Itse olen sen huomannut, että aina kun öljyn lämpötilat nousevat yli 90 astetta, niin jäähdytysnesteen lämpötilat nousevat samalla lähemmäs 90 asteeseen. Eli mielestäni lämpötilat nousevat samaan aikaan molemmin puolin mittareita.
Periaatteessa toi voisi olla mahdollista, että siellä on ollut hiukkaspoltto käynnissä, kun lämpötilat nousivat silloin yhden kerran huomattavasti. Tosiaan 1kerran on käynyt vähän korkeammalla lämpötilat mutta silloinkaan ei menty lähelläkään punaista aluetta (öljyn lämpötilassa).
Sen olen huomannut nyt, että kun auto on kauemmin paikallaan käynnissä ollessaan, niin lämpötilat nousevat hitusen mutta taas liikkeelle lähdettäessä niin ne palautuvat takaisin sinne "perus lukeniin". Tämä tietysti vaatii sen, että moottori on lämmin ja lämpötilat ovat siellä 90 asteessa pysähtymisen aikana. Onko tämä normaalia toimintaa?
Kiitos vastauksistanne!