Kirjoittaja Aihe: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 131095 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

D`Artagnan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 452
  • "The drive of your life"
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #150 : 22.10.2017, 09:23:55 »
Kauhea autokuume ollut tässä muutaman viikon ja mieleni on tehnyt muutenkin jo pidemmän aikaa 607. Nyt niiden hinnat ovat sillä tasolla että tuollaisen unelman pystyisi toteuttamaan.
Olen katsellut 2,2l bensakoneista ja mahdollisimman vähän ajettua. Kertokaapas mitä käytännön eroja on tuossa vanhemmassa ja uudemmassa ns.facelift mallissa. Jotkut ovat väittäneet että vanhemmassa olisi parempi äänieristys. Voiko tuo pitää paikaansa.
Lueskelin vanhoja TM lehtiä ja siinä tuo vanhemman mallin 607 oli testin hiljaisin auto. Miksi olisivat huonontaneet uudempaa mallia?
Kumpi malli on osoittautunut vähävikaisemmaksi, vai onko niissä eroja? Mitään ruostehommia en jaksaisi myöskään enää ruveta tekemään.
Autoja olen katsonut n.4000 hintaluokasta varautuen tämän lisäksi ns.puuhatonnilla (renkaat, jakopää ym.)
Minkä hintainen jakohihnan vaihto muuten on näihin 2,2l bensoihin?
Perusvarusteinen riittäisi minulle mutta vetokoukku olisi suuri plussa. Myös nahkaverhoillusta voisin maksaa enemmän.
MB E250 cdi

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #151 : 22.10.2017, 09:44:41 »
En suosittele vanhempaa mallia enää koska faceliftitkin alkaa olemaan aika vanhoja. Vanhan mallin kohdalla serviceboxissa on monissa osissa merkintä NFP (ei enää saatavilla), mutta uudempaan malliin saa vielä osaa helposti. Kyllä sillä vanhemmallakin pärjää mutta ostaisin sellaisen ainoastaan jos tulisi poikkeuksellinen yksilö vastaan.
Lisäksi uudemmassa on saatavilla navigaattori 8" näytöllä, vaikkakin RT3, mutta se on yllättävän pätevä edelleen. Jarruosat on faceliftissä vielä paremmat kun edessä on 330mm levyt tuplamännillä, joka tekee toki sen negatiivisen piirteen että 16" vanteiden käyttö on mahdotonta.
Lisäksi vanhan mallin kaukosäätimen lähetintyyppiä ei saa mistään. Uudempaan voit ostaa kaukoavaimen vaikka ebaysta.

Tuossa nyt jotain huomioita.
Audi A4 Tdi Q

Tkarkka

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 252
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #152 : 22.10.2017, 12:07:11 »
2.2-litraisessa faceliftissä bensapihimpi versio EW12J4-moottorista.
Peugeot 309 1.6 GR -89, 309 1.6i GR -90, VW Passat 2.0 16V GL -91, Peugeot 406 2.2 Sport GW -01, VW Golf  5-ov. 1.4 92 kW, VW Golf Variant Alltrack 1.8 TSI 132 kW -17.

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 183
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #153 : 22.10.2017, 23:12:39 »
Ehdottomasti V6, jos meluaa menoa. Sitä tulee suuremmalla pa-kulutuksella, mutta myös urheilullinen ajotyyli on siedettävämpää. Oikein mielyttävästi käyttäytyvä voimalinja fl-versiossa V6+automaatti. Itse kyllä varmistelisin nuo aurauskulma asiat tavalla tai toisella. On muuten aivan peräreiästä koko kapistus, jos takapään auraus on persiillään. Tämä selviää viimmeistään niillä pääkallokeleillä. Onneksi talvet on nykyään sellaisia loskapas..ja. Mutta kun se keli, niin voi ajaa 60km/h ja vanhat DX-Corollat  menee ohi peräkärry perässä.
Lisäksi se aurauskulman säätö menee normi liikkeessä vihkoon, jos ylipäätään suostuvat sitä säätämään, ainakin ekalla kerralla. Tokalla ehken sinnepäin, kun itse neuvoo.

