonet DieselSyn 5W40 ja Teboil Gold S 5W40, vaihdettu kerran vuoteen.

Endura-DE

  • Vieras
Vs: Partner - Epämääräinen öljyvuoto (diesel)
« Vastaus #1 : 04.09.2013, 08:33:57 »
No nyt löytyi vuoto. Moottoriöljyvuoto korjaantui öljypohjan tiivisteen vaihdolla ja sen jälkeen meni kuukausi ilman öljyläikkiä auton alla.

Sitten alkoi läkkiä taas ilmestyä, ja eilen illalla vuoto paikantui vuotavaan Lucas -ruiskutuspumppuun. Eli ruiskutuspumppu alkoi vuotamaan dieseliä noin kuukausi moottoriöljyvuodon jälkeen. Ohjeita/vihjeitä remonttiin, erityisesti jakohihnan ja ajoneston osalta, jos pumpun irrottaa?

Z-am1

  • Vieras
Vs: Partner - Epämääräinen öljyvuoto (diesel)
« Vastaus #2 : 10.11.2016, 10:19:32 »
Auto: 1998 Partner 1,9 (diesel).

Löytykö ikinä mitään vihjeitä vuodon korjaamiseksi? Itsellä nyt tismalleen sama ongelma edessä.

tolari

  • Vieras
Vs: Partner - Epämääräinen öljyvuoto (diesel)
« Vastaus #3 : 10.11.2016, 12:10:06 »
Mistä kohdlta pumppua vuotaa. Minulla vuoti Citikan Berlingossa käyttöakselilta, ei ole ongelma ainakaan noita tiivisteitä vaihtaa paikalla. Tiivisteet eivät paljoa maksa.

Z-am1

  • Vieras
Vs: Partner - Epämääräinen öljyvuoto (diesel)
« Vastaus #4 : 10.11.2016, 13:02:38 »
Todennäköisesti samalta kohtaa, pitääkö koko pumppu irrottaa vai saako siihen vaihettua sen tiivisteen kun pumppu paikoillaan?

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • Jotenkuten
Vs: Partner - Epämääräinen öljyvuoto (diesel)
« Vastaus #5 : 10.11.2016, 13:38:06 »
Tossa just mainittiin ei tarvii irrottaa voi vaihtaa paikallaan.
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82

Z-am1

  • Vieras
Vs: Partner - Epämääräinen öljyvuoto (diesel)
« Vastaus #6 : 10.11.2016, 13:46:00 »
Katos vaan niimpä olikin, luin että "ei oo ongelmaa vaihtaa tiiviateitä paikoilleen"

Z-am1

  • Vieras
Vs: Partner - Epämääräinen öljyvuoto (diesel)
« Vastaus #7 : 11.11.2016, 14:27:54 »
Osaakos kukaa kertoa mistä noita tiivisteitä kannattaa lähteä etsimään, e bayssä näyttäs olevan jotai, mutta mistä niistä tietää mikä sattuu sopimaan.

tolari

  • Vieras
Vs: Partner - Epämääräinen öljyvuoto (diesel)
« Vastaus #8 : 13.11.2016, 22:27:45 »
Itse tilasin koko tiivistesarjan paikallisesta varaosaliikkeestä, ei maksanut montaa kymppiä.