Ei laakerinvaihto ole mikään kummonen juttu. Esim etulaakerin vaihtaa, kun ottaa koko jousijalan pöydälle. Pyörän napa irti naputtelemalla ja kun laakeri on osina niin hitsauskoneella jousijalassa olevaan laakerin ulkokooliin sisäpuolelle kun hitsaa sauman ympäri niin irtoaa pienellä napautuksella lähes itsestään. Takaisin laitossa vain kannattaa hioa laakeripesät hienolla paperilla ja laittaa vähän rasvaa kun naputtelee paikoilleen.
Navassa olevan laakerin sisäkoolin saa irti kun tekee hienon sauman rälläkällä poikittan ja napauttaa siihen sitten terävällä temmillä niin irtoaa kun kooli menee poikki. Suojalaseja kannattaa käyttää, kun laakerista irtoaa lyödessä palasia.
Napa menee sitten yhdistelmään paikoilleen kun on esimerkiksi iso puristinpenkki, jossa puristamalla ja vasaralla naputtamalla saa osat paikoilleen. Näin olen asennellut joitain kymmeniä laakereita pököttiin. Magneettiuran kanssa vain oltava tarkkana ettei sitä riko lyödessä.
Nuo abs anturit lähteneet kyllä irti ehjänä hyvän rasvauksen ansiosta. Kokemusta on ekasta 607, ja tästä uudemman mallin 607 ja 407 antureista. Laakereita joutunut vaihtelemaan myös 605 ja 406 samoilla menetelmillä, mutta vanhassa kunnon 605 ei ollut abs anturoita harmina.
Jos prässivehkeet löytyy niin on helpompaa, mutta kun ei niitä ole niin näillä ollaan menty.