Iskarit kolahtaa yleensä pitkässä joustoliikkeessä, eli ajohidasteen jälkeisessä niiauksessa.
Aihe työnä on melko helppo suorittaa
.
Tässä (suuntaa antava) ohje ilman tarvittavia kiristystysmomentteja, aivan livenä on vaihdettu iskarit moneen kertaan
:
- Tuulilasin pyyhkimet irti, eli ulosvetäjällä varret pois (merkkaa sulkien asento likaiseen tuulilasiin tai laita teipit merkiksi)
- Ilmanoton suojamuovi pois (tulipellin kumitiiviste irti ja suojamuovi lähtee nostamalla varovasti)
- Muovikuvut irti joustintukien yläpäästä, jotta pääset käsiksi muttereihin, 13mm hylsyä tarvitaan
- Löysää vetoakselin mutteri 35 mm hylsyllä kera pulttipyssyn, kun rengas/jarru vastustaa avausmomenttia
- Rengas pois
- Tukivarren alapultti pois
- Raidetangon pää irti
- Koiranluu irti yläpäästä, joka myös iskarin alakiinnitys
- Irroita jarruletku- ja ABS-anturin kiinnitys (torx-ruuvi ja 13 mm hylsyllä pultti olkavarresta)
- Irroita joustintuen kolme yläpulttia moottoritilan puolelta
- Irroita vetoakselin mutteri
- Vedä napaa ulospäin ja samalla vedä rakosesta iskarijoustintuki irti, parasta olla apumies mukana.
- Varaa kunnolliset jousipuristimet ja kiinnitysraudat joustintuen operointiin ruuvipenkissä.
Lisäohjeita ja fotoja tarvittaessa yv:llä. Nosturi löytyy myös, jos akuuttia katsoa klapit
ps. löytyy uudenveroisia jousia ja iskareita niitä tarvitseville.