Kirjoittaja Aihe: 3008 - THP-moottorin ongelmat  (Luettu 44767 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

simplicitas

  • Vieras
3008 - THP-moottorin ongelmat
« : 12.02.2011, 10:25:20 »
Auto: 2011 3008 1,6 THP.

En nyt varmaksi mene sanomaan, että on pakkasongelmaa, mutta omassa 900 km ajetussa 3008:ssa syttyi moottorin diagnostiikkavalo kun olin töistä lähdössä. Viesti info näytöllä oli vain "Engine fault, repair needed". Tyhjäkäynti oli vaeltelevaa. Auto hinattiin Raision automaahan ihmeteltäväksi. Onko kellään THP koneella vastaavaa kokemusta? Autossa on koko ajan ollut yli 10 asteen pakkasilla todella kovat hetkellisen kulutuksen lukemat, kunnes mottori lämpiää ~70 asteeseen. Puhutaan siis litrojen erosta /100 km kylmän ja lämpimän koneen välillä. Tietoa ja sivistyneitä arvauksia otetaan vastaan. :)

405_rules

  • Vieras
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #1 : 12.02.2011, 10:45:05 »
Taitaa olla halvin keino jos kokeilet 98E5:lla ajella.

Legge

  • Vieras
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #2 : 14.02.2011, 10:46:28 »
Auto: 2011 3008 1,6 THP.

En nyt varmaksi mene sanomaan, että on pakkasongelmaa, mutta omassa 900 km ajetussa 3008:ssa syttyi moottorin diagnostiikkavalo kun olin töistä lähdössä. Viesti info näytöllä oli vain "Engine fault, repair needed". Tyhjäkäynti oli vaeltelevaa.

Ensimmäisenä tulee mieleen klassinen THP-vika pakkasella "Engine System Management Faulty". Johtuu todennäköisesti kaasuläpän jäätymisestä ja häviää yleensä koneen lämmettyä hetken. Käynti vaeltelee ja tehot on rajoitettu "nilkuta kotiin moodissa". Ilmoitushan tuossa on toki hieman eri, mutta ehkäpä ovat 3008:iin kekisneet uuden vaihtelun vuoksi ;D

Vikamuistiin ei tuosta ainakaan itsellä jää mitään.

simplicitas

  • Vieras
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #3 : 14.02.2011, 16:44:36 »
Joo, en 100% varmaksi mene tuota saamaani vikailmoitusta laittamaan. Mutta perässä oli tuo "Repair needed" :). Automaalle soitin tänään, ovat tilanneet siihen uuden imusarjan. Sieltä oli kuulemma vikakoodeja... Ehkäpä omaan autoon ei sitten ole tullut tehtaalla imusarjan viimeistä kehitysversiota. Toivotaan, että tuolla korjauksella ongelmat poistuu. Nyt ajellaan sitten assistancen tarjoamalla 308:lla :).

simplicitas

  • Vieras
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #4 : 20.02.2011, 19:01:28 »
Eli ongelma ainakin toistaiseksi poistunut tuon imusarjan vaihdon myötä. Raision Automaassa osasivat sanoa, että uusi oli erilainen kuin vanha, mutta sen tarkempaa tietoa imusarjojen erosta en sieltä saanut. Sain heidän pikkinsä ajella 308:lla assistancen tarjoaman 4 päivän jälkeenkin, kun oman kunton tuleminen vei kaikkineen 6 päivää (viikonloppu välissä). Tuosta propsit Raisioon, että sijaisauto oli ilmainen.
Kovien pakkasien korkea kulutus kylmänä ei kyllä poistunut mihinkään. Kummallisinta oli, kun auto oli hetken kauppakeskuksen lämpimässä parkkihallissa, niin sieltä lähdettäessä kulutus oli kylmälläkin koneella normaalin alhaista. Auttaisikohan tuolla toisessa ketjussa esitelty mottorin ilmanoton ohjaus turbon kylkeen tähänkin ongelmaan..

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #5 : 20.02.2011, 19:54:11 »
Ilmanoton muutos kannattaa tehdä. Mielummin kuitenkin pakosarjan lähelle jos mahdollista.
Peugeot 3008 hybrid

Vesa

  • Vieras
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #6 : 09.03.2011, 23:44:59 »
Itselläni tänä talvena 3008 1,6 thp käytetty verstaalla kaasuläpän jäätymisen vuoksi 4 kertaa (+kerran kampanja kutsu). Eli kolmen kuukauden aikana (5krt) ei ole paljon kilsoja kertynyt muuta kun Herzin Volvoihin. Imusarjakin on jo vaihdettu mutta ei näyttänyt auttavan. Toinen vaiva on tuo kylmänä käynti, mitä on myös paljon täällä kommentoitu. Ei lämpene kone, ei. Eli auto ei sovellu talvikäyttöön!

