Pientä päivitystä tilanteeseen:
muutaman aikaa masentuneena oltuani päätin ladata pösön akun ja kokeilla vielä kerran, ennen kuin käytän sitä valohoidossa autosähköasiantuntijalla. Parin tunnin latauksen jälkeen pistin akunkengän paikalleen ja katso: keskuslukitus rapsahti. Tästä innostuneena syöksyin torppaan hakemaan avainta ja kun sitä virtalukossa käänsin, auto pamahti tulille kuin ei olisi koskaan ikiunessa ollutkaan. Onnesta soikeana napsautin autoradion päälle ja puolentoista sekunnin sulosointujen jälkeen ilo loppui kerrasta: monitoiminäyttö, mittaristo ja radio pimenivät. Samalla jalkatilasta alkoi kuulua tasaista napsutusta ja ajovalot syttyivät ja sammuivat samassa tahdissa. Hetken haeskelin naputuksen aiheuttajaa ja se löytyi BSI-boksista, rele
ep2f-b3g1st. Mittaristo, monitoiminäyttö, ratio ja ilmastointi alkoivat elää omaa elämäänsä syttyen ja sammuen ihan oman rytminsä mukaan. Yhdessä vaiheessa tuulilasinpyyhkijät lähtivät liikkeelle, vaikka ohjainviiksi oli perusasennossa. Kääntelin BSI:lle tulevia johtoja ja jossain vaiheessa luulin löytäneeni viallisen nipun eli sitä tiettyyn asentoon liikutellessani mittaristo&co toimivat pidempiä pätkiä. Lopulta kuitenkin käytös vakiintui huolimatta johtonipun asennosta eli vianhaku johtosarjasta hankaloitui huomattavasti.
Flektiviasta johtuen uskaltauduin lopulta kokeilemaan auton sammuttamista, käänsin toki saman tien tulille => lähti. Sammutin uusiksi ja käytin avaimen pois virtalukosta n. 2s ja uusi yritys => ei käynnisty. Prkl. Starttaa kyllä hyvinkin ponnekkaasti, mutta ei käynnisty...
Onko kellään tietoa mikä tuon releen ep2f-b3g1st funktio BSI:ssä on? Esim EBAYssä niitä on myynnissä useammassa paikassa nimenomaan BSI-releenä. Tuon saa vielä itse vaihdettua pikkuvaivalla, mutta alkaa pikkuhiljaa usko mennä tähän herättelyyn. Kohta helpompi ja ennen kaikkea halvempi vetasta auto paaliin ja alkaa katella uutta...