Kirjoittaja Aihe: 206 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää  (Luettu 35471 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

p206sw03

  • Vieras
Vs: 206 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #60 : 17.08.2018, 11:23:54 »
Auto: 2003 206 SW 1,6 (TU5JP4, 198 000 km).

Engine immobiliser fault - Economy mode active.

Ensin tuli ilmoitus "Engine immobiliser fault"
- aikaisemmalla käyttökerralla toiminut moitteettomasti, ei varoitellut
- ei lähde käyntiin kauko-ohjaimella tai vara-avaimella
- startti pyörittää
- keskuslukitus toimii
- auto hälyttää, jos avaimet jää lukkoon lähtiessä (auto tunnistaa koodatut avaimet?)
- ei economy mode ilmoitusta, mutta ensimmäisenä tuli mieleen helteiden purkaneen akun

Akku (m+ 62Ah 520A MP 562 80 edellisen omistajan 2 vuotta sitten asennettu)
- irrotin ja kytkin akun foorumin ohjeiden sekä käyttöohjekirjan mukaisesti ladattuani akkua
- ei lähde käyntiin kauko-ohjaimella tai vara-avaimella
- startti pyörittää
- keskuslukitus toimii
- engine immobiliser fault jäänyt taka-alalle, kun ei herjaa enää kuin economy mode activea?
- economy mode active ilmoitus joka tilanteessa, heti ovien avattua, käynnistysyrityksen jälkeen, käynnistysvirta ei pysy päällä

Yritetty lukea vikakoodeja Motonetin OBDII-testerillä (49-3141)
- yhteysvirhe, ei taida olla sopiva tai...
- käynnistysvirta ei ehdi olla päällä tarpeeksi pitkään ennen economy moden aktivoitumista?

Merkkivalot sytytysvirralla, ei kai nämä tyhjästä voi äkkiseltään kaikki mennä?
- AIR BAG merkkivalo palaa käynnistysvirran ollessa kytkettynä, ei sammu.
- Käsijarrun merkkivalo palaa (pitääkin tarkistaa jarrunesteen taso).
- Latauksen merkkivalo palaa (alettava tarkistamaan latauspiiriä).

Sulakkeet tarkastettu.
Moottoritilan johdotuksien liittimiä tarkastettu.

Jos jollekin on käynyt samanlaista, otan vastaan neuvoja, jos olisi tyyppivika.

Huollossa todettu moottorinohjausyksikkö hajonneeksi. Tarjous korjauksesta 1 900 euroa. Kesähelteet olivat liikaa.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 206 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #61 : 17.08.2018, 12:49:55 »
Ehjän auton arvo ja vähän päälle.  :( Varmaan jossain halvempaa käytetyn yksikön kera?

Jos eteläsuomessa, esim. Toni’s Takeover voisi olla yksi vaihtoehto? http://www.tonistakeover.com/
Tai joku muu.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2018, 12:54:23 kirjoittanut megaman »
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

marrkuss

  • Vieras
Vs: 206 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #62 : 02.04.2019, 14:03:20 »
Auto: 2001 206 1,4.

Moro! Mistähän lähteä vian hakua jatkamaan tapaus: ei käynnisty. Startti pyörii pumppu ei lähde päälle. Pakko syötöllä pumppu toimii rele naksuu kokoajan käynnistys yrityksen jälkeen. Mitäs nyt  :-X

joyhill

  • Vieras
Vs: 206 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #63 : 03.11.2019, 14:23:27 »
Auto: 2002 206 1,4 (8-ventt.).

Tervehdys vaan!

Nyt tarvittaisiin apua mielellään pikaisesti seuraavanlaiseen asiaan. (Eka ralli olis 3.1. ja sitä ennen auto pitäisi ehtiä rakentaa, mutta turhaa rakentaa, jos sitä ei saa edes käyntiin).

Auto ostettiin keväällä toimivana. Auton sisusta purettiin kesällä ja en enää millään jaksa muistaa, että käytinkö autoa käynnissä sen jälkeen, kun riisuin airbagit ja airbagin ohjausyksikön pois? Nyt sitten kuitenkin syyskesällä autoon alettiin pihalla tekemään jako- ja nokka-akseliremppaa, ja ilmojen kylmetessä auto puskettiin talliin. Tallissa tehtiin remontit ja autoa starttaamaan.

No, eipä lähde käyntiin. Bensa tulee suutintukille asti ja kipinäkin on, kun kerta suoraan imusarjaan bensaa ruiskuttaessa auto käy. Toisin sanoen suuttimet ei siis aukea enää. Sain kaverilta kaksi vikakoodinlukijaa. Toinen on yleinen Delphi, jolla sain vikakoodit, jotka oikeastaan tiesi ilman koodejakin. Eli suuttimien virtapiiri alhainen. Toinen on sitten PSA:n oma systeemi, mutta siitä en saanut oikeen mitään irti, kun yhteys katkeili tai en osannut käyttää.

