Kirjoittaja Aihe: 508 Hybrid4 sedan on valmis  (Luettu 8934 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 Hybrid4 sedan on valmis
« Vastaus #15 : 07.02.2013, 18:41:14 »
Eikös tuo Prius PHEV ole sähköverkosta ladattava? Silloinhan ei tietenkään kuulu laskea kulutukseen sitä latausta eikä sähköverkosta auton akkuihin ladatun energian tuottaminen aiheuta mitään päästöjä. Näinhän ne viherpiiperöt opettavat.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Vs: 508 Hybrid4 sedan on valmis
« Vastaus #16 : 07.02.2013, 19:00:45 »
Joissakin hybrideissä on käytetty Li-Ion -akkuja, joiden kestoikä on käsittääkseni heikko. Ilmeisesti Peugeot käyttää NiMH-akkuja kuten Toyota, joka antaa akuille 8 vuoden epämääräisen takuun, jossa kaikki huollot on tehtävä takuun aikana merkkiliikkeessä.
Muuten olen sitä mieltä ettei näissä hybrideissä ole talousmielessä järjen hiventäkään eikä varsinkaan niillä maailmaa pelasteta. Kuka ostaa käytettynä 10 vuotta vanhan hybridin ?

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 508 Hybrid4 sedan on valmis
« Vastaus #17 : 07.02.2013, 19:26:09 »
Mielestäni hybrideissä on kyllä jotain järkeä muttei täällä pohjoisessa vaan siellä missä on lämmin ja ruuhkaisempia keskustoja.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 508 Hybrid4 sedan on valmis
« Vastaus #18 : 07.02.2013, 19:27:55 »
Peugeothan juuri tekee akkuasialle jotakin, Hybrid Air. Tosin Hyundailla tämäkin asia on varmasti jo tehty täydellisesti jo vuosikausia.
Peugeot RCZ HDI FAP

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 Hybrid4 sedan on valmis
« Vastaus #19 : 07.02.2013, 19:40:30 »
3008 Hybrid4:ssä on NiMh-akku, mutta sikäli kun sen plugin-versio koskaan tulee markkinoille, siinä ainakin oli tarkoitus olla litiumakku. Ymmärtääkseni myös RXH:n akku on jo matkan varrella vaihtunut litium-kemiaan ja 508 Hybrid4 sedanin akku olisi litiumakku. Peugeot lupaa hybridin akun kestävän 15 vuotta, mutta ei kuitenkaan anna niin pitkää takuuta sille.

Premium

  • Vieras
Vs: 508 Hybrid4 sedan on valmis
« Vastaus #20 : 07.02.2013, 21:21:04 »
Peugeothan juuri tekee akkuasialle jotakin, Hybrid Air. Tosin Hyundailla tämäkin asia on varmasti jo tehty täydellisesti jo vuosikausia.
Hyundai on lähtenyt toisella tavalla liikkeelle:
http://tinyurl.com/aquq68y
Pösön yksinoikeudeksi jäävät nämä jää kompura-autot.

New thinking, new possibilities!

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 508 Hybrid4 sedan on valmis
« Vastaus #21 : 07.02.2013, 21:26:29 »
Vetyautoprotoja on PSA:kin ollut mutta oikea-aikainen markkinoille tulo on kaiken a ja o.

antsu

  • Vieras
Vs: 508 Hybrid4 sedan on valmis
« Vastaus #22 : 07.02.2013, 21:29:57 »
Hyundai siis kopsannut PSA:n vetyauton  ???

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 508 Hybrid4 sedan on valmis
« Vastaus #23 : 07.02.2013, 21:31:33 »
Hyundai siis kopsannut PSA:n vetyauton  ???

Lopeta heti Huyndain panettelu!
Peugeot RCZ HDI FAP

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 508 Hybrid4 sedan on valmis
« Vastaus #24 : 07.02.2013, 21:32:46 »
Näin on tainnut käydä että Hyundai on ottanut vaikutteita PSA:lta mutta varmasti ihan omilla menetelmillään ja ideoillaan ovat kehittäneet ylivertaisen tuotteen?  ::)

Benkku

  • Vieras
Vs: 508 Hybrid4 sedan on valmis
« Vastaus #25 : 07.02.2013, 21:59:28 »
Mielestäni hybrideissä on kyllä jotain järkeä muttei täällä pohjoisessa vaan siellä missä on lämmin ja ruuhkaisempia keskustoja.

Start&Stop järjestelmä, ajaa noissa oloissa melkeinpä saman asian.

antsu

  • Vieras
Vs: 508 Hybrid4 sedan on valmis
« Vastaus #26 : 07.02.2013, 22:08:27 »
Jos en aivan väärin muista, on polttokenno keksitty aivan muualla kuin autoteollisuudessa. Samoin sähkömoottori.


Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 Hybrid4 sedan on valmis
« Vastaus #27 : 07.02.2013, 22:46:19 »
En ole 3008 Hybridiä testannut, mutta 508 RXH:ta koeajon kesällä Saksassa ja parikin kertaa on tullut kokeiltua Suomessa. Pääsin pelkällä sähköllä parhaimmillaan 7,2 km hidasta taajama-ajoa, jossa joutui useamman kerran lähtemään liikkeelle liikennevaloista. Tuo RXH on vaan jotenkin ristiriitainen auto, kun kokonsa puolesta se sopisi paremmin matka-ajoon kuin kaupunkeihin, mutta matka-ajossa tuosta sähkömoottorista ja akuista ei paljon iloa ole, jos ei lasketa parempaa ohituskiihtyvyyttä.

Yksi asia on kuitenkin tullut vastaan missä on ihan ylivertainen keksintö tai hybridit ylipäätään. Joidenkin yritysten työsuhdeautopolitiikka suosii "pienipäästöisiä" autoja ja tuossa kokoluokassa ja tuollaisella varustelulla yhtä pieneen normikulutukseen pääseviä autoja ei ole haitoiksi asti, etenkin kun hankintahinnallakin kuitenkin on merkitystä.

Premium

  • Vieras
Vs: 508 Hybrid4 sedan on valmis
« Vastaus #28 : 08.02.2013, 07:39:29 »
Jos en aivan väärin muista, on polttokenno keksitty aivan muualla kuin autoteollisuudessa. Samoin sähkömoottori.

Samoin kompura.

wyn

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 60
Vs: 508 Hybrid4 sedan on valmis
« Vastaus #29 : 08.02.2013, 22:11:37 »
No 'sen ottaa siten', että kyseisen härvelin akusto on mitoitettu juurikin ajosyklin mittausta silmälläpitäen - toisinsanoen normaaleissa ajosuoritteissa ei taida olla mahdollista päästä lähellekään ajosyklin yhdistettyä kulutusta.

Tai minun tapauksessani siten, että normaalissa ajosuoritteessa yhdistetyn kulutuksen lukemassa on 2,1 (?) litraa liikaa. Kuten luultavasti useimpien kehä kolmosen sisäpuolella asuvien ja muidenkin kaupunkialueiden asukkaiden tapauksessa. Eihän tuossa kukaan lupaa, että kulutus olisi tuota luokkaa jos paahtaa moottoritietä satoja kilometrejä päivässä.
Peugeot 3008 Allure Puretech 130 EAT8 -19
ex: Peugeot 3008 VTi 120 -12, Peugeot 308 VTi 120 -08, Peugeot 206 XT -03