Tankillisella pääsee 700-950km, riippuen minne menee ja kuinka lujaa.
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

D`Artagnan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 452
  • "The drive of your life"
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #154 : 23.10.2017, 06:00:03 »
Hyviä vinkkejä tullut. Suurimpana harmituksena nyt tuo että ellei niihin vanhemman mallisiin saa enää varaosia, karsii aika paljon vaihtoehtoja pois. Eikö niitä saa enää tarvikevalmistajiltakaan? Vai minkälaista tämä varaosien hankinta 607 kanssa on ylipäätään ollut?
Auto tulee toisen auton rinnalle meille käyttöön ja puoliksi harrasteeksi, niin kuin nuo minun autot ovat tähänkin saakka olleet. Kuitenkin myös talvikäyttöön. Olen yleensä pitänyt 6-8 vuotta samaa autoa, joten ylläpitokulut merkitsevät jotain myös. Tarkoitan että pakolliset huollot kuten jakohihnojen vaihdot ym. jotka ovat pakko teettää liikkeessä merkkaavat minulle tuntuvaa kuluerää. Käsittääkseni V6 mallissa puhutaan 1000€ luokkaa olevasta menoerästä. Hieno moottorihan tuo on. Olen sellaista päässyt ajamaankin ja nimenomaan 607, ja pidin kovin. Myös verot ja vakuutukset eivät oikein suosi V6.
Tilanne olisi toki toinen jos olisi vain yksi auto niin voisi panostaa tällaiseen luksukseen. Mielestäni 2,2l on hyvä kompromissi ja niitä nyt vielä katselen.
MB E250 cdi

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 770
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #155 : 23.10.2017, 10:27:03 »
Tämä varaosien saatavuus onkin mielenkiintoinen asia (pre-faselift), tähän varmaan olisi hyvä saada tarkennusta. Samaa kulutusosaa kuitenkin muissakin PSA- tuotteissa.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #156 : 23.10.2017, 15:41:49 »
Ne keitä kiinnostaa tarpeeksi, tutkii kyllä asiaa. Kyllä sitä vielä pitää mutta miten muutaman vuoden päästä?
Audi A4 Tdi Q

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #157 : 24.10.2017, 08:56:15 »
Noista kulutuksista voisi keskustella omassa aiheessaan, ne kun tuppaa riippumaan aika paljon muustakin kuin koneesta, eikä siinä ole kysymyksessä mikään vika.

Kulutuskeskustelu siirretty aiheeseen Polttoaineenkulutuskeskustelu 2017 (bensiini)
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

D`Artagnan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 452
  • "The drive of your life"
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #158 : 26.10.2017, 20:15:29 »
Kuume senkuin kasvaa. Menin ja ostin jo 607 esitteenkin (uudemman korimallisen).
Hieman vähänlaisesti tuntuu olevan kaupan näitä 2,2 faceliftejä ja varsinkin vetokoukullisia. Jonkin verran karsii myös se että olen katsellut ainoastaan liikkeissä myynnissä olevia kun tuo 406 pitäisi laittaa vaihdossa.
Hämeenlinnassa olisi vähillä kilsoilla ja vieläpä automaatilla, mutta miinuksena prefacelift eikä koukkua.
Automaatti olisi kyllä kiva olla ja sopisi auton tyyliin mutta toisaaltaan taas mietin että kulutukseen saa sitten laskea litran verran enemmän. Kolikolla on aina kaksi puolta.
Minkälainen tuo automaattivaihteisto on tuon tuon 2,2l bensakoneen jatkona? Käytös ja kestävyys lähinnä askarruttaa. Minulla ei ole koskaan ollut itselläni automaattivaihteista autoa, ajanut toki olen. Ja onko se sama laatikko prefaceliftissa ja uudemmassa?
MB E250 cdi

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #159 : 26.10.2017, 20:35:43 »
Kiinteää koukkua sähkösarjan kanssa saa kotiin toimitettuna reilulla 200 eurolla ja irrotettavaa vajaalla 300 eurolla, joten jos siitä on kiinni niin itse en jättäisi autoa sen takia kauppaan (enkä ole jättänytkään). Päälle tulee toki asennuksen kulut tai vaiva.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