Kertokaapa nyt viisaammat, mikä on vikana?? Voiko olla niin, että ko. yksilö tarvii airbagit toimiakseen, kun mitään muuta ei ole autosta irrotettu? Vai onko kansirempassa jäänyt joku johto laittamatta johonkin paikalleen, vaikka kaikki oon nekin koittanut katsoa?

HELP!  :o

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 263
Vs: 206 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #64 : 04.11.2019, 09:51:09 »
Toimiiko siellä bensapumppu, meillä relluprojekteissa kun puretaan lähtee pensapumpun johdotus tai maadotus vahingossa pois

joyhill

  • Vieras
Vs: 206 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #65 : 04.11.2019, 13:11:08 »
Pyörii pumppu ilosesti. Onkohan tuossa autossa kolarikyrkintä? Kun ainaki joissaki 206 malleissa on semmonen normaali nappula siellä kuskin puomen etutolpan takan, mutta ei tuossa, eikä kaverin 1.6 ralliautossa oo. Sain sillä pp2000:lla uudella yrityksellä koodit luettua. Airbagin yksiköstähän tuo bsi herjaa ettei yhteyttä siihen saa, mut kyllä kai sen pitäis käyntiin silti lähtä? Ainaki edellinen ralliauto (saxo 1.4 1996)pelas ilman sitä, eikä siinä kaverin 1.6:ssakaan sitä ole. Tosin niillä taitaa olla megasquirtti.

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 263
Vs: 206 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #66 : 04.11.2019, 18:01:13 »
Onko siinä vielä ajonesto ja onko avainta vaihdettu tai kuorta vaihdettu

uk350

  • Vieras
Vs: 206 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #67 : 04.11.2019, 19:28:47 »
Kolarikytkin katkasee pumpun syötön että jos pumppu pyörii niin kytkin on ok, kk mahtaa sijaita vänkärin puolella jalkatilassa

joyhill

  • Vieras
Vs: 206 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #68 : 04.11.2019, 19:39:00 »
Ajonestoa ei oo ohitettu, kun ei tiedä, miten se tapahtuu. Todella hyvähän se olis noissa rallihommissa kyllä saada ohitetuksi. Avainta tai kuorta ei oo vaihdettu ja auto kyllä avaimen tunnistaa.

Pitääpä katsoa, jos tuo kolarikytkin löytyis, sekinhän pitää ottaa pois toiminnasta. Pumppu pyörähtää, kun virrat laittaa päälle, mutta tuossa se ei vissiinkään koko ajan pyöri, kun paluuletkuakaan ei ole?

uk350

  • Vieras
Vs: 206 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #69 : 05.11.2019, 12:53:25 »
mikä vm, moottori 8 vai 16v koodi KF?, onko sagem, bosch vai marelli ecu?

joyhill

  • Vieras
Vs: 206 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #70 : 05.11.2019, 18:04:47 »
No kappas, aika kiireessä kirjotin alotuksen, niin vähän puutteelliset tiedot.

Vm 2002
8 venttiilinen (ei kai 16v 1.4 ookkaan?)
Koodi KF?
Ja sagemin ohjaus

joyhill

  • Vieras
Vs: 206 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #71 : 05.11.2019, 18:31:37 »
Noniin ja tämä vikahan sitte selvis, ku pääsi lämpimässä tallissa vähä tutkaileen asiaa. Auttaa muuten melko paljon suuttimien toimintaan, ku laittaa suuttimille menevän johtoliittimen kiinni  ;D ;D ;D

Oli vaan nii piilossa tuo, ettei tullu kateltua, mut nyt tosiaa ku lämpimässä tarkeni työntää paljaan käden vähä ahtaampaanki rakoon, niin löyty liitin, jossa ei oo johti paikallaan.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 206 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #72 : 05.11.2019, 23:17:40 »
Hienoa kun selvisi.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

uk350

  • Vieras
Vs: 206 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #73 : 05.11.2019, 23:22:48 »
Hyvä et selvis.

16v myllyllä tehty -03 alk.

joyhill

  • Vieras
Vs: 206 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #74 : 06.11.2019, 09:45:21 »
Niinjoo, jos siinä autossa on jossain vänkärin jalkatilassa se kolarikytkin, niin joku voisi antaa tarkat koordinaatit ja mielellään kuvan kera! Eipähän ainakaa missää hypyssä yhtäkkiä sitte auto sammu  :D