Kirjoittaja Aihe: 406 - Konepellin ruoste  (Luettu 48045 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #60 : 04.05.2009, 15:34:36 »
Palaan asiaan, kun tiedän tuomion. Kuvia voin ottaa, kunhan saan käsiini uuden kameran. Vanhan joku dementoitunut toope oli jättänyt pappiksen etupyörän alle salkkuun - ja ajoi vielä yli ihmetellen töyssyä :-[.
;D ;D ;D

AntonS

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #61 : 24.09.2009, 17:29:25 »
Auto: 2004 406 GW Exclusive 2,0 (156 000 km).

Olen kuullut, että konepellin etureunan ruostuminen sisäpuolelta on ollut ongelmana vanhemmissa Pug`eissa. On näköjään viimeisimmässäkin vuosikerrassa samaa vikaa. Mikä on tämän mallin koritakuu? Miten on korjattu?

Harmittaa, olin ajatellut pitää tämän auton sen elinkaaren loppuun saakka. >:( Auttavista tiedoista kiitos! P.s. muutoin auto pelaa kuin sveitsiläinen kello, mitä nyt takajarrujen täysremontti.

vmikkoj

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #62 : 24.09.2009, 19:57:53 »
Palaan asiaan, kun tiedän tuomion. Kuvia voin ottaa, kunhan saan käsiini uuden kameran. Vanhan joku dementoitunut toope oli jättänyt pappiksen etupyörän alle salkkuun - ja ajoi vielä yli ihmetellen töyssyä :-[.

Niin, tota - ei sieltä Automaasta mitään vastausta tiedusteluuni sauman ruostumisen kuulumisesta takuuseen koskaan tullut :(. Eli  risunippu tällä kertaa Raision asiakaspalvelulle >:(.

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #63 : 24.09.2009, 20:11:28 »
Tuo oli kyllä odotettavissakin. :(
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

artsi

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #64 : 24.09.2009, 20:28:43 »
Toisaalta, ei se ota, jos ei annakaan. Eli laittamaan vaan asia vireille merkkiliikkeen kautta.

PeikkoMuumi

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #65 : 24.09.2009, 21:05:44 »
Auto: 2003 406 3,0 V6 Executive.

Menin paikalliseen merkkihuoltoon ja näytin konepellistä alkanutta "ruostetta". Maali oli kupruillut hyvin vähän, mutta kuitenkaan se ei ollut virheetön. Liike otti maahantuojaan yhteyttä, jolta tuli ohjeet konepellin vaihdosta. Takuuseen meni koko homma.

pastirol

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #66 : 24.09.2009, 21:16:17 »
Kunpa edellinen omistaja olisi tehnyt tuon minun autolleni  :-\
Auto täyttää kohta 10v ja konepellin reuna on kohta puhkiruostunut. Luulisi että tuo olisi voitu korjata muutama vuosi sitten.

Pitäis jaksaa ottaa ruosteet pois, paikata reikä ja maalata paikkamaalilla.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #67 : 24.09.2009, 22:26:56 »
Ylivieskan Viescarilla ottivat kuvia huhtikuussa, ei oo kuulunu mitään. Pitänee kysellä niiden perään tai esitellä Pörhöllä sama asia.

Konepelti sentään on irrallinen osa autoa ja sen saa helposti vaihdettua joten siinä mielessä, jos ruostetta on niin konepelti on parhaita paikkoja. Tietenkin se maksaa, jos itse pitää korjauttaa ja hyvän korjaamon löytäminen saattaa olla oma lukunsa.
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

tth

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #68 : 24.09.2009, 22:49:07 »
Auto täyttää kohta 10v ja konepellin reuna on kohta puhkiruostunut. Luulisi että tuo olisi voitu korjata muutama vuosi sitten.
Pitäis jaksaa ottaa ruosteet pois, paikata reikä ja maalata paikkamaalilla.

Sama ikäluokka ja sama remppa olisi edessä. Puhki se nyt ei vielä mistään ole, mutta yleensä kun alkaa hiomaan niin sitä löytää mukavia ylläreitä... Saumaus on irronnut reilun kolmanneksen matkalta ja myös ulkopuolella on kiveniskuista lähteneitä ruostepaikkoja. Katsotaan nyt mitä sille tulee tehdyksi ja kuinka pian. Paikkamaalit sentään sain jo hommatuksi  :D

Samalla rupeamalla voisi korjata kiveniskemäalueen takalokareiden etureunan alaosasta ennen kuin sinkityskin katoaa, ja muutama naarmukin olisi. Vaalean pohjamaalin ansiosta kaikki naarmut ja kolhut suorastaan loistavat.

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 057
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #69 : 25.09.2009, 08:32:25 »
Nämä ruoste ongelmat taitaa kaikki olla uudemmassa korimallissa? Onkohan saumausta muutettu vai onko siitä pellin etureunasta tehty "ylipitkä" jolloin se elää liikaa?

Jallupoika

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #70 : 25.09.2009, 10:41:34 »
Taitaa se saumausmassa olla epäonnistunut, kun irtoaa ja päästää vedet väliin. Omassa kanssa iloinen ruoste raita sauman vieressä, en oo jaksanu sen kaa stressata kun en takuuseenkaan saanu. Ei vielä kuitenkaan tuu ruosteet päällipeltiin ja näkyville.

Rattle

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #71 : 25.09.2009, 10:48:43 »
Massaus on kyllä heikko. Ja näyttää siltä että ilma jää konepellin etuosan alle pyörimään ajettaessa (ehkä tämä selittäisi myös tyypillisen valojen huurtumisongelman?). Talvella jatkuva suola/hiekka puhallus konepellin alla pahentaa tätä ruostumista aika tavalla.

Rattle

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #72 : 25.09.2009, 10:56:15 »
Sanottakoon vielä sekin, että keväällä etsiessäni käytettyä 406:sta uudeksi menopeliksi koeajoin n. 12 eri 406 pösöä. Ja jokaisessa oli sama konepellin ruostuminen jo käynnissä, osa jo todella pahan näköisiä. Kaikki siis facelift malleja. Eli jos jokin ongelma voidaan lukea tyyppiviaksi, niin se on ehdottomasti tämä.

Sam_406

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #73 : 28.09.2009, 22:36:26 »
Kyllä se ruoste yleensä lähtee kiveniskemistä, jos sinkille asti pääsee, kyllä se sinkkikin pois kuluu ja sitten alkaa pösö näyttämään vanhalta ''jaappaninpoijjalta''. Ja toinen asia on tietysti se, että kannattaa pestä ja vahata huolellisesti ja säännöllisesti ja paikata kiveniskemät ym. kolhut ja naarmut. Itsellänikin oli ostaessa omassa pugissa kiveniskemiä ja vasemman puolen ovien sisäpuolella alareunassa ruostetta. Hioin ne pellille ja sinkkimaalikerrospäälle ja uusi maalikerros, eikä kovin äkkiä enää huomaa, että olisi pintaruostetta ollut. Siinä ei ollut vaan edellinen omistaja viitsinyt kunnolla puunailla oven alareunoja, itse puunaan ne aina, muuten suolakura tekee tehtävänsä ;)

pastirol

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #74 : 28.09.2009, 22:39:27 »
Kyllä toi facelift-malli ruostuu sisältäpäin. Maali on ainoa mikä on ehjää, mutta sekin kuprulla.