Noniin eli päivitystä kyseiseen ongelmaan.
Auto on muuttunut tehottomaksi ja ei jaksa vetää juuri ollenkaan ylämäkeen, mäessä pitää siis vaihtaa pienemälle. Tuo ylläkuvailtu 'läpsyttävä' ääni on voimistunut ja kuuluu nyt myös tyhjäkäynnillä, kunnes moottori on täysin käyntilämmin. Myös kiihdyttäessä kuuluu entistä herkemmin ja voimakkaammin. Lisäksi kun kylmällä (<70) moottorilla kiihdyttäessä, kuuluu tuon läpsytyksen lisäksi outoa, kohtalaisen voimakasta sirinää. Tämä sirinä alkoi kolme viikkoa sitten ja sen jälkeen huomasin auton olevan todella laiska.
Paikallistimme läpsyttävän äänen kuuluvan moottorin yläpäästä, joten voisiko kyseessä olla venttiileistä/nostimista/tjms kuuluva ääni? Jos vika löytyy venttiilikoneistosta / venttiilikannesta niin minulla on ylimääräinen venttiilikansi aikaisemmasta autosta (XU5M, -90) niin käykö se suoraan tähän nykyiseen (XU5JP, -94) moottoriin? Tarkoituksena kuitenkin säilyttää nykyinen ruiskutuslaitteisto, eli venttiilikoppa säilyisi kuitenkin ennallaan.
Kuinkahan räjähdysaltista on ajaa kyseessä olevalla autolla?