Kirjoittaja Aihe: 508 - Ilmoitus "Electrical mode currently unavailable" (Hybrid4)  (Luettu 5340 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
On ja sinne kannattaa ilmoittaa ongelmasta viipymättä ja kysyä, että miten toimitaan. 
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

petriky

  • Vieras
Niin, auto myytiin hybrid mallina ja nyt se ei ole sitä kun sähköavustus ei toimi.

petriky

  • Vieras
Näyttä kyllä kojelaudan pienessä näytössä ja navin näytössä että käyttää myös hybridin akkua, jalka kun on pois kaasulta niin näyttää että syöttää akulle virtaa ja vauhti hidastuu kohtuu nopeasti. Hybridiakun varaus palkit eivät kumminkaan taida koskaan muuttua vaan näyttää aina viittä palkkia kahdeksasta.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Joo kyllä tuossa tilanteessa suoraan yhteys myyjään ja myyjän antamien ohjeiden mukaan toimitaan. Vastuu on lähtökohtaisesti auton sinulle myyneellä liikkeellä. Toki auton ikä ja ajomäärä vaikuttaa lopulliseen korjauskulujen jakautumiseen tai mahdolliseen kaupan purkuun.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Sitikkapuoskari

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 239
En ole foorumin "asiantuntija" mutta oman merkkifirmani asiantuntija kyllä. Eikö ollut päivityksiä ohjainlaitteisiin tai vikakoodeja joille löytyisi tehtaan tiedotteita? Meidän DS5 ongelmat selkisi pitkälti tehtaan teknisen tuen kanssa postailuilla.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Onko Petriky vianselvitys edennyt myyjäliikkeen kanssa?
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

petriky

  • Vieras
Auto odottaa huoltoon pääsyä. Myyjä liike kyllä vastasi ja pyysi antamaan huoltoliikkeelle yhteystiedot kunhan auto menee huoltoon. Edellisen omistajan kanssa myös viestittelin ja hän sanoi vaihdattaneensa hybrid vacuum brake pumpun. Sanoi että pumppu oli käytetty ja vikaherkkä osa. Ja jos se ei toimi, niin ei myöskään sähköllä ajo ja start stop. Tekee jarrutehostimelle alipainetta sähköisesti kun polttomoottori ei ole käynnissä. Onko kellään lisää tietoa asiasta tai mistä ko pumpun edes voisi saada ?

petriky

  • Vieras
Onko kellään tietoa missä toi sähköinen jarrutehostimen alipainepumppu sijaitsee, luultavasti lähellä jarrutehostinta, niin voisin sen sähköliittimeen syöttää 12 volttia testatakseen sen toiminnan. Vai onko jotain muuta keinoa testata se? Mekaaninen pumppuhan on auton edestä katsottuna koneen oikeassa päädyssä. Tietenkin alipaineputkia seuraamalla sen voisi löytää, mutta kaikenlaista härpäkettä on niin paljon tiellä että ei tiedä mitä pitää purkaa ensin että pääsee siihen käsiksi.

MarkusR

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 249
  • Peugeot 508 SW GT -12 -EX Nyk. KIA Optima PHEV -21
Suosittelisin että annat auton nyt olla ja odottele suosiolla sinne huoltoon menoa. Itse räpeltäen voit saada vain enempi vahinkoa aikaiseksi ja sen myötä laskua omaan pussiin.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Hybridi akun varaus palkit eivät kumminkaan taida koskaan muuttua vaan näyttää aina viittä palkkia kahdeksasta.

Viisi palkkia on omassa RXH:ssani melko useasti näytöllä, kun akun varaustila on täysi. Pelkällä sähköllä ajettaessa palkit tippuvat yksitellen pois ja akun näyttäessä tyhjää, niin polttomoottori käynnistyy lataamaan akkua ja sammuu taas, kun akku näyttää kahta tai kolmea palkkia ja edetään taas sähköllä.                       
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

petriky

  • Vieras
Joo. Ei mulla palkit muutu missään vaiheessa, aina sama viisi. Auto ei tosiaan käytä pelkkää sähköä ollenkaan. Huollon sain vasta viikon päähän tiistaiksi niin katsotaan sitten josko silloin jotain selviää. Pyysin jo ja sanon uudestaan huoltoon viedessä  että tarkistaa sen sähköisen alipainepumpun. Katsotaan mitä sieltä selviää.

Janus

  • Vieras
Hei,

Alipainepumppu on takapaksin pahvien takana vasemmalla puolella missä on tuuletusaukot ikkunan alla. Niitä ei saa lastatessa peittää, että ilma kiertää siellä.

Minullakin vaihdettiin tuo silloin kun omistin RXH:n.


masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Minullakin vaihdettiin tuo silloin kun omistin RXH:n.

Paljon kustansi osan vaihto?     
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

petriky

  • Vieras
Hei,

Alipainepumppu on takapaksin pahvien takana vasemmalla puolella missä on tuuletusaukot ikkunan alla. Niitä ei saa lastatessa peittää, että ilma kiertää siellä.

Minullakin vaihdettiin tuo silloin kun omistin RXH:n.

Joo. Muistatko Paljonko maksoi pumppu ja vaihtotyö. Millä tavalla auto oireili , kun pumppu ei toiminut. Muistatko antoiko mitään vika koodia ?

petriky

  • Vieras
Eilen auto oli huollossa ja sanoin jo huoltoon viedessä että tarkistavat sen sähköisen alipainepumpun. Vika ei ollut pumpussa vaan jarrutehostimen paineanturissa. Eli siihen alipainejärjestelmään vika liittyy. Anturia ei tietenkään niillä ollut vaan joutuvat tilaamaan sen Ranskasta ja sanoivat sen viipyvän vähintään pari viikkoa. Täytyy tänään soittaa myyjäliikkeeseen ja kysyä miten osallistuvat kustannuksiin. Hintaa kyllä tulee kun eilen vian haussa meni jo 3 tuntia. Osan hinta ei ole kuin n. satasen luokkaa, mutta sitten taas vaihtotyö päälle. Sanoivat että yhteensä noin 600-700e.