Kirjoittaja Aihe: 407 - Virheilmoitus "Engine management system faulty"  (Luettu 25142 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 057
Vs: 407 - Virheilmoitus "Engine management system faulty"
« Vastaus #15 : 08.01.2011, 11:56:25 »
Juu, yksi niitä nerokkaita 407:n vikoja. Lämpöanturi vuotaa niin että järjestelmän paine pääsee johtimen liittimeen ja liitin on niin tiivis että paine pääsee vielä johtoihinkin. No johtokin on niin tiivis että kuljettaa jäähdytysnesteen johdon toiseen päähän siis Ecuun.

Toivottavasti kaikki on kampanjana korjattu.

Arto77

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Engine management system faulty"
« Vastaus #16 : 08.01.2011, 13:39:44 »
Eli vaihtoehtoja halpa ja kallis  ???. Nyt sulattelu menossa, jospa vika häviäisi sillä. Saakohan tuon kampanjahomman selvitettyä huollosta, että onko tehty? Ja, jos ei satu olemaan, niin mahtaako saada enään tuohon kampanjaan ilman maksumieheksi joutumista, ja varsinkin, jos sattuu tuo ecu jo särkynyt tuon asian johdosta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Virheilmoitus "Engine management system faulty"
« Vastaus #17 : 08.01.2011, 21:17:34 »
Juu, yksi niitä nerokkaita 407:n vikoja. Lämpöanturi vuotaa niin että järjestelmän paine pääsee johtimen liittimeen ja liitin on niin tiivis että paine pääsee vielä johtoihinkin. No johtokin on niin tiivis että kuljettaa jäähdytysnesteen johdon toiseen päähän siis Ecuun.

Toivottavasti kaikki on kampanjana korjattu.

Olisiko mahdollista tarkentaa, minkä värinen anturin liitin, missä kohdin autoa, tietty moottorityyppi?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 407 - Virheilmoitus "Engine management system faulty"
« Vastaus #18 : 08.01.2011, 21:48:16 »
Ainakin näitä kampanjana on vaihdettu 1,8l 2,0l ja 2,2l. Merkkiliikkeen koneelta näkyi, että esim. omaan 2,2l coupeen kampanjana vaihdettu tuo anturin tiiviste. Ehkä euron osa.

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Engine management system faulty"
« Vastaus #19 : 09.01.2011, 01:51:31 »
Olisiko mahdollista tarkentaa, minkä värinen anturin liitin, missä kohdin autoa, tietty moottorityyppi?

Tarkennetaan, asiasta löytyy haulla tietoa. Moottorityyppi EW, sylinteritilavuudesta riippumatta.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=33706.0

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Virheilmoitus "Engine management system faulty"
« Vastaus #20 : 09.01.2011, 09:40:08 »
Tattis, taas moottoreiden V6-leiri pääsi säikähdyksellä ;D
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Virheilmoitus "Engine management system faulty"
« Vastaus #21 : 09.01.2011, 21:34:48 »
Taas vai tällä kertaa?  ;)
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Virheilmoitus "Engine management system faulty"
« Vastaus #22 : 09.01.2011, 22:25:45 »
Tällä kertaa, sillä sytkypuolat ja lamda-anturit ovat lähes bulkkitavaraa (kun on kuusi ja neljä). Uusin tieto aiheeseen on, että erään 407SWn jakopää olisi ollut hampaan pielessä ja virheilmoitus olisi ollut jokin nokka-akselien ajoitukseen liittyvä. Auto ei herjannut, vaan huollossa huomasivat. Moottorina V6  ;)
Katselin liikkeessä auton huoltokirjaa ja sinne oli kirjattu jakopään remmin vaihto 30000 km välein. Management by per**les asentajan/valvojan mokalle!
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Arto77

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Engine management system faulty"
« Vastaus #23 : 10.01.2011, 09:08:12 »
No niin, autoa sulateltu sisätilanlämppärillä konepellin alta muutama tunti. Seurasi seuraavaa, vika hävisi, mutta merkkivalo ja vikailmoitus jäi...sekin hävisi yllättäin vasta noin 5 käynnistyskerran jälkeen seuraavana päivänä itse vian katoamisesta. Eli ilmeisesti kaasuläppä oli jäätynyt.

Samalla kun tuota sulattelin ja tutkin konehuonetta, huomasin että jäähdytysneste oli vajunut ja sitä löytyi moottorin lohkon päältä. Kohta jossa sitä oli aika reilusti on siinä termostaatin alla. Tarkistettu, että ei ainakaan termostaatin tiivisteestä vuoda, joten voisiko olla juurikin se lämpötilananturin tiiviste? Tuo anturin paikka kun edelleenkin mysteeri missä sijaitsee.

