Kirjoittaja Aihe: 607 - Ylipirteä moottori  (Luettu 10763 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tmad84

  • Vieras
607 - Ylipirteä moottori
« : 20.02.2012, 22:40:35 »
Auto: 2000 607 2,2 Titan (208 000 km).

On tehnyt jo kauemman aikaa sellaista, että välillä auto kiihtyy/on tosi herkkä vastaamaan kaasuun. Kierrokset ovat kuitenkin normaalit tyhjäkäynnillä. Oire kestää yleensä vain hetken eli muutamia kilometrejä... Lambda-anturin vaihdon jälkeen on oireilut enemmän (pari kertaa viikossa). Antipollution fault palaa näytössä. Tuntuu kuin autossa olisi hetkellisesti 100 heppaa enemmän. Tasakaasulla ajettaessa yhtäkkiä tuntuu pieni nykäys ja sitten auto piristyy oudosti, ja sen jälkeen ihan pintakaasullakin kiihdyttää niin kuin olisi lusikka pohjassa. Ja sitten hetken päästä pelaa taas normaalisti.

Onko kellään kokemusta tämmöisestä? Mistä vika mahtaisi johtua?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ylipirteä moottori
« Vastaus #1 : 21.02.2012, 07:12:17 »
Kaasuläppäsysteemistä (varauksella, että on sähköinen jo vm.2000) ja kooodien lukemisesta kannattaisi aloittaa.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Tmad84

  • Vieras
Vs: 607 - Ylipirteä moottori
« Vastaus #2 : 21.02.2012, 13:49:01 »
Kaasuläppä"systeemi" on uusittu pari vuotta sitten. Joko se taas ois menossa hajalle!?  Vikakoodit luettiin kk sitten ja sillon löyty vaan viallinen lambda-anturi. Ja toi oire on ollu jo varmaan vuoden verran, nyt se vaan alkaa tulla aina useammin. Katsotaan.

kosminen

  • Vieras
Vs: 607 - Ylipirteä moottori
« Vastaus #3 : 31.05.2012, 21:56:00 »
Auto: 2001 607 2,2.

Minulla auto tekee ihan samaa. Ja kun tulee tuo nykäys, niin menee myös poikkeuksetta vakionopeussäädin toimintakyvyttömäksi samalla. Minulla ei tosin tule mitään faulttia näytölle.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: 607 - Ylipirteä moottori
« Vastaus #4 : 01.06.2012, 10:40:03 »
Onko vikakoodeja luettu? Onko vaihteisto automaatti vai manuaali?
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

pele1977

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 341
Vs: 607 - Ylipirteä moottori
« Vastaus #5 : 01.06.2012, 13:25:50 »
Tuskin auttaa mitään mutta voisit tehdä vaikka resetin akun irrottamalla.
Peugeot 508, Allure 2016 1.6 e-THP.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: 607 - Ylipirteä moottori
« Vastaus #6 : 03.06.2012, 15:02:45 »
Jotenkin haiskahtaa pyörintänopeusanturilta. Voiko jättää hetkellisiä vikakoodeja, ilman että valoja syttyy mittaristoon?
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

kosminen

  • Vieras
Vs: 607 - Ylipirteä moottori
« Vastaus #7 : 28.06.2012, 01:10:17 »
Manuaaliaihteinen on mulla. Vikakoodeja ei ole vähään aikaan luettu. Pitänee varmaan kaivella jostain ohjeet kotikonstein lukemiseen, ja raportoida löydökset.

jait79

  • Vieras
Vs: 607 - Ylipirteä moottori
« Vastaus #8 : 21.09.2012, 18:42:16 »
Auto: 2001 607 2,2 (208 000 km).

Onkos tähän löytynyt ratkaisua? Itsellä täsmälleen samat oireet... paitsi ei anna mitään vikailmoitusta.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: 607 - Ylipirteä moottori
« Vastaus #9 : 21.09.2012, 18:50:13 »
"Kaasuläppäsysteemi" on pääepäiltynä tällä hetkellä.

Jait79, onko tapauksessasi tuo ylipirteys koko ajan läsnä, vai hetkittäin?
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

jait79

  • Vieras
Vs: 607 - Ylipirteä moottori
« Vastaus #10 : 21.09.2012, 20:25:27 »
Hetkittäin kun kone lämpiää n. 90 asteeseen. Sitten alkaa herkän kaasun vaihe, kestää minuutista pariin. Vakionopeus säädin tippuu myös pelistä ja alkaa toimimaan n. 10 minuutin päästä. Vian loputtua auto toimii hienosti, mutta muutaman kerran on tehnyt sitä että lämpimänä laittanut käyntiin niin aluksi kaasu ei pelaa kunnolla.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: 607 - Ylipirteä moottori
« Vastaus #11 : 21.09.2012, 21:13:18 »
Kuulostaa hieman siltä, että ohjain ei tunnista kaasuläpän asentoa. Vikakoodit lukemalla (jos löytyy) saattaisi päästä hieman jäljille. Onko tuota jatkunut pitkäänkin?

Varmistan vielä, onko autossasi 2.2 16v EW12J4 moottori? Automaatti vai manuaalivaihteisto?
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

jait79

  • Vieras
Vs: 607 - Ylipirteä moottori
« Vastaus #12 : 21.09.2012, 21:21:26 »
Ainoa vikakoodi oli kytkinpolkimen asentotunnistimen hetkellinen häiriö. Käytin auton ad korjaamolla ilmastointi huollossa ja lukivat samalla vikakoodit. Auto ei tosiaan anna mitään vikailmoitusta. En tiedä sitten saisiko testerillä jonkun vian kiinni, kun vika on päällä. Ei ole tehnyt tätä kuin pari viikkoa ja vaikuttais siltä että ulkoilman lämpötilakin vaikuttaa asiaan. Viileällä kelillä (alle 15 astetta) ei temppuile, mutta sitä lämpimämmällä kyllä. Tästä asiasta en ole kyllä ihan sata varma. Ei kyllä temppuile joka ajokerralla. Muutamia kertoja viikossa.

Auto tosiaan manuaali EW12J4 moottorilla, ajettu 208 tkm.

Voinko tarkistaa kaasuläpän asentotunnistimen jotenkin?

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: 607 - Ylipirteä moottori
« Vastaus #13 : 23.09.2012, 21:03:16 »
Tässä aiheessa puretaan tuo kaasuläppäkotelo. Voisit ainakin silmämääräisesti tarkistaa sen kunnon.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=24682.msg119747#msg119747
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

jait79

  • Vieras
Vs: 607 - Ylipirteä moottori
« Vastaus #14 : 23.09.2012, 22:11:49 »
Nyt alkaa vaikuttaa vahvasti vialliselta kaasuläppäkotelolta. Vähän ponnetonta on meno nyt myös kylmällä koneella.

Antaako tuo kaasuläpän vikailu yleensä vikakoodeja?