Kirjoittaja Aihe: 407 - Ohjaustehostin  (Luettu 83465 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Alejandro

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #195 : 17.02.2015, 15:01:09 »
Siitä se kai sitten on kiinni.

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #196 : 18.02.2015, 03:16:36 »
...onko normaalia että öljy näyttää poikkeuksellisen tummalta?

Jonkinverran ikääntynyttä kuvassa oleva öljy sävyltään kyllä jo on.

Alejandro

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #197 : 18.02.2015, 03:25:03 »
Aika paljon minä tuoretta öljyä tuosssa jouduin lisäilemään kun oli sitä ylikuplimis ongelmaa mutta onko se ne sitten aina puskenut yli..

JuPPe

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #198 : 28.10.2015, 18:28:39 »
Auto: 2006 407 SW 2,0 Confort.

Kirjoitetaas tänne. Elikkäs minulla tapahtui tänään semmoinen juttu, että olin autoa peruuttamassa pois parkkikselta, kun yllättäen ajotietokone alko herjaamaan "Power steering faulty"(joka hävis lähes samantien eikä oo sen koommin herjaillut). Tämän kyseisen ilmoituksen jälkeen auton ohjaus tuntui hieman jäykemmältä kuin ennen. Kotiin päästyäni katsoin öljytilanteen tehostimesta eikä sieltä ollut hävinnyt yhtään mitään, toisin sanoen kaikki näytti normaalilta. Mikähän mahtaisi olla tässä vikana?

mika

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #199 : 02.11.2015, 10:47:09 »
Odottele startin jälkeen hetki ennen kuin käännät ohjauspyörää. Ehtii sähköinen tehostajan pumppu kerätä työpaineensa eikä ilmoittele. En kyllä ole pitänyt vaarallisena kun sen tietää.

JuPPe

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #200 : 02.11.2015, 18:15:41 »
Ahaa, kiitoksia tästä! Tuossa tilanteessa en juurikaan odotellut, vaan lähdin suoraan peruuttamaan autoa pois ruudusta. Onneksi nyt selvittiin pelkällä säikähdyksellä. Auto kun on minulla vasta kuukauden ollut, niin sitä säikähtää noita piippauksia. :)

Tonic

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #201 : 25.11.2015, 23:20:32 »
Auto: 2004 407 2,0 (174 000 km).

Auto seissyt vuoden. Tehostin temppuillut ja omistaja nyt pilvenreunalla (ei auton takia). Pösön liikkeessä sanoi, ettei ole avoimia takaisinkutsuja autossa ja tehostimen letkujenkin pitäisi olla parempaa mallia. Papereista löytyi mainintaa ilmauksesta ja öljyn lisäyksestä.

Mutta asiaan:

- Otin likaisen tehostimen irti.
- Modasin imuletkun alaspäin.
- Paluuletku tuplaklemmareilla pumpun säiliöön.
- Teboil 32s litkut sisään (painoin vanhat paineella pois).
- Ensin uudet litkut  auto sammuksissa  (vajaa litra meni). Sitten käyntiin ja lisää ööliä.
- Ilmaa ei tuntunut tulevan, mutta auto kävi aikansa ja yhtäkkiä  punasta kojetauluun ja ratin kuva "stop" Tehostin pois pelistä.
- Auton sammutus ja taas kevyt.
- 5 min tyhjäkäyntiä ja sama. Delphi kiinni. "Power steering mechanical failure".
- Antoi nollata pois.
- Kyllästyin ja jatkan uudella akulla.

En tiedä liittyykö, mutta vilkuttaa keskinäytössä myös economy modea... Kysymys. Uskottelenko vielä, että pitää vaan jatkaa ilmausta vai olisiko oikeasti uskottava, että pumppu on sökö. Turha työ ärsyttää.

Lisäksi oik. takavalo pimeenä, vilkku sekoilee. Delphi sanoo boot fuse box positive short circuit. Sinne teen maadoitusmodauksen, jonka ohjeet sain 407 owners foorumilta. Lisäksi Delphi sanoi parin ABS anturin olevan rikki. Ne on vaihdettu. Oli alkuperäisiä ja hajosi irrottaessa. Nyt sanoo, että ne on kunnossa. Humidity sensor repsikalta not regognized ja joku ledf aux radiosta vika. Ovet oli hetken auki, niin ainakin akku on sökö. Seisomisesta tulevia vikoja kai.

Tonic

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #202 : 27.11.2015, 18:57:50 »
Ei näemmä saa täältä apuja...  :-\

Uusi akku vaihdettu.
Nyt on kokeiltu ilmata pidempäänkin. Auto käy jonkun aikaa ja yhtäkkiä tulee powersteering faulty ja punasta tauluun/tehostin putoo pelistä. Autocom näyttää powersteering pump mechanical failure ja permanent. Auto kokoajan käynnissä resetoin vikakoodin auto ja tehostin lähti taas pelaamaan. 

Sitten tein niin, että käänsin rattia 90 astetta ja pidin siinä. pumpusta kuulee, että alkaa rasittamaan ja noin 15 sekan päästä vikatilaan taas. Joten jollain tapaa mekaanista hommaa, mutta sitten ihan tyhjäkäynnilläkin ratti suorassa ainakin alkuun teki sitä.
Nesteenä siis teboil 32S, jota täällä oli menestyksekkäästi käytetty.

Kannattaako toi pumppu jo suosiolla vaihtaa, vai kokeilla vielä purkaa.  Sähkömoottori kerran toimii. Ei kai toi pumppu niin monimutkanen voi olla. Saako sen purettua ihan atomeiksi itse?  Nyt vain käänsin sen imuletkun alas. Yksi mikä pisti silmään oli ruttu siinä kirkkaassa muoviputkessa, joka on paluuletkun liitoksessa. Voisko se ruttu ahdistaa, ettei öljy pääse aivan vapaasti takaisin säiliöön? Sitä ei oikein saa muutettua. Pitäisi katkaista ja sitten paluu on ihan säiliön yläosassa.

