Kirjoittaja Aihe: 407 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)  (Luettu 3567 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mikke.k

  • Vieras
407 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« : 14.10.2016, 08:04:12 »
Auto: 2004 407 SW 1,6 HDi (290 000 km).

Kulutus on mielestäni isohko kun ajotietokoneen mukaan keskikulutus 4.7 niin todellinen 6.7l/100km. Auto pelaa kaikinpuolin mut pölläyttää kyl välillä reilustikin mustaa, et olisko ajatuksia mikä tuon kulutuksen tekee

Benqqu

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 120
Vs: 407 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« Vastaus #1 : 14.10.2016, 08:10:38 »
Tuo ajotietokoneen ja todellisen välinen suuri ero herättää ajatuksen että olisi EVRY-modattu, tuota tukisi myös nuo mustat pöllähtelyt. Eli vastuksella saatu ECU näkemään railipaine todellista pienempänä.

mikke.k

  • Vieras
Vs: 407 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« Vastaus #2 : 14.10.2016, 08:13:24 »
No mistäs tuon vois tutkia et onko modaus tehty ja mikä sen vaikutus on enempi ruokaa ja kulkua ilmeisesti kulkee kyl hyvin noinkin pieneksi koneeksi

Benqqu

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 120
Vs: 407 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« Vastaus #3 : 14.10.2016, 08:52:03 »
Etsit railipaineanturin ja seuraat sen johdotusta jos siellä on joku pieni mokkula tai boksi. Jos joku on ranettanut se voi olla myös pelkkä vastus johtonipun/liittimen yhteydessä. Noilla saa parisenkymmentäkin lisähevosta, pelkällä vastuksella aiheuttaa helposti vikakoodin , boksilla on yleensä tehty niin ettei anna vikakoodia mutta tarvittaessa sitten huijaa railipaineet kovemmaksi-> enemmän syöttöä.

mikke.k

  • Vieras
Vs: 407 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« Vastaus #4 : 14.10.2016, 17:14:11 »
Ny on kyllä niin piilossa tuo anturi et aika paljon pitää purkaa et sen näkee. ei kellään olis tietoa mihin piuhat menee ja mihin yleensä tuo modauksen vastus olis laitettu 1.6hdi 407 pösössä

mikke.k

  • Vieras
Vs: 407 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« Vastaus #5 : 16.10.2016, 11:15:59 »
Eikö kukaan tehnyt kyseistä modausta et tietäs mihin johdot menee?

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 263
Vs: 407 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« Vastaus #6 : 16.10.2016, 13:06:31 »
Ne johdot menee siihen painetunnistimeen ja varmaan näkee kun ottaa vain sen moottorin muovisuojan pois. Yleensä se laite itsestään piilotetaan sinne suojan alle. Jos erillinen vastus voi olla hieman vaikea havaita.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 407 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« Vastaus #7 : 18.10.2016, 16:37:49 »
Johtimet paineanturilta näyttävät kulkevan suoraan ECUlle.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

mikke.k

  • Vieras
Vs: 407 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« Vastaus #8 : 19.10.2016, 19:20:14 »
Täytyy viikonloppuna tutkia sen verran on kyllä piilossa.
 mites onko sama tukkia tuo egr, kun se näyttäs irtoavan samalla vai aiheuttaako jotain oireita jos vaan tulppaa?

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 407 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« Vastaus #9 : 19.10.2016, 21:42:54 »
Tulppauksesta seuraa vikailmoitus.
Audi A4 Tdi Q

mikke.k

  • Vieras
Vs: 407 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« Vastaus #10 : 20.10.2016, 07:11:38 »
Aamulla tuli tehtyä outo huomio kun autolla oli ajettu muutama kilometri eikä moottorinlämpö ollut vielä lähelläkään normaalia niin jäähdytysflekti pyöri?  Mistähän tuo johtui

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 407 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« Vastaus #11 : 20.10.2016, 08:28:25 »
Jos ilmastointi on toiminnassa (407:ssa muistaakseni automaattinen eli lähes aina päällä, jos ei erikseen valita valikosta a/c off) niin flekti pyörii moottorin lömpötilasta riippumatta hitaalla nopeudella. Jos järjestelmässä on joku vika flekti pyörii varotoimenpiteenä. Hiukkaspolton aikana flekti pyörii jäähdyttääkseen moottoritilaa. Tuossa ainakin muutamia vaihtoehtoja.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 263
Vs: 407 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« Vastaus #12 : 20.10.2016, 08:36:51 »
Ainakaan 2006 1,6 hdi tulppauksesta ei tullut mitään vikakoodia. Toki jos obd sta katsoi oli siellä ilmoitus että virtaus egr  liian pieni mutta mitään kojetauluun ei tullut.

Vipere

  • Vieras
Vs: 407 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« Vastaus #13 : 05.03.2017, 20:33:29 »
Auto: 2008 407 SW 1,6 HDi (n. 170 000 km).

Kulutus on ajotietokoneen mukaan 6.0 l satasella. Tämä on muodostunut lukemaksi viimeisen 3200 km:n matkalla. Täsmälleen sama lukema tuli nollauksen jälkeen 300 kilsan matkalla pelkkää moottoritietä. Vakkari oli säädetty arvoon 106 km/h, 2+2 matkustajaa ja pari matkalaukkua. Tie oli märkä (ei loskaa tms.) ja lämpötila nollan tuntumassa.

Vaikuttaa turhan suurelta kulutukselta vai mitä?

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« Vastaus #14 : 06.03.2017, 00:45:05 »
Nastarenkaat?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207