Tänään ei pajalla selvinnyt oikeastaan mitään muuta kuin että Boschin testeri ei tykännyt autosta. Noudettaessa laskuri oli nollaamatta. Bonuksena engine fault tuli tauluun ja tehot putosivat. Tuossa vaiheessa alkoi päreet korventua, joten vein auton vielä takaisin. Testasivat uudelleen ja kas, kaikki koodit hävisivät ml. tuo filtterin lisäaineen herja. Asentaja epäili moottorinohjauksen vikaa, mutta itse epäilen tuota vielä. Autossa ei ole ennen tuonne viemistä, eikä sen jälkeenkään ollut mitään poikkeavaa. Palvelu oli ilmaista ja sijaisautonkin sain käyttöön päiväksi, joten siten suhtautuminen oli ihan asiallista.
Lisäainesäiliö on lähes täynnä niinkuin kuuluukin. Pitänee luetuttaa koodit merkkitesterillä vielä.
Onko muilla kokemusta, onnistuuko tuon laskurin nollaus Boschin yleistesterillä ollenkaan? Toinen työnvastaanotossa epäili, ettei lakuria voi nollata ennen herjan tulemista ruutuun (silloin tammikuussa). Onko noin?
Edellisiin autoihin olen aina hommannut merkkikohtaiset kaapelit ja ohjelmat. Ajattelin, että tämän kohdalla en jaksaisi itse rassata, mutta varmaan lexia on laitettava tilaukseen.