Kirjoittaja Aihe: 406 - Kansitiiviste (HDi)  (Luettu 14994 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

autoilija_m

  • Vieras
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #30 : 15.05.2017, 00:48:46 »
Tuossa nykyisessä 406 HDi:ssä meni 400 tkm korvilla ja edellisessä sitikassa oli joku omistajista korjannut 230 tkm:ssä. Tuntuu se aika yleistä olevan.

Capricorn

  • Vieras
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #31 : 15.05.2017, 11:53:03 »
Miulla tais olla n. 430000 kun vaihdoin. Oireita oli jo viimeiset 30000km. n.300€ Maksaa hilut kansipahvinvaihtoon, jos kantta ei tarvite käyttää koneistamolla.

savonhumu

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 150
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #32 : 16.05.2017, 12:07:23 »
Nykyisestä ei oo ilmeisesti vielä vaihdettu ja ajettu ~290tkm. Edellinen olii noin 420tkm ajettu kun möin eteenpäin kunnossa ja ei ollu vaihettu tiivistettä. Ensimmäisestä 406:sta mikä mulla oli vaihdettiin kansipahvi noin 300tkm kohilla ja hukkaan meni seki kun työpaikan pihalla yks rahtari ruttas sen lunariin vähän ajan päästä :'(

Aapeli

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 283
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #33 : 04.06.2017, 21:14:13 »
...Muutoin tiiviste ja jakopää päivän homma jos on hyvä josturi ja tunkki käytettävissä.

En suinkaan epäile, ettetkö päivään vaihtaisi tuota, jos kerran kokemusta on.

Mulla oli tiivisteen vaihto muutama vuosi sitten ja silloin kyselin tarjouksia muutamasta paikasta. Yleensä arviot pyöri 15 tunnin pinnassa ja yksi oman pajan pystyyn laittanut ex-pösöasentaja lupasi kiinteästi 10 tuntiin, vaikka epäili, ettei aivan siihen aikaan pysty. Mulla meni noin 30 tuntia ilman nosturia, kun ihan vähän tein muuta siinä ohessa.

Ihan sillä vaan, ettei kukaan ensi kertaa hommaan lähtevä kuvittele, että tuon helposti päivään tekee, kuten johonkin Taunukseen.
Citroen Evasion 2.0 turbo CT -99, Citroen Xantia 2.0 16v -99, Kawasaki z650 -83, Tunturi Super Sport -83

hartsa72

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 299
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #34 : 11.06.2017, 15:59:18 »
Parissa päivässä tekee homman rauhallisesti ilman hosumista ja ilman ongelmia. Ja jos ei tartte olla työkaluja hakemassa. ;D
406 2.0 HDI 80kw -04
Ainoa heikkouteni on ääretön nopeuteni..

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #35 : 11.06.2017, 16:20:52 »
Ammattimies hyvän hanslankasrin kanssa tekee kannentiivisteen vaihdon ja jakopään uusimisen helposti päivässä.

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 974
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #36 : 12.06.2017, 14:04:15 »
Kun vaihdoin hdi:n kansitiivisteen, tein samalla venttiilityöt ja uudet hydrauliset nostimet, kampiakselin stefan, pesin kanavat kalvaimella ja painepesurilla ym. niin siinä meni n. 70 tuntia. Aikaa menee rutkasti jos käy kaikki läpi.

smy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 105
  • 407 SW 2.0 HDI aut (185tkm) 06/08
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #37 : 20.06.2017, 00:41:56 »
Itsellä tuo meni 300tkm kohdalla. Muutamassa paikassa on liikkunut huhutietoa että ongelma olisi ollut kansipultteja kiristävässä robotissa tehtaalla. Kaikkien pulttien momentti ei ole ollutkaan sama.

leikhan

  • Vieras
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #38 : 27.06.2017, 16:57:23 »
Mulla on C5 2.0 hdi, pian tulee miljoona täyteen noin 15t pitäisi vielä ajaa. Ollut taksina ja käyttöautona yhdellä omistajalla, ei ole kansiremppaa, eikä edes turboa vaihdettu, eikä muutakaan, kuin kuluvia osia vaihdettu, oisko ,että on aina jäähdytetty aina tarpeeksi, tähän on uutena asennuttu sammutusajastin, 20sekkaa niin sit vasta sammuu.

hartsa72

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 299
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #39 : 08.07.2017, 08:17:26 »
Webastolämmitys niin silloin uskoisin, että kestää hyvin. Pakkaskäynistys ja erehdyppä antaa jenkoja kylmällä koneella niin käy kannentiivisteen päälle. Hyvin on siinä turbo kestänyt. Vissiin öljynvaihdoissa ei ole laistettu ja laadukkaita öljyjä käytetty. Itellä kanssa turbo toiminut 500tkm moitteetta. Itsellä 10-max15tkm ja öljynvaihto. Nyt kun ensimmäisen kerran kuulin voimaohjelman jälkeen ulkopuolella turbon äänen niin on kyllä kivan repivä soundi siinä. Saa nähä kauanko kestää puhallin.  ;D
406 2.0 HDI 80kw -04
Ainoa heikkouteni on ääretön nopeuteni..

