Kirjoittaja Aihe: 607 - Lisäakku (käyttöakku tavaratilassa)  (Luettu 27175 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

plagu

  • Vieras
Vs: 607 - Lisäakku (käyttöakku tavaratilassa)
« Vastaus #15 : 06.02.2010, 12:51:45 »
Kai ne virallisesti pitäisi irrottaa, mutta enpä oo koskaan moista jaksanut tehdä, radion viritys+kellon uudelleen aikaan laitto on aivan liian työlästä  ;D

pipsa

  • Vieras
Vs: 607 - Lisäakku (käyttöakku tavaratilassa)
« Vastaus #16 : 05.02.2012, 08:19:57 »
Auto: 2001 607 2,2.

Foorumilla on aiemmin ollut keskustelu lisäakusta ja sen sijainnista, josta itse en tahdo saada kuitenkaan tolkkua. Eli mitä pitää purkaa ja mistä, jotta ao. akun saa esille? Käyttöohjekirjassa sanotaan, että pääakkua ladatessa tuli irrottaa maxi-sulake akun vierestä. Onko todella näin, vai oletteko ladanneet ilman sen suurempia manoovereja?

Pipsa

kumpta

  • Vieras
Vs: 607 - Lisäakku (käyttöakku tavaratilassa)
« Vastaus #17 : 05.02.2012, 13:18:29 »
Akkuhan löytyy takakontista ja vänkärin puolelta. Joudut ottamaan sen sivuverhoilun pois sieltä se tulee näkyviin. Latauksesta en osaa sanoa minä mitään, mutta uskoisin että siellä alkuperäinen geeliakku. Ainakin mulla oli, ovat aika vahvoja.

JOULU

  • Vieras
Vs: 607 - Lisäakku (käyttöakku tavaratilassa)
« Vastaus #18 : 10.02.2012, 19:42:08 »
Auto: 2001 607 2,2.

Foorumilla on aiemmin ollut keskustelu lisäakusta ja sen sijainnista, josta itse en tahdo saada kuitenkaan tolkkua. Eli mitä pitää purkaa ja mistä, jotta ao. akun saa esille? Käyttöohjekirjassa sanotaan, että pääakkua ladatessa tuli irrottaa maxi-sulake akun vierestä. Onko todella näin, vai oletteko ladanneet ilman sen suurempia manoovereja?

Pipsa

Olen lataillut ilman sulakkeiden poistoa ja hyvin on onnistunut.

kevinc

  • Vieras
Vs: 607 - Lisäakku (käyttöakku tavaratilassa)
« Vastaus #19 : 18.06.2013, 00:18:01 »
Kysymys tuon lisäakun lataamisesta ja kytkennästä muutenkin.

Onko lisäakku erotettu jollain releellä laturista ja varsinaisesta käyttöakusta, kun auto on sammuksissa? Sittenkö, kun auto käy, rele kytkeytyy ja latausjännite pääsee myös taka-akulle? Vai onko välissä joku tehodiodi ainoastaan?

Kiinnostaisi sen puolesta, että olisi talvisaikaan (Webaston takia) järkevää ja helpompaa ladata etuakkua akkulaturilla, mutta releen ollessa kyseessä taka-akulle ei mene latausta ollenkaan. Sitäkin olisi kuitenkin viisasta ladata.

tsniemi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 90
Vs: 607 - Lisäakku (käyttöakku tavaratilassa)
« Vastaus #20 : 27.09.2013, 17:38:12 »
Auto: 2006 607 2,7 HDi.

Lataus on taas kohta tarpeellista Webaston vuoksi, autossa ei ole lohko/letkulämppäriä.

Tuleeko faceliftin ainoan akun eli taka-akun lataamisesta ongelmia, jos laturin kytkee suoraan akun napoihin sinne konttiin? Viime talvena latailin akkua Ctekillä konehuoneen liittimistä, mutta nyt olis ylimääräisenä kiinteä ja melko kookas Defan 10A laturi, jolle olis paremmin tilaa kontin puolella. Konehuone on aika ahdas.

Samalla sais helposti sisätilanlämmittimen konttiin. Miniplugin vois tuoda vaikka takapuskurin alle.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: 607 - Lisäakku (käyttöakku tavaratilassa)
« Vastaus #21 : 27.09.2013, 18:12:36 »
Itse en keksi, miksi ei voisi laittaa. Siihenhän tuo aparaatti on suunniteltu.
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 607 - Lisäakku (käyttöakku tavaratilassa)
« Vastaus #22 : 27.09.2013, 18:15:13 »
Samaa olen miettinyt itse omaan 607aan.
Peugeot 3008 hybrid

GEX-12

  • Vieras
Vs: 607 - Lisäakku (käyttöakku tavaratilassa)
« Vastaus #23 : 28.09.2013, 11:00:22 »
Rinnan kytketyt akut tasaavat jännitteet aina, mutta jos hupi akussa on rele kytkentä, niin purkua ei ole auton seisoessa.  Jos relettä ei ole on aina akkua vaihdettaessa vaihdettava kumpikin.

