Kirjoittaja Aihe: 508 - Jäähdytysnestevuoto (HDi)  (Luettu 8867 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 029
Vs: 508 - Jäähdytysnestevuoto (HDi)
« Vastaus #45 : 13.03.2020, 21:16:54 »
En ole kuullut, että kannentiivisteen takia konetta pitäisi jotenkin erityisesti käsitellä, mutta takavuosina esitettiin, että turbon laakerointi saattaa ottaa itseensä jos kuuma murikka pysäytetään kerralla. Viime aikoina ei siitä enää ole varoiteltu.
No silloin turbot olivat uutta ja niiden kestoakin epäiltiin. Siksi oli tarpeen antaa ohjeita jotka paransivat niiden kestoa ja lisäsivät ostajien luottamusta niihin.

Nyt turbot käyvät kaupaksi hyvin eikä niiden kestosta tarvitse enää varoitella. Pikemminkin niitä saadaan myytyä enemmän kun kestävät vähemmän aikaa.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 773
Vs: 508 - Jäähdytysnestevuoto (HDi)
« Vastaus #46 : 13.03.2020, 21:24:05 »
rusehtavista nesteistä...itselläni vaihdettiin öljynlauhdutin....
Ahaa.
Tosin en tiedä onko meillä tuota ongelmaa, voi olla että tiettyä vainoharhaisuutta. Vaikka en ole toisaalta hirveästi asiaa miettinyt. Täytyy joku päivä tsekata miltä neste näyttää tänä päivänä. Nehän vaihdettiin viime vuonna.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 508 - Jäähdytysnestevuoto (HDi)
« Vastaus #47 : 15.04.2020, 21:52:25 »
No niin. Kuukausi edellisestä viestistä ja nyt on auto saatu huollosta. Meni jonkin aikaa että saatiin tehtyä... Onneksi oli vara-auto omasta takaa. Toisaalta korona-kotityötkin helpottivat liikkumispaineita.
Kansipahvi siis vuosi, kansi kunnossa. Auto oli hankittu yli 6-7 kk aiemmin ja ajettu luokkaa 20tkm sen jälkeen, mutta myyjäliike tuli mukaan kuluihin.  Tästä pisteet Kuopion Veljekset Laakkosen käytettyjen myynnille. Jäi siitä toki vielä paljon maksettavaa kun samalla oli hihnojen vaihdon ja normihuollon aika. Toisella tavalla laskemalla olisi toki myyjälle saanut laskettua isommankin osuuden kakusta.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

buster

  • Vieras
Vs: 508 - Jäähdytysnestevuoto (HDi)
« Vastaus #48 : 10.05.2020, 10:30:00 »
Auto: 2015 508 1,6 HDi (115 hv, 120 000 km).

Tämä yksilö alkoi hävittää nestettä ajon aikana. Moottori sammutettuna vuotoa ei ilmene, ainakaan vielä. Moottorin oikeanpuoleinen alakulma on märkä. Jakohihnan vaihtoväli alkaa olla täynnä ajan puolesta, 5v. Onkohan siellä vesipumpun lisäksi esim. jotain tiivisteitä joiden pettäminen voi aiheuttaa vuodon?

buster

  • Vieras
Vs: 508 - Jäähdytysnestevuoto (HDi)
« Vastaus #49 : 14.05.2020, 16:49:29 »
Juu, vesipumppu oli antautumassa. Jakohihnasarjan ja vesipumpun lisäksi vaihdettiin moniurahihna ja sen kiristimet. Eli normaalilla määräaikaishuollolla selvittiin.

IceLi

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 508 - Jäähdytysnestevuoto (HDi)
« Vastaus #50 : 16.05.2020, 18:37:00 »
Auto: 2011 508 2,2 GT.

Missä nuo ilmausruuvit tarkasti ottaen ovat ? Jouduin tänään lisäämään nestettä kolmisen litraa ja edelleen näyttäisi laskevan alarajaan. Lämpöä ei tule kabiiniin, lämmöt nyt ok n 84 astetta. Kun avaa lämpimänä paisarin korkin ei suhise eikä säiliö täyty, olisko vain ilmaa jäänyt ?

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 508 - Jäähdytysnestevuoto (HDi)
« Vastaus #51 : 17.05.2020, 02:01:19 »
Minun löytämät kaksi kpl on rintapellin läpi ilmeisesti 1) lämppärille menevässä letkussa ja 2) toinen siinä sylinterinkannen kuskinpuoleisessa päässä ylhäällä, oisko termostaattikotelon vieressä. Nehän on sellaisia pyörän venttiilin korkin näköisiä muovikorkkeja.

Olet varmaan sen verran kokenut että tiedät että jos lämpöisestä moottorista pullahtaa paisuntasäilön korkin kautta kuumaa vettä käsille se ei ole hyväksi iholle. Mulla sitä tuli kansipahvivian yhteydessä vauhdilla kun korkkia löysäsi tarpeeksi. Ja kuten ehkä sanottukin jo niin pinnan vajautuessa ensin vesipulaa tulee kai juuri lämppärissä.
« Viimeksi muokattu: 17.05.2020, 02:06:25 kirjoittanut vpera »
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

IceLi

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 508 - Jäähdytysnestevuoto (HDi)
« Vastaus #52 : 20.05.2020, 16:36:31 »
Auto: 2011 508 2,2 GT

Webastolle apurungon päällä menevä putki ruostunut puhki. Korjaamolla laitettu kumiputki tilalle, ei vuoda enää. Tässä mallissa ei ole ilmausruuvia, nuo pyöränventtiilin näköiset ovat ilmastoinnin täyttö tai ilmausruuveja.


vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 508 - Jäähdytysnestevuoto (HDi)
« Vastaus #53 : 21.05.2020, 02:30:59 »
Ok. Minulla niistä kuitenkin tuli  jäähdytysnestettä. Ilmastoinnin korkit on tietääkseni isommat. Näin minulla 2-litraisessa.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

KS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: 508 - Jäähdytysnestevuoto (HDi)
« Vastaus #54 : 12.11.2020, 19:19:27 »
Auto: 2011 508 2,2 HDi 204 GT.

Rupes ruikkimaan nestettä moottorin takaa. Vika turbon palluukierrossa oleva banjopultti syöpynyt. Ranskan tilaus ja kaksi viikkoa jos ei saa sitten lentorahtina nopeammin. ::)

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 508 - Jäähdytysnestevuoto (HDi)
« Vastaus #55 : 10.04.2023, 14:12:01 »
Peugeot 508 RXH hybrid4 2013 (250tkm)

Kerran vuodessa joutuu lisäämään jäähdytysnestettä noin 1-2 desiä paisuntasäiliöön. Johonkin se varmaan järjestelmästä vuotaa, mutta vuodon ollessa näin pientä, niin en ole pahemmin paneutunut ongelmaan..       
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06