Kirjoittaja Aihe: Taka-akseliston laakereille sopiva voiteluaine  (Luettu 8678 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Benkku

  • Vieras
Taka-akseliston laakereille sopiva voiteluaine
« : 24.06.2007, 13:19:24 »
Käykö punainen vaseliini 405:n taka-akseliin? Tietääkseni se (vettähylkivä) olisi synteettistä? Entä se valkoinen? Voiko noita kahta laittaa molempia samasta nipasta?

Dupont Krytox (esim. tuote 240AB tai 240AC)...

Rasvana käytin itse vedenkestävää, punaista vaseliinia kun sattui prässissä olemaan tuubi kiinni.

Oikein, kohteissa joissa tiiviyttä ei voida taata kannattaa aina käyttää hydraamatonta rasvaa.

Benkku, olisiko tässä mitenkään mahdollista saada noista vaseliineista lyhyt koonti samoin kun noista termeistä? Ja onko ne tunnistettavissa väreistä, purkin teksteistä ja mikä on käyttökohde? Haulla löysin kyllä punasta ja valkoista, Mutta kun ne olisi tosa listalla ranskalaisilla viivoilla kaikki, ois se kiva tietääkkin (ja helppo) mitä miiloinkin tekee/tuubissa on.

Hiukan hankalaa olisi kattavasti listata kyseiseen kohteeseen soveltuvia tuotteita. Tuotteen valinnassa periaatteena ko. kohteessa siis, kohtuullinen pintapaineen kesto ja rasvan 'vedensieto' (ei saa muodostaa vesiseosta / päästää vettä voitelukohteeseen) - ovat tärkeimmät.

Itse olen käyttänyt erästä Krytox laatua kyseisessä kohteessa (varmaan haulla löytyy) - hyvällä menestyksellä, myös 'normi' (esim. Molykoten EP lisä-aineistettu) valkoinen vaseliini on käypäistä.