Kirjoittaja Aihe: 508 - THP-moottorin ongelmat  (Luettu 109465 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Skodisti

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #165 : 05.03.2018, 01:33:50 »
Kuluminen taitaa olla oikea termi vai onko todennettu mittaamalla ketjulenkkien venymistä? Eikä se pahalta näytä tuo "ketjukasetin" vaihto-operaatio. Tsi-ihmiset ajelee noilla vielä pitkät siivut.

pööösjåå

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 104
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #166 : 05.03.2018, 12:32:50 »
https://www.techservicecenter.nl/problemen-thp-motoren/

Heillä on vastaus ongelmiin?, valitettavasti thp korjaukset ei näy jos valitsee saksaa kielenä.
607  2.2  -05

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #167 : 05.03.2018, 14:04:19 »
^ Vastaus ongelmiin kun korjaavat moottorin käyttäen alkuperäisiä osia??

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 531
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #168 : 05.03.2018, 14:20:15 »
Siinäpä se polttoaineen säästö hupenee kun tilaa venttiilien puhdistuksen ja jakopää remontin.

peekoo

  • Vieras
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #169 : 08.03.2018, 15:17:28 »
Tässä ketjussa on kirjoiteltu paljon ko. moottorin ongelmista ja haluaisinkin tietää onko kokemuksien mukaan normaalia että kylmänä käynnistettässä moottorin käynti ääni om melkoisen "karkea". En ole sitä aiemmin huomannut mutta eilen aamulla satuin menemään käynnistyksen jälkeen ulos ja kuulin sen. En saanut oikein selvää tuleeko laturilta,kompuralta vai jakopäästä. Ääni kuitenkin hiljenee moottorin lämmitessä, tosin ei tämä mun yksilö ainakaan mikään erityisen siisti ääninen ole ollutkaan. On toki vaikea näin saada selvää ko. äänestä kun en itsekkään sitä pystynyt oikein toteamaan. Mutta jos joku voisi edes vähän osata arvella, olisin kiitollinen :)

-Pärre

508 thp156 sedan active 2011 130000km ketju kuulemma? vaihdettu n. 20000km sitten.

Samuk

  • Vieras
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #170 : 08.03.2018, 19:25:33 »
Esim YouTubesta löydät hakusanoilla thp rattle monia kivoja videoita..

Tuossa esim yksi kylmäkäynnistys
https://m.youtube.com/watch?t=23s&v=u3U67C5IRBQ

Ja jäköpäästä ääni tulee.. ja jos kerran jalkopäähän hilut vaihdettu 20000km sitten, niin eiköhän se ala olla siis taas kerran kohta uusimisen aika ja 1500e lysti
« Viimeksi muokattu: 08.03.2018, 19:39:03 kirjoittanut Samuk »

cola

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 424
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #171 : 08.03.2018, 19:48:18 »
Antaako se vesipumpun-pyörittäjä systeemi mitään ominais-ääntä thp/vti-moottoreille? Sehän ei pyöri heitottomasti.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #172 : 08.03.2018, 20:13:13 »
Alkaa tuntua 2007 mallin EW12 aika hyvältä moottorilta.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #173 : 08.03.2018, 20:24:30 »
THP, Peugeotin kaikkien aikojen huonoin moottori. Kannatti alkaa BMW:n kanssa yhteistyöhön, BMW ja kestävyys ei sovi samaan lauseeseen.

Salmiakkipatonki

  • Vieras
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #174 : 08.03.2018, 20:35:07 »
Vähän pitkäksi menee postaus, mutta päivitetäänpä hiukan kokemuksia.
Jotain vielä selvittämätöntä ongelmaa vehkeessä taas on. Aikaisemmin mainitut korjaustoimenpiteet eivät täysin poistaneet nykimistä ja rykimistä. Parikymmentätuhatta kilometriä meni kohtuullisesti, vaikka hermonpäätä kutkutteli koko ajan se, että auto ei edelleenkään toimi niin kuin on tarkoitettu. Talven päästyä alueelle alkoivat ongelmat pahenemaan. Kylmänä varsinkin nykiminen ja rykiminen alkoi olla aikamoista ja loppujen lopuksi alkoi tulla limp modeen menemistä ja vauhdin hyytymistä toistuvasti. Oireisiin liittyviä vikakoodeja ei ensimmäisellä lukukerralla löytynyt, mutta sivukaupalla kaikkea muuta. Vahva epäilys oireiden perusteella kuitenkin oli, että korkeapainepumpusta voisi olla kyse. Kaikkea muuta olikin jo pariin kertaan korjattu... Eipä muuta kuin pumppu tilaukseen germaaniasta ja vaihtoaika varaukseen. Eli...

175tkm 1/2018 korkeapainepumpun vaihto (OEM- pumppu Saksasta, vaihtotyö merkkiliikkeessä)

Ja - tadaa - Mikään ei muuttunut. Eli samat vaivat jatkuvat. Ja nyt on sitten kaikkia thp:n käyntiin vaikuttavia tyyppivikoja korjattu ja edelleen rykii ja nykii. Menin sitten vähän jo epätoivon puolelle ja tilasin uudet puolat, kun se alkaa olla turbon ohella ainoa mitä ei ole vielä korjattu tai uusittu ja se ei ole mahdottoman kallis juttu. Jännityksellä odotan mikä on vaikutus, vaihdan tikut koneeseen kunhan pakkaset vähän hellittävät. Onneksi helppo homma, kun ei tarvitse purkaa mitään tieltä pois. Olen pian aika kokenut näiden ongelmien kanssa ja valitettavasti mitta on sen verran täynnä ja lompakko tästä korjausilotulituksesta tyhjä, että kun tuosta eroon pääsen, en enää Pösöihin koske. En edes siitä huolimatta, että parhaimmat minulla aikaisemmin olleet autot ovat olleet Pösöjä. Näin se vaan menee, kun kamelin selkä vihdoin katkeaa.

Lyhyesti: Vaihdoin puolat, ei mitään vaikutusta. Nykii ja rykii, pääasiallisesti kylmänä. Jossain polttoainepuolella vikaakaakaa edelleen on, ei vain ole löytynyt vieläkään....

tk-

  • Vieras
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #175 : 08.03.2018, 22:40:48 »
Edelleen ääbi turbolle. Myös imusarjassa oleva map-anturi voi olla aika likainen, mutta aiheuttaisko se kokoajan vikakoodeja..?

peekoo

  • Vieras
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #176 : 09.03.2018, 09:20:35 »
Samukin linkki youtubeen osui heti. Ääni on aivan samanlainen.... onkohan se sieltä jakopäästä? Miksköhän se hiljenee kun lämpenee?

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #177 : 09.03.2018, 17:28:29 »
Pakkasilla jakopää pitää ääntä 0km ajettunakin, ei siis välttämättä ole vika... Mutta jos saa lämpimänä äänen resonoimaan 2000-3000 välillä niin sitten ketju venynyt.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Baabel

  • Vieras
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #178 : 10.03.2018, 15:08:58 »
Mulle vaihettiin 308:n oston jälkeen tarvikejakopää. Tosiaan äänti jo uutena kylmänä, saati sitten kun oli ajettu 6000 km alkoi silloin tällöin kuulumaan hieman ääntä lämpösenäkin... Siinä vaiheessa katsoin paremmaksi vaihtaa autoa :)

Samuk

  • Vieras
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #179 : 10.03.2018, 16:13:09 »
Tuossa kans nättiä räminää thp156
https://m.youtube.com/watch?v=1fI0dhWXgV4
.. se edellinen video oli thp200 mutta taitaa olla siinäkin rahikaisessa samaa vika..