Kirjoittaja Aihe: 306 - Käyntiongelmat ja tehottomuus sytytystulppien vaihdon jälkeen  (Luettu 2155 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kolme06

  • Vieras
Auto: xxxx 306 1,6 (kaasutin).

Moro!

Olen koko päivän yrittänyt löytää valmista vastausta mutta ei ole vielä tärpännyt. Sattui siis seuraavaa. Ajattelin tehdä vanhalle perushuoltoa ja ostin motonetistä 306 uudet Boschin tulpat, virhe. Rupesin vaihtamaan tulppia mutta 2/4 oli niin tiukalla, että motonetin työkalulla niitä ei saanut irti. Päädyin tilanteeseen, jossa ajoin autolla työmatkan niin, että paikallaan oli 2 ostamaani boschin tulppaa ja kaksi "alkuperäistä". Tuli ongelmia ja auto ei kulkenut kuin 80kmh eikä vitosella voinut ajaa ollenkaan. Ostin kunnon työkalut ja vaihdoin kaikki boschit paikoilleen. Ongelmat paheni. Nyt ei pysty enää vaihtamaan kolmoselle. Moottori tärisee, vaihdekeppi heiluu helvetisti. Pakoputki tärisee helvetisti ja savuttaa kaksitahdin hajuista savua ja käynti ääni on outo kun antaa kierroksia. Ei vikavaloa. käynti kuitenkin tasainen, ei pätki ja pystyy "ajamaan".

Vaihdoin alkuperäiset tulpat takaisin mutta ongelma ei poistunut. Ei nakuta joten venttiilit ei hajonneet? mutta koska haisee ja auto sammuu jos vaihtaa isompaan niin pyttyvika kyseessä? mistä lähden ongelmaa ratkaisemaan?

Apuanne tarvitaan.Kiitos jo etukäteen t. kaupunkilaisnörtti.

imaS

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 647
Veikkaan että joku sylinteri ei saa kipinää. Olisiko tulpanjohto hajonnut tai mennyt väärään paikkaan? Irtotulpalla voi varovaisesti testata tuleeko kipinää johdon päähän.

306 malleja ei muuten tietääkseni ole tehty kaasuttimella.
405 Mi16x4 -90, 406 Coupé V6 -01