Jaa hivenen lipsahti. Olikos tuossa huoltoväli 30 tkm tai 1 vuosi? Ajallisesti 25 % pitkänä ja kilometritkin yli 4 tkm pitkänä.
Vaikka tuskin mitenkään liittyy ketjun kohtaloon, niin jos auto valittaa öljyn määrästä, niin sen luulisi jo hälyttävän, vaikka kuinka oma tulkinta öljytikusta olisi, että sitä on riittävästi. Eikös tuossa ole edelleen se hyvin vaikeasti luettava öljytikku, josta ei meinaa saada selkoa?
Jotenkin en usko, että ketju olisi hypännyt, vaan että se on vaan niin venynyt, että jako on pahasti pois kohdaltaan. Eikö tuon sitten ole mitään oireita esittänyt aiemmin vai eikö sitä ole poljettu sen vertaa, että tehon puute olisi käynyt ilmi. Se on kuitenkin normaali oire, kun auto menee "nilkuta kotiin" -tilaan jaon ollessa tarpeeksi pielessä. Sitä en tosin ymmärrä, että miksi moottorin vikavalo ei voi syttyä siinä vaiheessa. Se ohjaisi hoitoon ajoissa, eikä vasta sitten, kun tuho on perusteellinen. Onko tuo sitten normaalia. Valitettavasti näiden moottoreiden kohdalla on.
Odotan mielenkiinnolla miten tämä tapaus etenee. Saattaa olla myyjän, maahantuoja ja valmistajan vastaantulo kustannuksissa aika heikkoa, kun on tuo huolto päästetty noin pitkäksi.