Uppausta!
Hain Veholta Citroen C5 Berlinen tutkat ( muorilla oli moinen kesäkuun loppuun toisena autona, kunnes möi pois 607:n rinnalta turhaan seisomasta, ), hinta oli anturille 49 euroa, tosin suurin ongelma tuli Raision Veholla, kun varaosapäällikkö kyseli alustanumeroita ja rekkaria, äyks!!.. Mistäs tuota olisi muistanut, mutta ei se onneksi tahtia haitannut sitten enempää, kunhan muisti vuosimallin ja valmistajan, joko PSA tai Bosch...
No, arvatkaapa, muistaako muorin ex-sitikan rekkarin kirjaimia pidemmälle kuin kaksi ensimmäistä.. No en todellakaan.
Nyt tuli jo huhtikuussa takatutkaongelmia muorin 607:aan ja pari kuukautta sen jälkeen omaani ja olin olin täältä lukenut tuon tutkapalstan, että sitrosen osat sopivat. Noh, sieltä kävin koppaamassa osat nyt kahdesti ja Bosch luki laatikossa, sellainen valkoinen laatikko... En vain tiedä, että laitettiinko tuota Ferodo- massaa anturiin, vaikka kolme tuntia oli sisällä nyt lokakuussa meidän auton käydessä - tuskin, vaikka Vehossa varaosamyyjä painotti, että pitää tuon massan kuivua vähintään vuorokausi.
-Miksei Automaassa ollut puhettakaan? Muorin auto oli sisällä viitisen tuntia tuolloin, eikä ollut suurempia muita juttuja mukana huollossa...
Enkä huijannut Raision varaosapäällikköä Veholla käydessäni, emäntäni lainasi juuri tuolloin muorin C5:aa, kun 206 nokkahihnan vaihdossa pajalla, eikä saa oppituntien aikana häiritä.. en siis valehdellut, muokkaan vain siis totuutta.
Mutta, jos pyytää 05:seen C5 sedaniin ( Facelift Ph.2 ), niin tulee sama osa kuin 607:aan. Ainakaan Automaa Raisiossa ei rutissut, kun vein 607:n anturinvaihtoon ja oli sitrosen osa mukana keskikonsolissa 05:aa viedessä, eikä Muorin 03 2,2:sen kanssakaan ole ollut ongelmia aiemmin, tuossa tutka vain takana.
Muine töineen ( paikkapuikko ja ilmastoinnin valokytkimien uusinta) Raision Automaassa ei ollut kuin 110 euroa, jota itse pidän Keskusautohalliin verrattuna ( volvo) suorastaan järkihinnoitteluna. Itse poltin "ongelmajäte" 06 S40 2,4i Summum automaattiin tänä kesänä vain noin 6000,-.... mukaanlukien uusi automaattilaatikko, uusi ilmastoinnin keskusyksikkö ynnä paljon muuta, vain siksi, että oli Saksan uittoromu kesä 10 ja tuulilasi vuosi vedet kojelaudan taakse sateella - HALLELUJA!
Vaihtotyötä meiltä laskutettiin vain tuo 2x tuntia, jonka aluksi toinen huoltoneuvoja kertoi, iso kiitos palvelusta, kun todetaan, että myöhästyy siihen kolmeen tuntiin, mutta kerrotaan myös syy, ettei toinen huoltoneuvoja sitten kai tiennyt, että koko takapuskuri pitää repiä irti tutkan vaihdossa. Toinen kaveri, jolta huollon tilasin oli koko autonomistusaikani asiallisin aspa ja myös iso kiitos toiselle huollon vastaanottaneella kaverille..! " Naantali " tulee jatkossakin käymään kyllä Teillä...
HOX! Tämä ei ole maksettu mainos!
Noh, hankkikaa uusikoppainen S40 volvo ja kokeilkaa kesä keskusautohallilla, niin tiedätte, mitä voi olla " tulppaanipuimurin" epäluotettavuus ja kuinka huollosta noutaessa saatte " ei valmista"... Uskomaton ongelmajäte! Onneksi on vielä kaksi takavetoista aitoa ennen 98 tehtyä takatuupparia automaateilla ( tehtaan lippulaivat 765 ja 780 Bertone coupè jenkkiturboina ja uudesta lähtien olleet perheessä diplomaattiautoina) - ei ole ongelmia ja kestäviä ovat, kuten pökötitikin ja siksi ovat jakaneet ilman ongelmia pihan sulassa sovussa jo yli 20 vuotta!!