Ongelma:
Auto: 2001 206 2,0 HDi (66 kW).
Noin vuosi sitten ensimmäisen kerran ajossa tapahtui seuraavaa. Moottorin vikavalo syttyi ja kierrokset jäi max 2200:taan. Auto ei enää ahtanut. Vika hävisi itsekseen noin puolentunnin ajon jälkeen mutta vikavalo sammui vasta seuraavan käynnistyksen yhteydessä. Sama ongelma toistui seuraavien kuukausien aikana 2-3 kertaa...
Nyt noin kuukausi takaisin vikavalo syttyi pysyvästi ja mainitsemani ongelma toistui useammin. Lisäksi auto sammui tämä kyseinen vika päällä todella huonosti niin, että virran katkaisun jälkeen kävi vaivaisesti vielä 2-3 sekuntia. Asia kilpistyi siihen että vika jäi päälle ja auto sammuili, kunnes ei käynnistynyt enää. Boschin testeri antoi seuraavat viat: kaasupolkin asentoa anturi ja paineensäädin, pääteastevika. Kysymys on tietty polttoaineen paineesta.
Ratkaisu:
Vika löytyi. Polttoainetankin siirtopumppu jumissa.