Kirjoittaja Aihe: 508 - Bugit  (Luettu 12369 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 261
508 - Bugit
« : 10.07.2011, 10:20:29 »
Onko ilmennyt mitään erityisiä bugeja autoissa, joista olisi syytä osata huomauttaa käyttöönottohuoltoon, jotta ei tarvitsisi heti uudelleen ajella pajalle?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 529
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #1 : 10.07.2011, 11:45:32 »
Puskuriaukkoon kannattaa laittaa verkko maskin taakse. Ötökät tukkii ja kivet mahdollisesti takoo lauhduttimen kennon mukavaan kuntoon. Vastaava fixaus tehtiin aikoinaan 407 malliin.
Peugeot 508 & Peugeot 607

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 119
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #2 : 10.07.2011, 11:49:55 »
Puskuriaukkoon kannattaa laittaa verkko maskin taakse...    ...Vastaava fixaus tehtiin aikoinaan 407 malliin.

Josta muuten luovuttiin 407:an kohdalla jo vuonna 2009.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 001
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #3 : 10.07.2011, 20:26:29 »
Verkko on tarpeellinen ja sen alle talveksi ns. "tavaratilan urakumitarvikematosta" sievä viimasuoja. Sopii myös 508:lle. Olisiko tuo 407 facelift ollut verkon poisjäämisen syy, kun ritilikköä muokattiin ja samalla alareunan kallis kromimuovi jätettiin pois?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 119
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #4 : 10.07.2011, 20:34:01 »
Joo, maskin ritilän reijät ovat FL 407:ssa niin paljon pienemmät ettei pienten lasten kädet mahdu enää reijistä sisään.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 261
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #5 : 24.10.2011, 14:12:29 »
Näyttäisi 508 kärsivän samasta pissapoikaongelmasta kuin 407, eli suuremmissa nopeuksissa vesi tulee vain tuulilasin alareunaan.

Voiko 508:ssa suuttimia säätää. 407:ssa ei juuri voi.

martymcfly

  • Vieras
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #6 : 24.10.2011, 14:21:26 »
5008:ssa ihan sama juttu, säätömahdollisuus minimaalinen. Ainut tapa saada lasille kunnolla vettä motarivauhdissa on laittaa liinat kiinni ja tiputtaa 70:een. Eli ajetaan likaisella lasilla.

plagu

  • Vieras
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #7 : 24.10.2011, 15:12:50 »
Mulla meni joskus 407:ssa tukkoon se t-haara konepellin tienoillai ni vedin poralla sen auki, nyt sumu osuu lähinnä 20cm lasin ylälaidasta, +100 vauheissa osuu just oikeaan kohtaan :D Vissiin tiputtaa se vena aikapaljon painetta (siinä kait on joku takaisinvirtauksen esto samassa)

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 261
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #8 : 02.11.2011, 07:57:31 »
Vika vai ominaisuus: takalasinlämmittimen pari ylintä viivaa ei sulata lasia.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 529
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #9 : 02.11.2011, 08:18:07 »
Siinä on antennin viivat.
Peugeot 508 & Peugeot 607

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 261
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #10 : 02.11.2011, 08:50:58 »
Ai? Meidän 407:ssa on myös takalasiantenni ja silti kaikki viivat sulattaa... :o

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 529
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #11 : 02.11.2011, 10:28:58 »
Noin se kuitenkin on kaikissa 508:ssa.
Peugeot 508 & Peugeot 607

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 261
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #12 : 21.11.2011, 10:37:32 »
SW:ssä takaluukun alalaita on muotoiltu huonosti. Märällä sen avatesa saa kaikki vedet niskaan.

Tuulilasinpyyhkijöiden paikka edessä on tässäkin sellainen, että jäätihkulla ne jäätyvät ajossa kiinni kun ei puhallus lämmitä lasia niin alhaalta. Pitäisi olla lämpöviivat siellä.

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 261
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #13 : 09.12.2011, 20:59:16 »
Sekä etu- että takaparkkitutka alkaa huutaa suoraa huutoa aivan liian aikaisin. Väliä esiteeseen on vielä ainakin 30-40 cm, joka tiukassa paikassa (missä noista olisi eniten apua) tekee tutkista hyödyttömät. Onko tietoa voiko herkkyyttä säätää?

martymcfly

  • Vieras
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #14 : 10.12.2011, 00:19:50 »
Tutkan epämääräisestä toiminnasta on parissa muussa ketjussa kommentoitu ainakin 3008:in ja 5008:kin (mm. allekirjoittanut) osalta, jonka lisäksi ihan hiljattain jossain kotimaisessa autolehdessä moitittiin myös Sitikan (oliko uus C4? En muista....) tutkan epätäsmällistä toimintaa. Ilmeisesti ja ihan ymmärrettävästi PSA käyttää samoja tutkia kaikissa autoissaan, mutta joko koko laite on vähän susi lähtökohtaisesti (vrt. VW, Skoda tai Honda joista itsellä viimeiaikaisia kokemuksia) tai sitten ovat säätäneet sen ihan päin seiniä. Tosin tuo "suoran huudon" alkaminen silloin kun etäisyys on 30cm on aika standardi monella valmistajalla, ongelmaksi se tulee vain silloin kun tuohonkaan ei voi luottaa, eli joskus se on 5cm ja joskus 40cm. Ja poks.

Ainakin joissain jälkiasenteisissa tutkissa on säätömahdollisuus mutta näistä en tiedä. Ehkä testerillä? Anyone?