Kirjoittaja Aihe: 807 - Sytytystulppien vaihto (EW12)  (Luettu 4255 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

konTomi

  • Vieras
807 - Sytytystulppien vaihto (EW12)
« : 10.06.2016, 18:46:10 »
Auto 2003 807 2,2 ST (EW12J4).

On minun 12. auto ja ekaa kertaa joutuu kysyä apua tulppien vaihtoon. Missä ihmeessä ja miten? Konehan on ihan käsittämättömässä paikassa. Googlellakaan en löytänyt apuja.

Japa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 236
Vs: 807 - Sytytystulppien vaihto (EW12)
« Vastaus #1 : 10.06.2016, 22:38:53 »
Näköyhteyttä ei tosiaan ole, kun tulpat on moottorin takana mutta muovikansi pois päältä ja sitten puolapaketti. Sitten voi käsikopelolla etsiä koloja mihin työntää tulppa-avaimen. Peili tai kännykän kamera toimii hyvin apuna.
Ajossa: 406 HDi (RHZ) -00 + C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

konTomi

  • Vieras
Vs: 807 - Sytytystulppien vaihto (EW12)
« Vastaus #2 : 11.06.2016, 10:08:54 »
Ei onnistu. Eli öljykorkin takaa irrotin 11 ruuvia joissa 10 mm kanta. Mitään muovikantta moottorin päällä tai takana ei ole. Mitään ei myöskään irtoa vaikka noin monta avasin jonkin kannen ympäriltä. Pari kuvaa:

https://www.dropbox.com/s/nxmcq6fu7u76uu1/20160611_100308.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/21l6krnk97i2ob0/20160611_100316.jpg?dl=0

Olenko oikeassa paikassa ja miten ihmeessä voi olla mikään näin vaikeaa. Tuulihaka on tehnyt keuhkoihin tuhat reikää.

Japa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 236
Vs: 807 - Sytytystulppien vaihto (EW12)
« Vastaus #3 : 11.06.2016, 10:34:52 »
Löytyykö foorumilta tai muualta ohjeita 407:aan tai 607:aan, niin näkisi kuvia? Itse vaihdoin hieman aiemmin isän C5:sen (2,0 bensa), joten sikäli homma oli helppo omaan 2,2 C8:iin (,joka on siis sama auto kuin 807). Tuostakin jo pari vuotta aikaa, joten en tarkkoja ohjeita osaa antaa.

Olisiko Dneproshinin 807 huoltomuistio/projektiketjussa vinkkejä..?

(En kännykällä jaksa linkkejä kaivaa, joten joku voisi ne ystävällisesti hakea)
Ajossa: 406 HDi (RHZ) -00 + C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

konTomi

  • Vieras
Vs: 807 - Sytytystulppien vaihto (EW12)
« Vastaus #4 : 11.06.2016, 11:10:46 »
Perhana. Meinasin siinä sivussa tehdä kansirempan.  ;D

Nyt löytyi oikea paikka ja kolmella 8mm pultilla puolat kiinni.

konTomi

  • Vieras
Vs: 807 - Sytytystulppien vaihto (EW12)
« Vastaus #5 : 11.06.2016, 12:28:24 »
Tulpat vaihdettu. Tosi iisi homma lopen kun löysi paikan. Kärkiväli vanhoissa oli varmaan 2 mm. Nyt kulkee huomattavasti paremmin.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 807 - Sytytystulppien vaihto (EW12)
« Vastaus #6 : 11.06.2016, 14:25:56 »
Mikä tulppa on tuohon moottoriin hyväksi havaittu?
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

konTomi

  • Vieras
Vs: 807 - Sytytystulppien vaihto (EW12)
« Vastaus #7 : 11.06.2016, 19:57:15 »
NGK LFR5B oli uudet ja entiset Bosch Super FR8ME.