Kirjoittaja Aihe: 307 - Sammui ajosta (HDi)  (Luettu 8045 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

3FRA

  • Vieras
Vs: 307 - Sammui ajosta (HDi)
« Vastaus #15 : 24.11.2018, 21:03:45 »
Kiitos vinkeistä.
Jakohihnaa en usko koska toimi hyvin ensimmäisen pysähyksen/remontin jälkeenkin. Polttoaineen saanti voi olla, mutta ajoin kuitenkin 10km ennen toista stoppia, siinä kaikenlaista ajoa, myös kierroksia. Pikemminkin arvelen moottorin - ja turbon - lämpenemisen liittyvän jotenkin asiaan. Sen jälkeen ei sietänyt kovaa painetta.

Onko turbon öljyvoitelun paluuputken tukkeutuminen mahdollinen? Siis niin mahdollinen että se kannattaisi ottaa irti? Siitähän ei vissiin jää vikakoodiakaan muistiin? Koneen takareunallahan alhaalla oli hieman mustaa öljyä. Miten sinne pääsee käsiksi, ylä- vai alakautta vai pitääkö ottaa koko turbo irti?

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 969
Vs: 307 - Sammui ajosta (HDi)
« Vastaus #16 : 25.11.2018, 12:11:24 »
Polttoaineen saanti voi olla, mutta ajoin kuitenkin 10km ennen toista stoppia, siinä kaikenlaista ajoa, myös kierroksia.

Kierrokset ei välttämättä todista polttoaineen saannista jos siirtopumppu on ruiskupumpun sisällä, eli kierrokset vaikuttaa suoraan siirtopumpun tehoon. Onko siirtopumppu tankissa vai ruiskupumpussa?


Usein turbon liepeillä on öljyvuotoa mutta se ei todista mistään viasta vaan vuotavista letkuista. Tietääkseni kaikki turbot päästää vähän öljyä painepuolelle, se vaeltaa letkua pitkin intercoolerin kautta imusarjaan ja palaa lopulta pois.

antsu

  • Vieras
Vs: 307 - Sammui ajosta (HDi)
« Vastaus #17 : 25.11.2018, 17:00:41 »

Onko turbon öljyvoitelun paluuputken tukkeutuminen mahdollinen? Siis niin mahdollinen että se kannattaisi ottaa irti? Siitähän ei vissiin jää vikakoodiakaan muistiin? Koneen takareunallahan alhaalla oli hieman mustaa öljyä. Miten sinne pääsee käsiksi, ylä- vai alakautta vai pitääkö ottaa koko turbo irti?

Ei turbon hajoaminen sammuta konetta totaalisesti.

3FRA

  • Vieras
Vs: 307 - Sammui ajosta (HDi)
« Vastaus #18 : 25.11.2018, 23:31:53 »
Kiitos, jälleen askelia eteenpäin. Kovasti vaan sotkee ajatuksia tuo kun ns. kylmällä koneella sieti ajoa ja vetoa, mutta lämpimällä ei yhtään. Ja aiemmin en muista öljyä/hajua - siis ollenkaan. OBD ei sanonut mitään koodia. Kai siellä näkyisi jos automatiikka sammuttaisi koneen... Tuo polttoaineen syöttöpuoli, paineanturi ja siirtopumppu kannattaa kyllä tarkistaa jotenkin.

3FRA

  • Vieras
Vs: 307 - Sammui ajosta (HDi)
« Vastaus #19 : 24.12.2018, 17:45:30 »
Vika löytynyt?
Nyt on kolme tankillista ajettu ja taitaa pelittää hyvin.
Eli vika oli ainakin hiukkassuodattimessa, joka oli lähes täysin tukossa. Puhdistuksen jälkeen oireet jatkuivat täsmälleen samanlaisina. Sitten kerrottiin koneella autolle että sinulla on nyt uusi hiukkassuodatin. Jopas rupesi pelittämään. Eli vaatii kuittauksen. Seurataan tuliko muita johdannaisoireita tukkeutumisesta. Kiitos palstalaisille vinkeistä.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 307 - Sammui ajosta (HDi)
« Vastaus #20 : 24.12.2018, 19:48:08 »
Hienoa!  :)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

JeSusEk

  • Vieras
Vs: 307 - Sammui ajosta (HDi)
« Vastaus #21 : 25.12.2019, 22:28:34 »
Auto: 2007 307 1,6 HDi 110 (n. 200 000 km).

