Kirjoittaja Aihe: 605 - Vikakoodien lukeminen (V6)  (Luettu 3447 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tero

  • Vieras
605 - Vikakoodien lukeminen (V6)
« : 24.04.2005, 21:01:04 »
Tarvitsisi käyntihäiriöiden takia ensimmäisenä tarkistaa vikamuisti. Onko joku tehnyt kytkennän vikakoodien lukemista varten? 605 SR 3.0V6 -91,Siemens-Bendix Fenix 3B. En ole löytänyt ohjeita 605:lle, mutta XM:ssä on se sama kone johon löytyy ohjeita vastus-diodi-kytkinhässäkälle ja vikakooditkin:

http://cit-faq.de/faqforum/beitraege/codes/codes.htm

Pitääkö nämä sitikan tiedot paikkaansa? Erona on ainakin se, että tuolla sivulla kuvan mukaan XM:n liittimeen tulee vain yksi johto, mutta omassa on 4 johtoa (luultavasti 2 signaalia + kaksi maata?)

Benkku

  • Vieras
Vs: 605 - Vikakoodien lukeminen (V6)
« Vastaus #1 : 25.04.2005, 00:31:07 »
Vihreän (AMP Junior Timer) liittimen pinni no 2.

Tero

  • Vieras
Vs: 605 - Vikakoodien lukeminen (V6)
« Vastaus #2 : 27.04.2005, 00:49:51 »
Jep, kiitoksia avusta.

Luku onnistui, mutta näytti olevan muisti tyhjä vaikka auto pomppii kuin kenguru tasakaasulla, se tuttu nykiminen tasakaasun-moottorijarrutuksen välissä.

Benkku

  • Vieras
Vs: 605 - Vikakoodien lukeminen (V6)
« Vastaus #3 : 27.04.2005, 07:28:48 »
<Lainaus>
... se tuttu nykiminen tasakaasun-moottorijarrutuksen välissä.
</Lainaus>

Ai tuttu, no ei ole omani (vielä) nykinyt, mutta tiedän yksilöitä jossa tuota on esiintynyt.
 
Vian ollessa toimilaitteessa (lisäilmaluisti), tai vaikkapa jäähdytysnesteen lämpötilan anturin 'hieman virheellisessä arvossa suhteessa oikeaan jäähdytysnesteen lämpötilaan) ei vikakoodia tallennu, kuten ei myöskään mahdollisesta ilmavuodosta imupuolella (esim. MAP-anturin letku).

Tarkkailepa millaisessa tilanteessa ja esim. mikä on jäähdytysnesteen lämpötila (yli 90 ?) moottorin nykiessä.

El Capitan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 374
Vs: 605 - Vikakoodien lukeminen (V6)
« Vastaus #4 : 04.04.2007, 07:41:13 »
Auto: 1992 605 SR 3.0.

Luin tuossa vikakoodit koodilistan avulla jonka netistä tulostin. lista nyt ei ollut täysin 605:selle tarkoitettu vaan olikohan se jokin kasiventtiilinen 1.8. No kuitenkin; vikakoodit löytyivät bensapumpusta ja ja ilman lämpötilan anturista. Bensapumppuhan tuohon on vaihdettu, joten se oli vain jäänyt kuittaamatta. Mutta mitäs tuo lämpötilan anturi tarkoittaa? Jotain ruiskun antureita kenties?

Toinen kysymys: Pitäisikö automaatti-ilmastoinnin löytyä myöskin lukemalla vikakoodit. Listassa ei ollut mainintaa ilmastoinnista. Kun ilmastointini vilkuttaa huollon tarvetta vaikka se on huollettu ja täysin toimiva...
Nykyiset
Peugeot 308 SW Allure Pack Launch Edition, 2008 Allure Pack Motion & 304
Entiset:
308 Allure, 406 SV 3.0, 305 GL, 305 GR, 309 GR, 505 GTI, 605 SLI, 605 SR 3.0, 305 Cristal, 306 XT, 807 ST

Benkku

  • Vieras
Vs: 605 - Vikakoodien lukeminen (V6)
« Vastaus #5 : 05.04.2007, 03:34:37 »
Luin tuossa vikakoodit koodilistan avulla jonka netistä tulostin. lista nyt ei ollut täysin 605:selle tarkoitettu vaan olikohan se jokin kasiventtiilinen 1.8. No kuitenkin; vikakoodit löytyivät bensapumpusta ja ja ilman lämpötilan anturista. Bensapumppuhan tuohon on vaihdettu, joten se oli vain jäänyt kuittaamatta. Mutta mitäs tuo lämpötilan anturi tarkoittaa? Jotain ruiskun antureita kenties?