Lisäksi vikakoodeina on edelleen

905 Left hand  analogue auxliary input Not recognized, permanent, (ei saa nollattua)
702 climate control, passenger compartment humidity sensor,   not recognized,  permanent (ei saa nollattua)
BA4, BA5, BA6,BA7 ja BA8 ja BAD BAE. Kaikki viittaa boot fuse box ja eri valojen open circuit tai short circuit to positive. (Ei saa nollattua).

Rassailin vasemman verhoilun takana olleita bokseja /niiden liittimiä ja laitoin eletroniikka suojaspraytä, muttei auta. Oikea takavalo pimeä. Pelas alkuun, mutta katosi. Mahtaako varsinkin tämä olla vuoden seisonnasta johtuvaa häikkää. Autossa on vetokoukku.


JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #203 : 27.11.2015, 19:25:09 »
Saa apuja, mutta monta vikaa samassa viestissä.

Ohjaustehostin on testattavissa testerillä. Varsinkin tuo integroitu pumppumalli. Jos ei toimi, niin liittimet syyniin ja siteen steppi kerrallaan vian eliminointi. Saattaa olla sökö ja vain ehjän osan vaihto korjaa ongelman. Vikakoodien mukaan permanent vaikuttaa silta, että rikki on.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Tonic

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #204 : 27.11.2015, 19:27:14 »
Mystinen, että se antaa kuitata permanent vian pois ja lähtee toimimaan vaikka auto kokoajan käynnissä. Ja pumppu pyöri heti alusta asti normaalisti ja sitten vaan yhtäkkiä putosi pelistä.  Ilmailin lisää ja nyt huomasin ainakin, että kääntää sen varttikierroksen, niin alkaa rasittamaan ja sitten putoaa. Ihan, kun öljy ei pääsis kunnolla kiertämään ja nostaa paineita? Jossain ulkomaan foorumilla oli akun vaihto auttanut, muttei mulla. Vanha akku oli kyllä huono luultavasti jäätynyt.

Radion ja sen humiditysensorin hommat löyty. 

Ennen leimaa pitäs saada tehostin ja takavalo pelittään, niin sitten olis ok.

Kale76

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #205 : 06.01.2016, 12:55:56 »
Auto: 2005 407 SW 2,0 HDi (automaatti).

Pakkaset tulivat ja ohjaustehostimesta nesteet kanssa. Elikkä tehostimen korkista tulee nesteet ulos ja neste on vaahtomaista. Ensiksi ohjaus oli satunnaisti jäykkä, mutta nyt lähes koko ajan...

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #206 : 07.01.2016, 10:46:27 »
Niin onkos Kale76 jokin kysymys vai halusitko vain huojentaa paineita? :-) Ketjun ohjeilla (aineet, ilmaus, mahdollinen "putkiremontti" (jota itse en ole omaani tehnyt)) pitäisi ongelman poistua.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 263
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #207 : 07.01.2016, 11:27:06 »
Meidän 407 ohjaus tärisee hiljaisessa vauhdissa tai paikallaan käännettäessä. Pari vuotta sitten myös lykkäsi nesteet ulos mutta homma hoitui kun vuotokohta löytyi letkusta auton alta.Kysymys kuuluu kummasta johtuu tuo tärinä hammastangosta vaiko pumpusta ? Tärinähän johtuu myös renkaista ja alustasta eikä esim lumella juuri tunnu.

Tonic

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #208 : 07.01.2016, 13:43:21 »
Mulla se pumppu oli sitten oikeasti rikki... Lappilasta purkupumppu 90 tkm ajetusta ja alkoi pelittämään. Pitää jossaan vaiheessa purkaa oma atomeiksi. Ei siellä isoa vikaa voi olla. Putosi vain itsekseen päältä hetken käynnin jälkeen. Vikakoodi mechanical failure steering pump. Aina kuittaamalla poistui ko. vika.

Tai jos joku muu haluaa haluaa tutkia/kunnostaa, niin 100 e saa pumpun ostaa pois. Letku on jo käännetty alaspäin.

Samalla tuli laitettua takavaloihin uuden extramaapiuhat (nyt takavalot pelaa normaalisti), jarrut uusiksi ja etualapallot. Teboilin tehostinnesteillä ajellaan. Ohjaus pelaa takkuilematta ja nesteet eivät vaahtoa ja pysyvät säiliössä.

abel

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #209 : 19.01.2016, 09:54:52 »
Auto: 2006 407 SW 2,0 HDi (automaatti, käyttöönotto 12/2005, 200 000 km).

Aamulla täysi kierros webastoa ja auto käyntiin, välittömästi ilmoitus power steering fault, ohjaus ei luonnollisesti ollut tehostettu. Auto sahasi jotenkin normaalia kauemmin, siis luokkaa 4 sekunttia kolmen sijaan.. Sammutin auton ja laitoin uudelleen ja tämän jälkeen auto pelasi normaalisti. Nestepintaa en tarkistanut, vaan luonnollisesti oletan että pumpun elinikä on tulossa maaliin, onhan autolla nyt jo ajettu tasan 200 tkm (sillai ironisesti).

Äsken lueskelin ulkomaisia foorumeita asian tiimoilta, ja siellä oli samanlaisista murheista veikattu kuitenkin akkuvikaa. Onko foorumilla kokemuksia, vai lähdetäänkö sokkona vaihtamaan akkua ja pumppua??