Auto: 2006 307 SW 2,0 (EW10A, BE4R).
COMMERCIAL MARQUE/COMPONENT TYPE PEUGEOT
VEHICLE FAMILY 307 RESTYLING
ENGINE EW10A INJECTION
TRANSMISSION BVM5
GEARBOX (CHARACTERISTICS) GEARBOX BE4 S
ENGINE (TYPE) EW/DW
TRANSMISSION BVM5
GEARBOX (CHARACTERISTICS) GEARBOX BE4 S
FINAL DRIVE RATIO REAR AXLE HYPOID GEARSET 19 X 77
GEARBOX TYPE (TYPE APPROVAL) GEARBOX BE4/5 S TYPE
DIFFERENTIAL (GEARBOX) DIFFERENTIAL 84
GEARBOX TYPE GEARBOX BE4R
_____________
Hei,
Taustaa: Laatikosta kuuluu vedolla hieman hinkkaavaa ääntä eli taitaa olla laakerit sieltä huonona. Jonkun verran ääni vaihtelee esim kelien/pakkasten mukaan. Myös vienoinen "vihellys" kuuluu. Pakkia saa joskus houkutella toisen vaihteen kautta päälle. Öljyt on vaihdettu, olikos pääakselin mutteria kirrattu. Peugeotti jäänee kolmosautoksi, niin ehtisi ajan kanssa uusia laatikkoon laakerit ja stefat, kun ei netistä näytä pahan hintaisia settejä olevan. Kotitarvemekaanikko olen ilman alan koulutusta enkä laatikkoa ole koskaan purkanut, joten hieman mietityttää, että alkaisiko ollenkaan tekemään vai ajaisi niin kauan kuin kestää.
Mistähän tuo pakin ajottainen takeltelu johtuu?
Mistähän saisi jonkunlaiset ohjeet laatikon purkamiseen ja kasaamiseen, ja vielä momentit, välykset ja säädöt yms.?
-Mikko