Mihin vertaat? On tuo hiukan epämukavampi kuin lähes identtisellä alustalla 605 oli. Ehkä myös 406? En kuitenkaan kovaksi tai varsinkaan todella kovaksi haukkuisi.
Iskarit vaihdettu siis. Mulla on alkuperäiset 190 tkm ajetut (auto ollut mulla 87 tkm lähtien). Mitkä iskarit siellä on? Saahan noilla taatusti pilattua alustan, jos on laitettu jotkut selkeästi alkuperäisistä poikkeavat iskarit. Pösöissä ei kovin usein tarvitse iskareita vaihdella. 605:ssa oli alkuperäiset, kun myin sen reilut 240 tkm ajettuna ja ajotuntuma oli oikein hyvä.
Oletan että ensimmäinen kappaleesi joakim on osoitettu minulle kun viestisi on jälkeeni.
Vastaan siis siihen 508:n osalta.
Jousitus ei ole kova, mutta pintakovempi on kuin kaikki edeltäjänsä. 607:sta ei ole omaa ajokokemusta, siitä vertailut ovat kertoneet samoin, pintajäykkä/kova, lyhyt liikkeinen verrattuna muihin kokoluokkansa edustajiin, ikävä kyllä. Ominaisuus minkä kanssa voi elää, erothan eivät ole isoja. Kriittiset huomaavat.
Ja 406 oli viimeisiä varsinaisesti mukavia jousitukseltaan.
Juuri eilen kun kävin ajelemassa 405 Mi16:lla, muistuu mieleen miten mukavia olivat vanhat Pösöt alustaltaan. Sekin silti jäykkä. Voi olla pintapehmeä ja jäykkä alusta samaan aikaan jos halutaan. Ja se on mukavaa, progressiivinen jousitus.
Iskareilla voidaan hienosäätää. Mutta olisi mukavempaa jos iskarit tekisivät sen alkuperäisen työnsä, heilahduksen vaimentamisen. Jouset voisivat olla alkupainalluksella pehmeät ja jäykistyvät syvemmälle painuessaan. Samoin iskarit.
Korostan vielä että hyvin on 508:lla pärjätty, ymmärrän tämän ominaisuutena.
Onneksi silti suuntaa on taas uudessa sukupolvessa hiottu mukavampaan suuntaan.