Katsoin Autowikistä:
Yksiasteöljyissä on mainittu vain yksi viskositeettiluokka. Moniasteöljyissä viskositeetti ilmoitetaan kahdella luvulla, esimerkiksi moottoriöljyissä 5W-30, joista W-lukema on talvikäytön viskositeetti- ja viivan jälkeinen lukema kuumaviskositeettiluokka. Kylmäviskositeetti määritellään 40 celsiusasteen lämpötilassa ja kuumaviskositeetti 100 celsiusasteen lämpötilassa.
Ei tuo 90 paha ole jos vaan synkronointi toimii hyvin. Tosin 90 siirtää lämpöä huonommin kuin 80 mutta tuskin hampaat niin kuumaksi menee että sillä olisi merkitystä.
Tärkeää on synkronointi, että se jaksaa pysäyttää tai tasata pyörästön samaan nopeuteen. Esim api-GL-5 on liian vahvasti lisäaineistettu joten synkat rutisee varsinkin kylmänä. Totalinkin öljy täyttää api-GL-4 ja 5 luokituksen mutta ehkä siinä on vähän vähemmän lisäaineita. Omassa 406:ssa tuo Total pikkasen vastustaa varsinkin kylmänä muttei rutise.