Jatkoa: Vaihdoin alkuperäisen lamdan, löysin jostakin Pösö-foorumista nollausohjeen: Akku irti 15 min, virrat päällä 2 min, että lamda lämpiää, pelkkää tyhjäkäyntiä 5 min, sitten kenkää lujasti. Menin aamula testiin ja päästöt oli kuin uudessa autossa:
CO 0,00 ja 0,03, HC 8 ja 25, lamda 1,00 + ilon kyyneleitä!
Vaihdoin siellä uuden anturin LSH24 0258003719 ja testiin:
CO 0,07 ja 0,15, HC 80-120 (heilui) ja 50, lamda 0,92-106, eli eroja oli.
Auttoiko nollaus ja ns. sopeuttaminen, mikä on vanhalle äijälle outo asia (edellinen auto oli m. -84), vai alkoiko tyhjäkäyntisäädin vasta nyt toimimaan kunnolla. Niinkuin edellä mainitsin, sen nokka oli pikittynyt pahasti. Säädintä vaihtaessa työnsin tikun karan reikään ja pyörittelin ja moottorin käydessä ruiskutin hiljalleen ruokalusikallisen pensaa tyhjäkäynnin imuilma letkuun liottamaan karstoja.
Housut ja rahaa kului, nyt mulla on varaosina kaksi lamda-anturia, yht. 350e, mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Kiitoksia Tonille avusta.