D`Artagnan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 452
  • "The drive of your life"
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #160 : 26.10.2017, 21:14:54 »
^Joo, eihän se siihen koukkuun kaadu jos oikeasti helmi yksilö kohdalle osuu. Tässä vaiheessa vain yrittää vielä löytää sellaisen jossa se olisi valmiina. Oikeastaan se on ainoa varuste jota kaipaan ja tarvitsen perusvarustuksen lisäksi. Näissähän on perusvarusteetkin jo kohdillaan. En ainakaan osaa itse kaivata mitään lisää.
Positiivinen tieto oli myös tuolla aikaisemmin että jarrut tulivat tehokkaammiksi facelift malliin. Seikka jota arvostan.
MB E250 cdi

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #161 : 26.10.2017, 21:28:34 »

Positiivinen tieto oli myös tuolla aikaisemmin että jarrut tulivat tehokkaammiksi facelift malliin. Seikka jota arvostan.
uudemman 607 jarrut (myös seisontajarru) on tosi hyvät.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 183
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #162 : 26.10.2017, 23:18:27 »
Minkälainen tuo automaattivaihteisto on tuon tuon 2,2l bensakoneen jatkona? Käytös ja kestävyys lähinnä askarruttaa.

Kantasi on kyllä selvä 2,2, mutta kehoitan hankkimaan V6 fl.  Vähin mitä voit tehdä, niin käyppä vertailemassa.  Reilusti syöttöä, niin ero on todellinen V6 hyväksi. Moottorin vääntö on parempi ja myös muutama mahdollinen murhe kohta vähemmän. Tietyt vikakohdat toki myös esim http://www.eurocarcare.net/user/products/large/1920he.jpg nämä saattavat ruikkia öljyä. Kuuntele vaikka käyntiääniä, niin ehkä huomaat jotain (etsippä 2,2 poikkeavista käyntiäänistä ja öljynkulutuksisita jotain, tai huohottimesta, tai vaikka ohjaustehostimesta, wink).

AM6 laatikon kanssa ei juurikaan ole murheita, mutta jos on öljyt vaihdettu edes muutaman kerran, niin vielä vähemmän.
https://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC => tuolta löytyy missä sitä AM6 laatikkoa on käytetty.

Ja kyllä se 2,2 on myös ihan hyvä käytökseltään, verrattuna moneen muuhun, mistä saa houkutella tehoja pihalle. Ainakin manuaalina. Eikä se nyt silmille leviä, vaikka siinä muutama kiusallinen ominaisuus olisikin. Eikä varmaan ainakaan kaikissa.



-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #163 : 26.10.2017, 23:40:55 »
Minkälainen tuo automaattivaihteisto on tuon tuon 2,2l bensakoneen jatkona? Käytös ja kestävyys lähinnä askarruttaa. Minulla ei ole koskaan ollut itselläni automaattivaihteista autoa, ajanut toki olen. Ja onko se sama laatikko prefaceliftissa ja uudemmassa?

Laatikon vai moottorin kestävyys? Ew12 joka tuo 2.2 bensa on, tuntuu hieman vitsiltä muitten moottorivaihtoehtojen rinnalla. Sama ZF:n aski on dieselissäkin, joten sitä et hajalle saa tuon bensamoottorin kanssa. Kiihtyvyys on sitten todella läyhäistä jos yhdistelmä on EW12 + ZF 4HP20.

Automaattivaihteistot:
2000-2004 kaikki 607 mallit: ZF 4HP20
2005-2009 kaikki 607 V6 mallit: Aisin AM6, muuten ZF


Audi A4 Tdi Q

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #164 : 27.10.2017, 05:06:24 »
Ei tämä 2.2 6 vaihteinen manuaalikaan raketin lailla kiihdy, mutta kone vetää sitkeästi eikä vaihteita tarvi jatkuvasti rukata. Alavääntö on aika hyvä ja ajaminen helppoa, tämä ei liikkeellelähdöissä sammu. Noissa V6 moottorisissa tulee herkästi kylkiäisenä sähkösäätöisiä iskareita jotka on aika kalliita kun vika nasahtaa päälle. Rahalla niistäkin selviää mutta kun näiden kotteroiden arvo alkaa olla kohta liki nollaa niin kaikkea tuollaista kannattaa miettiä.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307