308 VTi 82, -14 huollatettu tänään 78tkm huollossa Kuopion Laakkosella. Hintaa huollolle 236,97EUR + jarrunesteet vaihtoineen 67,10 EUR.
Hommahan ei siihen jäänyt. Lisää tuli 3h sähkövian etsintää (häiriö joka poisti ajoavustimet esim. ESP, Hill assist jne. pois pelistä) jonka aiheuttajaksi löytyi hapettunut sähköjohto. Apulaitehihna oli mennyt huonoon kuntoon ja se piti vaihtaaa (80,80 EUR). Vasen taka pyöränlaakeri todettiin olevan vaihtokunnossa, joten sille piti varata lisäaika. Ajovalojen pesurien letkut todettiin talvella jäähdytyspuhaltimen uusinnan yhteydessä vuotavan, joten vaihdettiin nyt.. Hintaa tästä jäi minulle maksettavaksi puolet, eli 203,40. Kokonaishinta edellisille siis tänään 779,87 EUR, jonka päälle tulee siten se laakerin ja ABS-anturin vaihto ensi viikolla.
Siihen kun lisää jäähdytyspuhaltimen uusinnan pari kuukautta sitten niin olen kyllä pettynyt. Heti takuun loppumisen jälkeen aika paljon asioita. Toki tehdas tullut osassa asioissa puolella vastaa, mutta silti. Meillä on myös toinen 308SW 1,2 Puretech -14 automaatti , jossa myös korjattu pesurit, apulaitehihna, osa parkkitutkista ja tehty tehdastakuutyönä kansiremontti 54tkm kohdalla karstoittumisen takia...
Vuoden aikana siis Laakkonen tullut tutuksi ja mukavia ihmisiähän siellä on töissä. Juuri nyt on hieman hankala jaksaa miettiä seuraavaa autoa. 16 vuotta näillä pösöillä on ajeltu, mutta alkaa hieman turnausväsymystä ilmetä vaikka miten yrittää. Se harmittaa eniten että samat ongelmat toistuu mallista toiseen (minulla kokemusta => 206, 407, 508 ja 308) esim. nuo laakerit ja parkkitutkat. Parhaiten minun kestotestissä on pärjännyt tähän asti 508 ja odotin sen perusteella kyllä 308 "laivueeltamme" parempaa... mutta matka jatkuu ainakin toistaiseksi.