Kirjoittaja Aihe: 406 - Sammui ajosta, ei käynnisty (HDi)  (Luettu 4491 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 969
Vs: 406 - Sammui ajosta, ei käynnisty (HDi)
« Vastaus #15 : 31.07.2020, 00:06:00 »
Sellainenkin pieni mahdollisuus on että kun vaihdoit antureita, ilmaa tuli järjestelmään ja sitä ei saatu kokonaan pois ja nyt kone olisikin kunnossa mutta ilma estää käynnistyksen. Polttoaineensuodattimen vaihdossa on voinut tulla lisää ilmaa eli onko suuttimien mutterit avattu ja ilmattu sieltä saakka?

toimleri

  • Vieras
Vs: 406 - Sammui ajosta, ei käynnisty (HDi)
« Vastaus #16 : 31.07.2020, 06:41:00 »
Tuo Boschin järjestelmän pitäisi olla ns. itsestään ilmautuva, kun virtoja käyttää päällä 6 kertaa. Täytin siitä huolimatta dieselillä suodatinkotelon, kun vaihdoin filtterin.Suuttimilta asti otin mutterit auki myös, kun halusin varmistua, että polttoaine ylipäänsä tulee sinne saakka.

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Sammui ajosta, ei käynnisty (HDi)
« Vastaus #17 : 31.07.2020, 07:23:21 »

toimleri

  • Vieras
Vs: 406 - Sammui ajosta, ei käynnisty (HDi)
« Vastaus #18 : 31.07.2020, 10:05:44 »
Tuo näyttää juuri identtiseltä ongelmalta. Harmi, kun postauksen aloittaja ei ilmoittanut, mikä vikakohde oli. Pitänee ekana tsekata sitä ohivuotoa suuttimista, kun saan auton pihaan. Ei oikein käy järkeen se, että pielessä oleva hihnan ajoitus vaikuttaisi railin paineeseen.

Espe

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 172
Vs: 406 - Sammui ajosta, ei käynnisty (HDi)
« Vastaus #19 : 07.08.2020, 20:08:01 »
Joko on löytynyt syy. ?

toimleri

  • Vieras
Vs: 406 - Sammui ajosta, ei käynnisty (HDi)
« Vastaus #20 : 12.08.2020, 10:49:04 »
Kävin hakemassa auton lauantaina trailerilla etelä-suomesta savoon ja aloin tutkimaan sitä sunnuntaina sitten rauhassa. Suuttimien paluuletkut irrottelin ja kokeilin starttia, niin ei se sieltä antanut polttoainetta juuri yhtään. Kaivoin sitten sähkökaaviot avuksi autodatasta ja aloin mittailemaan johtoja. Siinä ei kauaa mennytkään, kun alkoi löytyä epäjohdonmukaisuuksia. Kaksoisreleen ja moottorin ohjainlaitteen liittimet otin auki ja niistä aloin mittailemaan eteenpäin; polttoaineenpaineensäätimen toinen johto (pinni 2) näyttää olevan ilman signaalia. Aloin sitten purkamaan moottorin johtosarjaa ja sieltähän se katkennut johto löytyi suojakotelon ja suojateippien sisältä. Ei muuta ku tinakolvi käteen ja avaimesta auto tulille. Semmonen keissi tällä kertaa.