Kirjoittaja Aihe: RCZ - Öljypumpun magneettiventtiilin vuoto (THP)  (Luettu 13956 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JOULU

  • Vieras
Vs: RCZ - Öljypumpun magneettiventtiilin vuoto (THP)
« Vastaus #15 : 12.02.2014, 16:26:08 »
No niin nyt tämä tapaus lähestyy loppuaan.

Huoltoliikkeestä soitettiin. Maahantuoja kustantaa osat ja minulta veloitetaan työstä 431 €.

Benkku

  • Vieras
Vs: RCZ - Öljypumpun magneettiventtiilin vuoto (THP)
« Vastaus #16 : 12.02.2014, 16:38:23 »
Aika 'raikas' veloitus - irroita öljypohja, vaihda venttiili - kiinnitä öljypohja, miten tuohon saa kulumaan luokkaa 4 tuntia?

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: RCZ - Öljypumpun magneettiventtiilin vuoto (THP)
« Vastaus #17 : 12.02.2014, 16:55:16 »
Muistelen,että 163 HDI öljypumpun vaihdon ohjeaika oli viitisen tuntia.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: RCZ - Öljypumpun magneettiventtiilin vuoto (THP)
« Vastaus #18 : 12.02.2014, 18:58:26 »
Maahantuoja "kustantaa" ja artisti maksaa eli toimii rahoittajana.

JOULU

  • Vieras
Vs: RCZ - Öljypumpun magneettiventtiilin vuoto (THP)
« Vastaus #19 : 12.02.2014, 21:23:13 »
Moro

Olen samaa mieltä, että hinta moiselle työlle on "suolainen". Ihmetyttää myös miten osan ovh voi olla luokkaa 500 €, osassa on pakko olla jo(i)llekin taho(i)lle erinomainen kate.
Toisaalta palvelu/huolto pelasi erinomaisesti, joten en senkään takia viitsi alkaa vääntämään asiasta.

Elämä on.....


Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: RCZ - Öljypumpun magneettiventtiilin vuoto (THP)
« Vastaus #20 : 12.02.2014, 22:11:25 »
.... Olen samaa mieltä, että hinta moiselle työlle on "suolainen". ..

Voisiko tämän "suolainen" määritelmän laittaa pikku hiljaa uusiksi, paremmin taitaisi sopia "suomalainen"..? Tuppaa nykyään olemaan hinnat meillä aika kovat, tämän lisäksi kuluttajaa yritetään "riistää" (kuset?**..?) mitä ihmeellisimmillä selityksillä.
« Viimeksi muokattu: 12.02.2014, 22:34:03 kirjoittanut Timppa71 »

Legge

  • Vieras
Vs: RCZ - Öljypumpun magneettiventtiilin vuoto (THP)
« Vastaus #21 : 13.02.2014, 09:53:13 »
20t km ajettu ~3-vuotias auto...hyvä diili maahantuojalle tommonen 50/50 :P Mulla maahantuoja kustansi 3-vuotiaaseen 50t km ajettuun ESP-yksikön töineen ilman taistelua. Se oli hyvää ja halpaa palvelua se...

JOULU

  • Vieras
Vs: RCZ - Öljypumpun magneettiventtiilin vuoto (THP)
« Vastaus #22 : 13.02.2014, 10:38:13 »
Luulen, ettei maahantuojan osuus ole 50 %. Epäilen kovasti, että kyseisesssä osassa maahantuojan ostohinta on lähempänä 50 € kuin 500 €.

Huoltoliikkeessä sanottiin (käyttämäni huoltoliike on Etelä-Suomen läänissä toimiva aika iso liike) ettei heillä ole lupa antaa maahantuojan henkilöiden yhteystietoja. HALOO.... nyt eletään 2000 lukua ja eipä voi kuin ihmetellä moista. MIKSI maahantuoja haluaa elää omassa MARMORItornissaan asiakkaiden tavoittamattomissa. Mistähän moinen ihan oikeasti johtuu, onko tietoa?????????

Aika moni yritys haluaa olla läheisesti tekemisissä asiakasrajapinnan kanssa saadaakseen selville asiakkaiden todelliset palautteet/mielipiteet. Siinähän piilee sellainenkin "vaara", että kun asiakkaan kanssa hoidetaan hommat fiksusti saattaa asiakas sitoutua ko. tuotemerkkiin entistä lujemmin.


Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: RCZ - Öljypumpun magneettiventtiilin vuoto (THP)
« Vastaus #23 : 13.02.2014, 10:55:33 »
Jos laittaa sen palautteen englanninkielellä suoraan Ranskaan. Konsernin websivulla on contact nappi. Toimii paremmin kuin jos laittaa vain maahantuojalle.

http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/contact
Peugeot RCZ HDI FAP

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: RCZ - Öljypumpun magneettiventtiilin vuoto (THP)
« Vastaus #24 : 13.02.2014, 11:40:30 »
Kyllähän maahantuojan yhteystiedot on saatavilla, näin ollen yhteyttäkin varmaan saa ottaa. Se vaan hoidetaan kontrolloidusti: http://www.peugeot.fi/maan-auto-oy/
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

antsu

  • Vieras
Vs: RCZ - Öljypumpun magneettiventtiilin vuoto (THP)
« Vastaus #25 : 13.02.2014, 11:48:44 »
Mitä tehdään myyjäliikkeillä jos maahantuoja hoitaa asiakaspalvelun :o


Legge

  • Vieras
Vs: RCZ - Öljypumpun magneettiventtiilin vuoto (THP)
« Vastaus #26 : 13.02.2014, 12:33:40 »
Luulen, ettei maahantuojan osuus ole 50 %. Epäilen kovasti, että kyseisesssä osassa maahantuojan ostohinta on lähempänä 50 € kuin 500 €.

Huoltoliikkeessä sanottiin (käyttämäni huoltoliike on Etelä-Suomen läänissä toimiva aika iso liike) ettei heillä ole lupa antaa maahantuojan henkilöiden yhteystietoja. HALOO.... nyt eletään 2000 lukua ja eipä voi kuin ihmetellä moista. MIKSI maahantuoja haluaa elää omassa MARMORItornissaan asiakkaiden tavoittamattomissa. Mistähän moinen ihan oikeasti johtuu, onko tietoa?????????

Aika moni yritys haluaa olla läheisesti tekemisissä asiakasrajapinnan kanssa saadaakseen selville asiakkaiden todelliset palautteet/mielipiteet. Siinähän piilee sellainenkin "vaara", että kun asiakkaan kanssa hoidetaan hommat fiksusti saattaa asiakas sitoutua ko. tuotemerkkiin entistä lujemmin.

Inside-vinkki: Soita 118 ja pyydä Maan Auton huolto- tai takuupäällikön numero. Pääset piinaamaan suoraan.

pekka61

  • Vieras
Vs: RCZ - Öljypumpun magneettiventtiilin vuoto (THP)
« Vastaus #27 : 13.02.2014, 19:03:57 »
Noin ne hommat pitääkin hoitaa. Näissä etelän liikkeissä ei saa autoa ulos sieltä huollosta, jos rahat eivät ole kassassa.

Pakko kommentoida tähän väliin, kun vein 406:n korkeapainepumpun vaihtoon ja iltasella kävin hakemassa auton. Sanoivat korjaamolla että nyt on kiireitä, niin käy sitten joskus maksamassa. Kävin sitten muutaman päivän päästä ja reilu 200 euroa ottivat tuosta.  :) Tämä myös pohjoisesta.

JOULU

  • Vieras
Vs: RCZ - Öljypumpun magneettiventtiilin vuoto (THP)
« Vastaus #28 : 13.02.2014, 19:14:29 »
Kiitos vinkeistä.

Minulla on jo sen verran vuosia takana etten viitsi tästä (asiana kohtuullisen pienestä) asiasta maajantuojan/valmistajan kanssa alkaa vääntämään. Organisaatio elää/toimii tavallaan ja asiakas äänestää kukkarollaan.
Jos kuuluisin maahantuojan organisaatioon niin olisin valmis harkitsemaan avoimempia mahdollisuuksia asiakaspalautteen vastaanottamiseen. Asiakkaan kuuntelu bussineksessa on todella tärkeää. Välillä se voi tehdä kipeää, mutta kyllä siitä voi oppia uutta ja sadaa selville myynti-/palveluketjun heikkouksia ja vahvuuksia.

Monessa organisaatiossa mietitään nykyään miten asiakkaille voidaan luoda positiivisia asiakaskokemuksia (joilla asiakas sitoutetaan tuotteeseen/palveluihin), tuntuu ettei positiivinen asiakaskokemuksen tuottaminen ole maahantuojalle kovinkaan tärkeää kun palautteen anto tehdään todella vaikeaksi, miksi näin?

Esimerkiksi minun tapauksessani maahantuoja lyhyellä aikavälillä säästää aikaa, heidän ei tarvitse vastailla minun (asiakkaan) kyselyihin ja varmaan he säästävät myös euroja, koska voisin tingata heiltä vastaantuloa korjauskustannuksissa. Pidemmällä aikavälillä asiakkaan huono kokemus voi johtaa siihen, ettei asiakas seuraavan auton hankinnan yhteydessä pidä ko. tuotemerkkiä edes vaihtoehtona. Se ei voi olla maahantuojan etujen mukaista.

Benkku

  • Vieras
Vs: RCZ - Öljypumpun magneettiventtiilin vuoto (THP)
« Vastaus #29 : 14.02.2014, 04:32:09 »
Epäilen kovasti, että kyseisesssä osassa maahantuojan ostohinta on lähempänä 50 € kuin 500 €.

Juu, eipä tuollainen osa taida valmistajalle kustantaa edes kymppiä, ehkä hinta - varsinkin tänne pohjolaan kerrotaan vähintään piillä, jolloin se siltikin jää alle 50 euron.

500 euroa on pöyristyttävä hinta, yksinkertaisesta solenoidista.