Muutaman kerran sammunut kesken ajon. Ekalla kerralla ei lähtenyt käyntiin kuin vasta muutaman päivän päästä, joskus käynnistyy hetken odottelun jälkeen. On käynyt vikakoodin etsinnässä, mutta en saanut virolaisittain puhuvan kaverin puheista kovin paljon selville muuta kuin ettei mitään selvää löytynyt. Sammuessaan väläyttää ESP-merkkivaloa, joka ei jää palamaan kun sammuttaa auton. Näytössä käy teksti matalasta öljynpaineesta tms, mutta mitään valoja ei jää tauluun. Ilmeisesti jonkunlainen sähkö-/anturivika, mutta mikä ja miten sen saisi selville? Olisiko joku joka osaisi kaivella vikakoodeja tarkemmin? Autolla on ajettu vajaa 200tkm enkä ihan vielä veisi sitä paaliin, vaikka uusi auto onkin tulossa keväällä. Vinkkejä tai linkkejä?

Jkv80

  • Vieras
Vs: 307 - Sammui ajosta (HDi)
« Vastaus #22 : 20.02.2020, 17:55:28 »
Auto: 2005 307 1,6 HDi.

Sammu ajosta, kävi tyhjäkäynnillä mut heti ku paino vähän kaasua ni sammu. 🤔 Enää ei lähe käyntiin ollenkaan ja herjaa rail painetta.. Vaihettu paineanturi ja paineventtiili mut ei apuja. Ja käsi pumpulla ku pumppaa, ni saa vaikka päivän pumpata, ni ei tuu painetta vaan näkyy kiertävän vaan paluu letkua takas. Oisko mitään hyviä vinkkejä kellään mistä seuraavaksi vikaa lähtis ettimään?

TMa

  • Vieras
Vs: 307 - Sammui ajosta (HDi)
« Vastaus #23 : 04.05.2020, 22:30:37 »
Auto 2007 307 1,6 HDi 90.

Omassa melkeinpä täsmälleen samat oireet kuin edellä JeSusEk kirjoitti. Sammui eka vaimolla 100 km/h vauhdista, hetken odottelun päästä suostui käynnistymään ja pääsi kotiin 25 km. Itse pääsin 5 km ja sammui eikä ole suostunut käynnistymään. Minäkin huomasin esp valon mittaristossa tien sivuun rullatessa. Vauhtia oli samat 100 km/h ja lievä ylämäki minullakin, liekö vaikutusta. Startatessa välillä rynkyttää niinkuin yrittäisi mutta laantuu sitten.

Tuliko JeSusEkin tapaukseen mitään selkoa?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 307 - Sammui ajosta (HDi)
« Vastaus #24 : 05.05.2020, 17:00:16 »
Polttoainesuodatin tukossa tai commonrail painetunnistin. Vikakoodin luku ensin, että mistä kiikastaa. Onko tankattu varmasti dieseliä.
Peugeot 3008 hybrid

TMa

  • Vieras
Vs: 307 - Sammui ajosta (HDi)
« Vastaus #25 : 05.05.2020, 18:52:44 »
Sain tänään vikakoodit luettua bilteman koodinlukijalla, tämmöstä tuli:

P0409 Egr anturin A virtapiirin toimintahäiriö
P1162 (?)
P0401 Egr virtauksen puutteellisuus
P0490 Egr ohjausvirtapiiri A korkea
P0341 Nokka-akselin asentotunnistimen A virtapiirin alue/toimintaongelma (kenttä 1/anturi)
P0335 Kampiakselin asentotunnistimen A toimintahäiriö

Egr-venttiilin vaihdoin jo ekan sammumisen jälkeen kun sattumalta uusi oli (Stark). Vanha oli hyvinkin puhtaan oloinen ja lie liikkuu herkästi, mutta sähköpuolen koppa oli hinkkaantunut puhki, sisällä oli pölyä muttei hapettumaa näkyvissä. Uutta ei ole vielä sopeutettu, miten mahtaa vaikuttaa? Tuon jälkeen siis lähdin testaamaan ja n. 5 km päässä ylämäessä meno katkesi, n. 110 km/h tasavauhdista. Kesti siis tuota ennen reippaan kiihdytyksen ja aiemman ylämäen joten voisiko olla suodatinvikakaan. Kävin nuo nokka ja kampianturit hakemassa ja täytyy ne kokeilla vaihtaa jos ei muuta keksi. En muistanut kiireessä p-a suodatinta, senkin olisi voinut vaihtaa.