Toinen kysymys: Pitäisikö automaatti-ilmastoinnin löytyä myöskin lukemalla vikakoodit. Listassa ei ollut mainintaa ilmastoinnista. Kun ilmastointini vilkuttaa huollon tarvetta vaikka se on huollettu ja täysin toimiva...

Tokihan ilmastoinnille on oma diagnostiikkapistoke, ilmeisesti siis lämpötilanäytön desimaalipiste vilkuttaa kaksi kertaa ?

Vanhalla foorumilla oli kattava topicci 605 mallin vilkkukoodi diagnosoinnista/toimilaite testauskoodeista. Googlettamalla saattaisi vielä löytyä ?

<clip>
Mutta mitäs tuo lämpötilan anturi tarkoittaa? Jotain ruiskun antureita kenties?
</clip>

Kyllä, kyseessä lienee moottorin imu-ilman lämpötila-anturi -> siis mikäli anturikoodi tulostui vihreästä (=moottorinohjain) pistokkeesta.

El Capitan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 374
Vs: 605 - Vikakoodien lukeminen (V6)
« Vastaus #6 : 05.04.2007, 09:07:47 »
Tuo ilmastoinnin näyttö vilkuttaa service valoa koko ajan. Missähän tuo ilmastoinnin diagnostiikkapistoke saattaisi olla? Mutta toimii kyllä moitteetta, ja aineet on pysyneet sisällä...

Kyllä kyseessä on se vihreä pistoke.
Nykyiset
Peugeot 308 SW Allure Pack Launch Edition, 2008 Allure Pack Motion & 304
Entiset:
308 Allure, 406 SV 3.0, 305 GL, 305 GR, 309 GR, 505 GTI, 605 SLI, 605 SR 3.0, 305 Cristal, 306 XT, 807 ST

Benkku

  • Vieras
Vs: 605 - Vikakoodien lukeminen (V6)
« Vastaus #7 : 05.04.2007, 12:08:22 »
Vanhemmissa ilmastoinnin testipistoke (ruskea 2-napainen junior timer liitin) sijaitsee samassa paneelissa ohjainlaatikon kyljessä, jossa kaikki muutkin testipistokkeet sijoitettuna.



El Capitan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 374
Vs: 605 - Vikakoodien lukeminen (V6)
« Vastaus #8 : 05.04.2007, 12:57:29 »
kiitos tiedosta, täytyypä tutkia kyseinen pistoke. Unohtui mainita että Diavia on ilmastoinnin valmistaja. Toimiikohan ilmastoinnin kuittaus samalla tavalla kuin muidenkin vikakoodien haku?
Nykyiset
Peugeot 308 SW Allure Pack Launch Edition, 2008 Allure Pack Motion & 304
Entiset:
308 Allure, 406 SV 3.0, 305 GL, 305 GR, 309 GR, 505 GTI, 605 SLI, 605 SR 3.0, 305 Cristal, 306 XT, 807 ST

Benkku

  • Vieras
Vs: 605 - Vikakoodien lukeminen (V6)
« Vastaus #9 : 05.04.2007, 13:20:09 »
Unohtui mainita...

Niinpä :(

Lainaus
Toimiikohan ilmastoinnin kuittaus samalla tavalla kuin muidenkin vikakoodien haku?

Ei, eikä jälkiasenteisesta PSA proseduurein pysty lukemaan vikakoodeja.


Benkku

  • Vieras
Vs: 605 - Vikakoodien lukeminen (V6)
« Vastaus #10 : 06.04.2007, 13:58:24 »
Sen vihreän liittimen vieressä(josta vikakoodit luin) on myös harmaa liitin, mihin tarkoitukseen tuo on?

Harmaa on ABS jarrujärjestelmän diagnostiikkaliitin.