Kirjoittaja Aihe: 607 - Etujoustintukien yläkääntölaakerien vaihto  (Luettu 5485 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - Etujoustintukien yläkääntölaakerien vaihto
« Vastaus #15 : 31.10.2017, 22:41:39 »
Auto: 2005 607 2,7 V6 HDi (DT17, automaatti).

Laakerit takertelee molemmin puolin. Viikonloppuna iskareiden irrottamista tiedossa siis. Muistaako joku minkä kokonen tuo vetarin pultti on? Tietäis kattoo, että varmasti löytyy oikeen kokonen hylsy hommaan.

Vaihdoin keväällä 605:een (lähes identtinen alusta) yläkääntölaakerit "knutarin tyylillä" eli jousia puristamalla mitään alhaalta purkamatta. Oli varsin helppo ja nopea homma ja suosittelen ehdottomasti tekemään noin. Bilteman jousipuristimet hoitivat homman hyvin.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

AJH63

  • Vieras
Vs: 607 - Etujoustintukien yläkääntölaakerien vaihto
« Vastaus #16 : 01.11.2017, 09:26:09 »
Samoin, onneksi myös näin knutarin neuvon; vain koiranluu irti ja rautakanki sinne väliin, jotta sai tilaa painamalla. Sinnehän se SKF meni, hiki kyllä tuli otsalle.
Vanhasta laakerista ei ollut kuin kuoret jäljellä, haulit häipyneet hyvän aikaa sitten.  Tokmannin halvat puristimet ihan OK.

jopeli

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 266
Vs: 607 - Etujoustintukien yläkääntölaakerien vaihto
« Vastaus #17 : 01.11.2017, 13:06:31 »
Suunnitelmissa on kyllä mennä ihan pidemmän kaavan mukaan ja vaihtaa samalla alapallot, raidetangonpäät ja koiranluut. Kuskin puolelta alapalloki väljä. Koiranluut suosiolla samalla, kun suuri mahollisuus, että saa rälläköidä pultit halki. Sai Saksasta tilattua Lemförderin palikat tosi edukkaasti ja SKF:n jousilaakerit. Briteistä sai parilla kympillä PSA: pallonivelhylsysarjan. Tuli vahingossa ostettua vielä kaks hylsysarjaa. Onpahan ainaki varalla, jos menee yks rikki.

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - Etujoustintukien yläkääntölaakerien vaihto
« Vastaus #18 : 01.11.2017, 13:37:51 »
Samoin, onneksi myös näin knutarin neuvon; vain koiranluu irti ja rautakanki sinne väliin, jotta sai tilaa painamalla. Sinnehän se SKF meni, hiki kyllä tuli otsalle.
Vanhasta laakerista ei ollut kuin kuoret jäljellä, haulit häipyneet hyvän aikaa sitten.  Tokmannin halvat puristimet ihan OK.

En ottanut koiranluutakaan irti, mutta nostin koko etupään pukeille. Ei tullut hiki ja homma oli paljon helpompi kuin odotin. Suurin riesa oli putsata ruosteiset laakerinjämät pois. No olihan tuo 605 jo 18-vuotias ja ensimmäistä kertaa vaihdettiin siitä ko. laakerit. Sen enempää 605:stä kuin 607:sta ei ole tarvinut vaihtaa kertaakaan koiranluita, alapalloniveliä tai yleensäkään alustanosia lukuunottamatta noita yläkääntölaakereita ja yhtä raidetangon päätä.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 607 - Etujoustintukien yläkääntölaakerien vaihto
« Vastaus #19 : 01.11.2017, 14:43:35 »
En kanssa ole milloinkaan joutunut vaihtamaan nilviäisiä 605 tai 607 autoihini, vanhempi oli meillä 5 vuotta ja uudempi vajaa 2 vuotta.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307