Kirjoittaja Aihe: 206 - Venttiilivarren tiivistekumien vaihto (TU)  (Luettu 1120 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Soikku

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 78
  • rasvasormi
Auto: 1998 206 1,4 (TU3).

Eli onnistuuko Ohjurin kumien vaihto kansi paikallansa paineilmaa tulpanreijästä systeemillä helposti, vai onko isompikin projekti? Sininen pilvi auton takana käynnistäessä kylmänä.
« Viimeksi muokattu: 16.05.2020, 10:56:43 kirjoittanut Soikku »
Pelit 🚖Dodge Polara 383 Magnum🚙Toyota corona Rt40🚕w124 Bensa Mersu🚗206 pösö 1.4 vihree 🚤Yamarin&yamaha 70 2t viritetty😜catamaran vauhtivene yamaha v6 200

Soikku

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 78
  • rasvasormi
Vs: 206 - Venttiilivarren tiivistekumien vaihto (TU)
« Vastaus #1 : 27.05.2020, 21:21:28 »
Ilmeisesti kenenkään ei ole tarvinnut vaihtaa Ohjurin kumeja kyseiseen moottoriin.eli nyt todettu öljynkulutus 1000km noin puoli litraa.taidan kokeilla 10-30 tilalle jotain vähän jäykempää öljyä tässä vaiheessa.
Pelit 🚖Dodge Polara 383 Magnum🚙Toyota corona Rt40🚕w124 Bensa Mersu🚗206 pösö 1.4 vihree 🚤Yamarin&yamaha 70 2t viritetty😜catamaran vauhtivene yamaha v6 200

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 185
  • Peugeot - ja maisemat muuttuu..
Vs: 206 - Venttiilivarren tiivistekumien vaihto (TU)
« Vastaus #2 : 27.05.2020, 21:46:28 »
Tuossa moottorityypissä alkaa ajan saatossa vuotamaan öljyä jäähdytysnesteen sekaan. Kannentiivisteen kumitiivisteet kovettuneet. Jos on öljyä paisuntasäiliön pinnalla niin kannattaa ottaa kansi pois kun kumeja vaihtaa. Pitäisi tuossa venttiilinohjurin kumit pystyä vaihtamaan kansi paikallaankin paineilman avulla.
* 605 x8, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 106 x2, 405 x2, 404 x2, 205 x2, Expert, Valmet 455
* 15 kaksipyöräistä