Auto: 2000 607 2,2 (EW12J4, 3FZ, 116 kW, automaatti, käyttöönotto 10/2000, VF39D3FZE92013722).
Joutuu veivaamaan pitkään ennen kuin käynnistyy. Tietyissä tapauksissa saa startata todella pitkään, ennen kuin moottori käynnistyy.
Kylmästä, sanotaan alle +5°C moottori pamahtaa käyntiin kuten sen kuuluisi. Lämpimänä juuri sammutettuna, se käynnistyy aika nopeasti, ei kuitenkaan niin nopeasti kuin kuuluisi. Puolilämpimänä tilanne on kaikkein huonoin. Jos auto on vaikka jäähtynyt tunnin verran tai ulkolämpö on 20°C nurkissa. Silloin sitä saa veivata ja veivata. Lopulta kuitenkin aina käynnistyy. Saattaa hiukan nikotella aluksi, mutta sitten käy hyvin. Muuten käynti tuntuu normaalilta.
Tilannetta nopeuttaaa jos painan hiukan kaasupoljinta, 1-2 cm, samalla kun starttaan. En tiedä paljonko se vaikuttaa kaasuläppään, mutta sillä käynnistys nopeutuu ehkä 5:een sekuntiin.
Ehkä joku imuilmavika?
Autoon on vaihdettu sytytystulpat, puolayksikkö (muun vian takia), ilmansuodatin, kaasuläppäkotelo (nyt tarkistin tästä uudemmasta hampaat) ja happisensorit pakoputkeen. Edit: olen myös koittanut 98E bensaa.
Pakoputken joustava osuus moottorin päästä on uusittu. Sehän on katalysaattorissa kiinni, niin en tuon takia halunnut vaihtaa koko katalysaattoria. Siinä voi tietenkin olla joku vuoto, jos en saanut sitä kikkailtua kunnolla. Käyntiääni on kuitenkin normaali.
TEMP_ARKISTOON