1,9 on noin puolta yksinkertaisempi kuin 2,1
Ensinnäkin 2,1 on varustettu Lucaksen surullisen kuuluisalla sähköisesti ohjatulla ruiskupumpulla joka on kyllä luotettava mutta erityisen herkkä esim. polttoaineen laadulle, esim. venäjällä tankkaajat ovat tämän saaneet tuta lompakossaan, niin ja se on tietysti erityisen kallis korjata. Kun taas 1,9:n Boschin VE20 on aika tavalla simppeli mekaaninen laite jossa ainoana elektroniikkana on ennakon säätö. Pelaa vaikka rypsiöljyllä ja jopa tykkää siitä
Isompi on myös venttiilikoneistonsa puolesta varsin monimutkainen vehje, ei niissä kyllä enempiä vikoja ole kuulunut olevan mutta monimutkainen on kuitenkin. Välijäähdytin löytyy molemmista.
Ei 2,1 huono ole missään tapauksessa, varustellumpana ja monimutkaisempana vain hiukan kalliimpi ylläpitää. Ero voi olla markinaalinen ja yksilöiden välillä voi olla enemmän eroja kuin eri moottoreiden. Kaikki on kiinni miten edellinen tai edelliset omistajat ovat autosta huolta pitäneet.
Tyypillisiä sähkövikoja on aika vähän, ehkäpä toi lämmityslaitteen moottorin ohjaus transistorit on niitä tavallisimpia. Ne on helppo vaihtaa itse ja eivät paljoa maksa, täältä palstalta löytyy ohjeet. Toisena vois mainita ne flektien ohjaus elektroniikan releet jotka joskus tuppaavat reistaamaan. Selviää releen vaihdolla.
Omassani 420-480tkm olen vaihtanut moottorin lämpöanturin, kylmäkäynnin magneettiventtiilin ja rekisterikilven valot ja pätkän johtoa. Keskuslukituksen infrapuna ei aina toimi ellei nyt viimeisen yrityksen jälkeen ole korjaantunut. Pari pystytankoa olen vaihtanut, molemmat etu ja toisen taka ja toisen alapallonivelen vaihdoin tänään katsastusmiehen kehoituksesta :'( Ohjaustehostajan paluuletku irtosi pakkasilla vanhan virheellisen korjauksen takia. Muuten on ollut perus ajovalopolttimo, tuulilasinpyyhin linjaa noi remontit.