Eli käytävä merkkihuollossa tuota huoltohistoriaa selvittelemässä, onko kyseistä hommaa tehty (ilmeisesti ei) ja toivoa, että vuoto johtuu juurikin siitä, eikä ole mitään muuta ainakaan vakavampaa. ???

mika

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Engine management system faulty"
« Vastaus #24 : 10.01.2011, 11:42:51 »
Omassa 2 litrasessa, (en usko että paljon 1.8 eroaa tuossa kohtaa) se anturi on termosraatinkotelossa, vihreä, näkyy huonosti johtonipun takaa, kyllä sen huomaa jos on vuotanu, siihen on kertynyt jotain kuivempaa staffinkia jäähdytinnesteestä siihen anturin ympärille. Helppo vaihtaa tiiviste itse, joskin ahdas. http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=26349.0oO
« Viimeksi muokattu: 10.01.2011, 11:49:00 kirjoittanut mika »

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Virheilmoitus "Engine management system faulty"
« Vastaus #25 : 10.01.2011, 12:46:02 »
....Eli käytävä merkkihuollossa tuota huoltohistoriaa selvittelemässä, onko kyseistä hommaa tehty (ilmeisesti ei) ja toivoa, että vuoto johtuu juurikin siitä, eikä ole mitään muuta ainakaan vakavampaa. ???

En halua turhia pelotella, mutta ei varmaankaan olisi huono idea tarkistaa että ECU-laatikossa ei ole jälkiä vedestä/jäähdytysnesteestä, ainakin jos anturin tiiviste on vuotanut.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Engine management system faulty"
« Vastaus #26 : 10.01.2011, 14:55:27 »
Omassa 2 litrasessa, (en usko että paljon 1.8 eroaa tuossa kohtaa) se anturi on termosraatinkotelossa...

Kyllä, anturi sijaitsee termostaattikotelossa, kaikissa (1.8/2.0/2.2) EW-moottoreissa.

Arto77

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Engine management system faulty"
« Vastaus #27 : 10.01.2011, 18:00:39 »
En halua turhia pelotella, mutta ei varmaankaan olisi huono idea tarkistaa että ECU-laatikossa ei ole jälkiä vedestä/jäähdytysnesteestä, ainakin jos anturin tiiviste on vuotanut.
Pelottelit jo. Vika uusiutui. Aivan samat oireet kuin aiemmin, paitsi keli nyt plussan puolella, joten tuskin on jäätymis ongelma. Pikkuhiljaa alkaa kyrsiä ja kunnolla >:(

Tarkastin tuon sähkökotelon, jossa ecu ilmeisesti sijaitsee ::). Siellä ei mitään havaintoa vuodosta.

Ja vielä tyhmä kysymys tuosta anturista. Eli tarviiko termostaattikoteloa käyttää auki, jos meinaa tiivisteen vaihtaa, kun siinä kotelossahan on ulkopuolella liittimen paikka, johon tulee 2-johtoinen kaapeli. Eli tarkoitetaanko tuolla anturilla juurikin tuota kyseistä kohtaa.

Ai niin vaihdoin syksyllä tuon termostaatin, eli koko kotelon. Silloin tarvikeliike tarjosi sellaista mallia, jossa ei ollut tuota liitintä, vaikka alkuperäisessä oli. Voisko olla tuo malli muuttunut kesken 06 vuosimallien??

En tiedä ottaako kukaan enää tästä selvää. Osaisi edes kuvan tänne laittaa niin auttaisi. :-[

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 407 - Virheilmoitus "Engine management system faulty"
« Vastaus #28 : 10.01.2011, 18:24:56 »
Tarkastin tuon sähkökotelon, jossa ecu ilmeisesti sijaitsee ::). Siellä ei mitään havaintoa vuodosta.

Sinun pitää ottaa se liitin ECU:lta irti, ja katsoa sinne liittimen sisään. Jos se vuotaa johdineristeen sisällä sitä nestettä, niin sehän päätyy sinne liittimen sisälle ja siitä liittimen läpi kai ECU:n sisälle.

mika

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Engine management system faulty"
« Vastaus #29 : 10.01.2011, 19:50:54 »
Ei tarvitse termarinkoteloa avata, se anturi on juurikin se mihin tulee kaksi johdinta. Sellasella sokalla anturi muistaakseni kiinni, liittimen välistä kurkkaa niin siellä pitäis anturin väri, vihreä näkyä. Tulee pari kahvikupillista nestettä ulos siitä reijästä, ei auheuta edes ilmaus toimenpiteitä.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2011, 19:55:06 kirjoittanut mika »