Auto: 2011 508 2,0 HDi 163 Allure
Tietääkseni ainakin ennen 17. joulukuuta 2013 valmistetuille 2.0 HDi 508:lle on tullut BSI:lle ja ECUlle päivitykset, jotka parantaisivat Webaston toimintaa esilämmityksessä. BSI:n versio lienee 111.43. Parannukset liittyvät ilmeisesti lähinnä siihen, että matkustamo lämpenisi paremmin. En tiedä olisiko samalla järkevöitetty tuota Webaston toimintaa muutenkin.
Nyt tässä on tullut tovi käytettyä Webastoa BSI:n ja ECU:n päivitysten jälkeen. On tuohon toimintaan tullut joitain muutoksia.
1. Sisätilanpuhallin ei lähde heti päälle kun Webaston laittaa päälle, en ole seurannut tarkemmin onko tässä aikaviive vai mitataanko jäähdytinnesteen lämpötilaa. Veikkaan jäähdytinnesteen lämpötilamittausta.
2. Webastoa voi nyt laulattaa yli 30 minuuttia, en ole kuitenkaan kokeillut yli 45 minuutin käyttöä
3. Webasto suostui käynnistymään heti auton sammutuksen jälkeen uudestaan, vaikka Webasto oli käynnissä kun käynnistin auton (Tämä on joissain malleissa toiminut jo aiemminkin näin, tässä yksilössä ei)
Edelleen kuitenkin auton käynnistysten välissä Webastoa voi käyttää vain kerran. Lämpenemisessä en ole radikaalia muutosta huomannut, mutta toiminta on nyt ainakin fiksumpaa, kun ei ala jäähdyttää koppia heti Webaston käynnistyessä. Samalla tuo säästää akkua kun ei huudata kokoaikaa sisätilanpuhallinta ja jäähdytinneste tietenkin lämpenee nopeammin, kun kennon läpi ei puhalleta koko ajan kylmää ilmaa. Teoriassa ainakin pitäisi olla siis parempi toiminta, riippuen sitten vaan siitä onko tuossa puhaltimenohjauksessa aikaviive tai esim. tuo jäähdytinnesteen lämpötilaraja.
Ohjaan Webastoa REMUCilla. Auton oma ajastin on disabloitu, mutta auto (BSI) hoitaa silti lämmityslaitteen ja Webaston ohjaamisen (eli REMUCilta syötetään ainoastaan 12V käsky BSI:lle ja muu hoituu auton puolesta).
BSI:n versio ennen päivitystä oli 100.50 (ladattu 4.1.2013) ja päivityksen jälkeen 121.90 (ladattu 25.1.2017).