tsniemi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 90
Vs: 607 - Lisäakku (käyttöakku tavaratilassa)
« Vastaus #24 : 24.10.2013, 21:40:45 »
Asensin Defan 1210 laturin tänään faceliftiin. Laturi on kytketty takakontissa olevan akun plus-napaan ja akun vieressä olevaan maadoituspisteeseen, johon akun maajohto tulee. MiniPlug-kojerasian kiinnitin tasopinta-asennuksena takapuskurin alapintaan irroitettavan vetokoukun kamppeiden viereen. Jos auto on ilman vetokoukkua niin upotusasennus puskurin alapintaan olisi aika näkymätön vaihtoehto. Läpiviennin kaapelille porasin vetokoukun johtosarjan läpiviennin läheisyyteen komposiittiseen vararengas-koteloon. Läpiviennistä tuli läpi siis ns. puskurijohto ja sen yhteydessä oleva maadoitus, jonka kiinnitin samaan maadoituspisteeseen laturin kanssa.

Huomenna täytyy vielä viimeistellä asennusta laturin kiinnityksellä, jonka ajattelin tehdä vetokoukun johtosarjan yhteydessä olevan ohjausboksin(?) telineeseen. Lisäksi jossain vaiheessa voisi virittää releen avulla sisätilanlämmittimen ohjauksen Webaston ollessa käynnissä.
« Viimeksi muokattu: 24.10.2013, 22:28:40 kirjoittanut tsniemi »

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 607 - Lisäakku (käyttöakku tavaratilassa)
« Vastaus #25 : 24.10.2013, 21:45:13 »
Vararengaskotelosta on hyvä tehdä läpivienti kun ei ruostu. Siitä on mun autossa tehty vetokoukun johtosarjan läpivienti. Täytyy tehdä vastaava viritys omaan. Laturina mulla on ctek 7A.
Peugeot 3008 hybrid

kevinc

  • Vieras
Vs: 607 - Lisäakku (käyttöakku tavaratilassa)
« Vastaus #26 : 15.11.2013, 00:27:53 »
Kiinnostaisi sen puolesta, että olisi talvisaikaan (Webaston takia) järkevää ja helpompaa ladata etuakkua akkulaturilla, mutta releen ollessa kyseessä taka-akulle ei mene latausta ollenkaan. Sitäkin olisi kuitenkin viisasta ladata.

Vastaan nyt itselleni, kun selvittelin asian sähkökuvista.

Etuakku (käynnistysakku) on erotettuna auton sähköjärjestelmästä releellä, kun virrat ovat sammuksissa, mutta startille menee kyllä suora kaapeli. Taka-akku on kytkettynä koko ajan. Esim. Webastoa käytettäessä lämmityslaitteen puhallinkin pyörii taka-akun varassa.

Takimmainen akku on kätevin ladata siitä moottoritilassa olevan sulakerasian kautta (vasemman etuvalon takana, käynnistysakun ja lokasuojan välissä). Kun kannen avaa, näkyy takareunassa pari paksumpaa kaapelia, jotka pultin alla kiinni. Akkulaturin + navan voi kytkeä siihen (kumpaan tahansa) ja - napa vaikka siihen käynnistysakulle.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: 607 - Lisäakku (käyttöakku tavaratilassa)
« Vastaus #27 : 14.02.2014, 09:15:21 »
Tietoa tavaratilan lisäakusta (koskee autoja kahdella akulla), kun tuonne ei ihan joka päivä tule kurkittua.

Omassa autossa on lisäakkuna Vartan Blue Dynamic C22. 52 Ah, 470 A (EN), koko: 207 x 175 x 190 mm. Vartalta löytyy samaan kokoon myös Silver malli C30, jossa 54 Ah, 530 A (EN).

Hyytelöakuista ainakin Sonnenschein A512/40A on sopiva.
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

Jack

  • Vieras
Vs: 607 - Lisäakku (käyttöakku tavaratilassa)
« Vastaus #28 : 22.04.2017, 15:02:55 »
Auto: 2002 607 2,2.

Pitäisi uusia tuo taka-akku ihan siltä varalta, että airbagin jne vikailmoitukset johtuvat siitä. Onko tämä sopiva?

https://www.motonet.fi/fi/tuote/909503/Exide-EB440-44Ah400A-akku-P175xL175xK190

Jkarinkoski

  • Vieras
Vs: 607 - Lisäakku (käyttöakku tavaratilassa)
« Vastaus #29 : 12.05.2017, 16:40:56 »
Auto: 2003 607 2,0 HDi.

Autoon vaihdoin sen taka-akun Motonetista Exide Ed500. Kytkin varalta jatkuvan virran toisesta akusta ennen irroituksen ja asennuksen ajaksi, liekö edes ollut tarpeellista Sähköherjat poistuivat samantien. Ainoastaan airbag herjasi muutaman kerran, vaan vika johtuu ratin alla olevan johdon huonosta liitoskontaktista.