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #40 : 09.07.2017, 10:12:18 »
Ajotapa vaikuttaa paljon kansitiivisteen kestoon. Lähtiessä antaa hetken käydä tyhjäkäyntiä, pysäytettäessä antaa käydä jotta lämpö tasaantuu ja ehkä pahinta myrkkyä on jos laskettelee alamäkiä vapaalla matka-ajossa. Aikoinaan, markka-aikaan,sanottiin että jos heittää alamäessä vapaalle on kuin heittäisi satasen ikkunasta ulos.

savonhumu

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 150
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #41 : 10.08.2017, 18:28:46 »
Ei se aina tuokaan auta. kerkesin ajaa tällä nykysellä hodarilla noin 60tkm ja just kun tuli 300tkm mittariin alko oireilemaan kannentiivistettä :( Itellä ollu tapana lyhyt jäähdytys ajon jälkeen ja lähtiessä köröttelen pihatien vajaan kilometrin rauhallisesti. Siltikin tuo vaiva vaan tuli ja tämä on jo toinen tiivistevikainen mulla. Välissä oli yks johon en tiivistettä joutunu uusimaan. Asuntovaunua on vedetty kaikilla kolmella ja sillon on kyllä öljynlämpömittarrikin isommalla asteikolla menossa. Nestelämpö on aina ollut sama ilman vaunua ja vaunun kanssa. Vetohommissa jäähdytän konetta pysähdyttäessä niin kauan että öljynlämpö on vähintään normitasolla. Tämä tarkoittaa 5-10 minuutin käyttöä. öljynlämpömittari kipuaa pitemmällä siirtymätaipaleella 140*c edelliseen viivaan eli noin viivavälin verran normia ylemmä..

Onneks normiajossa ei vielä vaivaa kovin pahasti vaikka vaunun kanssa tuntu jossainkohtaa että pääseekä tällä kotia asti. Nestettä piti lisätä aika taajaan ja koittaa ihan sievästi pintakaasulla vedellä. Tosiaan viimesen 500km lomareissun paluumatkasta oli kovastikkin painetta vesipuolella ja sitä enne tultiin reilu 3500km ilman murhetta. Nyt kun on pari työmatkaa takana ilman vaunua niin tuon kanssa pärjää mutta ylimäärästä painetta kertyy pikkuhiljaa ja vaikka kylmänä aukasee paisarin korkkia niin tösähtää jonkinverran(ylävesiletku ei oo kova mutta paineellinen kuitenki) ja nestettä turskahtaa melkeen aina ulos samalla. Nesteen pinta vaihtelee myös paisarissa eli välillä on ihan piripinnassa ja välillä vajaatäytöllä. Kone ei oo keittäny tai lämmenny ainakaan niin että ois mittaristosta tai muuten fyysisesti sitä havainnu saatikka että olis poltellu stoppia..

Ei kait se auta kun kahtoo sopiva rako ja ruveta purkaan yläkerta pöydälle koneesta ???
Korkeepainepumpun arvelin huoltaa samalla kun mehii hiukan naftaa joskus sieltä ja se paineaturi tmv mihin tulee se pieni sähköliitin kiinni siinä pumpun päädyssä kiinnostas kans vaihtaa. Kellään hajua mistä nuita tiivsteitä sun muita osia pumppuun sais?

hartsa72

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 299
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #42 : 10.08.2017, 21:21:39 »
Korkeepainepumpun arvelin huoltaa samalla kun mehii hiukan naftaa joskus sieltä ja se paineaturi tmv mihin tulee se pieni sähköliitin kiinni siinä pumpun päädyssä kiinnostas kans vaihtaa. Kellään hajua mistä nuita tiivsteitä sun muita osia pumppuun sais?

kolmannen männän deaktivointi solenoidia tarkoitat. Tuskin tiiviste/ tiivisteet paljoa maksaa edes marmorilla mutta ite solenoidilla onkin hintahaarukkaa. Itselle se maksoi 250 €. Ebaysta lienee ihan kohtuu hintaisia ja laatuerojakin vissiin piisaa. Numerosarjalla kahteltava oikeaa. Aattelitko pumpun huollattaa ihan liikkeessä vai vaihtopumppua tai jopa ite? Mulla jäi suutinhuollosta hyvä maku Räisäseltä Kuopiosta. Tai oli just vaihtunut Vianorin alaisuuteen silloin.
406 2.0 HDI 80kw -04
Ainoa heikkouteni on ääretön nopeuteni..

savonhumu

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 150
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #43 : 10.08.2017, 22:16:53 »
http://www.ebay.com/itm/Common-Rail-Fuel-Pump-Pressure-Regulator-For-Citroen-Peugeot-2-0-HDi-0281002493-/301118396880?epid=1109352327&hash=item461c0e19d0:g:MIAAAOSwPhdU06fa&vxp=mtr

Tätä osaa meinaan ja kyllä se johonkin painehommaan minusta liittyy

Oiskoon tässä tiivisteet

http://www.ebay.com/itm/For-Bosch-Common-Rail-Diesel-Fuel-Pump-High-Pressure-Repair-Kit-Seal-CP1-Peugeot-/222551055035?epid=1193201395&hash=item33d1139abb:g:CycAAOSwJQdXBPoc&vxp=mtr

Onkos tätä muulla kun bossin pumpulla? on niin lähmässä joka paikka tuolla että töitä joutuu tekemään jos jotakin tyyppikilpiä ehtii kun ei ees tiiä mistäkohtaa pitäs putsia :D

tässä oikee ohje ? https://www.youtube.com/watch?v=Krrij6jfimY

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #44 : 11.08.2017, 17:56:17 »
Tuo linkin takana oleva anturi on juurikin siihen pumpun persukseen tuleva anturi mutta se ei ole kolmosmännän aktivointianturi, se on siinä pumpun päällä. Tuo linkissä oleva anturi kannattaa ensin puhdistaa ellei mitään erikoisia vikoja ole. Se aiheuttaa ainakin jälkikäyntiä sammutettaessa, vikavalo syttyy mutta sammuu muutaman startin jälkeen, muuten moottori toimii normaalisti.