- Mahtaakohan kukaan lukea, tai ainakaan kukaan tietävä vastata enää näin vanhaan ketjuun? - Kokeillaan, en nyt viitsi uuttakaan heti avata.
Onko tuon taka-akun idea mikään muu, kuin estää starttiakun purkautuminen seisonnassa niin ettei saa enää käynnistettyäkään?
Jollei, niin mikä estää yhdistämästä sarttiakun plussalta riittävän kokoista johtoa siihen viereen, sulekotelossa olevaan taka-akun johdon liittimeen ( KIITOS vaan paljon tässä ketjussa tuon paikan kertojalle). Liitosjohdon laiton jälkeen ehkä kuitenkin hyvä kaivaa taka-akku esille ja vähintään irrottaa siitä napakenkä, jottei se kuollut akku turhaan ole rinnan starttiakun kanssa..vaikka, niinhan se on nytkin, auton käydessä
Näin tietysti menetetään alkuperäinen idea ettei vahingossa starttisähkötkin häviä... mutta muuten, onko mitään muuta merkitystä? Hajoaako jotain? Tai jotain häiriöitä? Näin ei tarvitsisi ostella kahta akkua, vaan vain yksi hyvä riittäisi niinkuin yleensäkin autoissa (ja faceliftissä). Ja ainakin "väliaikaisena" patenttiratkaisuna, jos taka-akku alkaa tuottaa hankaluuksia ( hulluja turhia vikavaloja yms, niin kuin se taitaa tehdä) tuo olisi helppo, nopea, hyvä pikaratkaisu... ellei jotain ongelmaa sitten tule jostain ihan mystisestä syystä, mutta sitä juuri olen kysymässä ennen kuin aiheutan savujen poistumisen jostain kalliista rasiasta kokeilemalla tuota itse..
Sinällään, eihän tuossa ole mitään muuta eroa em lisäksi kuin se, että nyt "taka-akun sähköpiirissä" tulee normaali jännitealenema starttauksen ajaksi. Mutta jos sen jännite muutenkin jo kyykkää alle 10V pelkän kehnouden takia, niin entä sitten? Korkeintaan käy niin, ettei vikailmoituksista pääsekään eroon, jos ne tsekataan juuri ja vain käynnistyshetkellä. (jolloin jännite notkahtaa).
ONKO jotkut kokeilleet? Tai siis ihan varmasti se muillekin mieleen on tullut, mutta miten siinä kävi?