Eli yli 30k€:n autolla ei saa ajaa kun kesä lämpösillä. Mitähän tähän sanoo kuluttajansuoja?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #7 : 10.03.2011, 06:55:20 »
Toinen vaiva on tuo kylmänä käynti, mitä on myös paljon täällä kommentoitu. Ei lämpene kone, ei. Eli auto ei sovellu talvikäyttöön!

Eli yli 30k€:n autolla ei saa ajaa kun kesä lämpösillä. Mitähän tähän sanoo kuluttajansuoja?

Mun käsityksen mukaan auton hinnalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa voiko sitä käyttää talvella vai ei. Tuon kuluttajaviraston kannan saat helposti selville ottamalla heihin yhteyttä.

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/autot/
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

plu

  • Vieras
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #8 : 10.03.2011, 07:08:03 »
Ei missään sanota, että auton moottorin tulisi lämmetä kaikissa olosuhteissa 90 asteeseen. Ei lämpene kovilla pakkasilla juu THP -kone kuin noin 70:een, mutta kone vetää ja pelaa hyvin ja lämmityslaite antaa hyvin tehoa ulos joten en valita.

Ei ne moottorit kovilla pakkasilla lämpene muillakaan merkeillä. Kokeilepa Volkkaria niin saat talviautoilun ihanuudesta aivan uuden kuvan, niissä kun ei ole lämmityslaitettakaan, ainakaan ilman Webastoa.

Tuosta imusarjasta, sinun pitäisi nyt jollain lailla saada varmistettua että autoosi on vaihdettu se viimeisin versio (3. malli imusarjasta vissiin nyt tuotannossa). Milloin vaihto on tehty? Käsittääkseni uusin paranneltu painos imusarjasta ilmestyi tuotantoon vasta ihan viime vuoden lopulla.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #9 : 10.03.2011, 07:18:53 »
Tuosta imusarjasta, sinun pitäisi nyt jollain lailla saada varmistettua että autoosi on vaihdettu se viimeisin versio (3. malli imusarjasta vissiin nyt tuotannossa). Milloin vaihto on tehty? Käsittääkseni uusin paranneltu painos imusarjasta ilmestyi tuotantoon vasta ihan viime vuoden lopulla.

Ei se uusinkaan välttämättä kaikkien ongelmia ratkaise.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #10 : 10.03.2011, 09:24:21 »
Muuttakaa moottorin ilmanotto pakosarja/turbon lähelle.
Peugeot 3008 hybrid

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 057
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #11 : 10.03.2011, 19:27:42 »
Eiköhän tämä kuuluisi maahantuojan tehdä, ei sinne itse kannata mitään ruveta räpeltämään uusiin autoihin.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #12 : 10.03.2011, 19:39:27 »
Tehdastakuun alaisen auton muutoksista vastaa tehdas, maahantuoja on kyllä mukana jutussa mutta uuteen autoon ei tehdä muutoksia ilman tehtaan hyväksyntää.

Kannattaisikohan kysyä miten BWM:n puolella on ratkaistu tuo ongelma ?
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Vesa

  • Vieras
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #13 : 10.03.2011, 20:12:57 »
Ei se uusinkaan välttämättä kaikkien ongelmia ratkaise.


Vuoden vaihteen tienoilla imusarja vaihdettiin. En todellakaan mene sörkkimään omin päin uuden auton konepellin alle. Johan siinä kohdassa takuut raukeaa! Imusarjan vaihdoksen jälkeen kun auto hinattiin taas verstaalle sekä kuivattiin ja sopeutettiin,  kysyin että sittenkö vain odotellaan taas seuraavaa kertaa, niin vastaus oli että muutakaan ei voi tehdä!

Nemo

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 614
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #14 : 10.03.2011, 20:22:45 »
Mitäs bensaa nikki 'Vesa' muuten on käyttänyt THP moottorissa ? Jostain ulkomaiselta saitilta muistan lukeneeni että 98:a suositellaan THP moottorille ja tuo oli aikaan ennen 95E10:ä.
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04